تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سینما - تئاتر

تاریخ ارسال: سه شنبه، 26 آبانماه 1388  

 

حذف یارانه‌ها تماشاگر سینمای ایران را به نصف کاهش می‌دهد

 
 

یک کارشناس حوزه توزیع و نمایش فیلم معتقد است حذف بدون برنامه یارانه‌ها در حوزه فرهنگ تعداد مخاطبان سینما را در سال آینده 50 درصد کاهش می‌دهد. 

 
 

یک کارشناس حوزه توزیع و نمایش فیلم معتقد است حذف بدون برنامه یارانه‌ها در حوزه فرهنگ تعداد مخاطبان سینما را در سال آینده 50 درصد کاهش می‌دهد.

امیرحسین علم‌الهدی به خبرنگار مهر گفت: آنچه ماهیت سینما را در سال آینده تهدید می‌کند حذف یارانه‌ها و بالا رفتن قیمت‌ها است. در این صورت طبقه متوسط شهری و جوان‌ها که بیشترین مخاطبان سینما در ایران هستند نمی‌توانند به تماشای فیلم‌های روی پرده بنشینند.

وی افزود: در این وضعیت کاهش تولید و افزایش تورم را می‌توان انتظار داشت، سال آینده سینمای ایران وضعیت وحشتناکی دارد و می‌توان گفت حذف یارانه‌ها هویت سینما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این کارشناس حوزه توزیع و نمایش ادامه داد: در سال‌های اخیر 15 میلیون نفر به تماشای فیلم‌های روی پرده نشسته‌اند که در صورت حذف یارانه‌ها این جمعیت نصف می‌شود و در این شکل چیزی از سینمای ایران باقی نمی‌ماند. امیدوارم دولت و نمایندگان مجلس با درایتی که نشان می‌دهند مانع حذف یارانه‌ها در بخش فرهنگ شوند، سینما و تئاتر بدون یارانه‌ و حمایت دولت نابود می‌شوند.

علم‌الهدی درباره برنامه‌ریزی‌های اکران در سال آینده گفت: یکی از اصولی که باید به آن توجه شود مسئله برنامه‌ریزی برای جدول نمایش فیلم‌ها است. در هیچ کجای دنیا در بهترین فصل اکران این تعداد فیلم که در سینمای ایران روی پرده می‌رود اکران نمی‌شود.

وی گفت: باید اکرانی متنوع به وجود آورد و این فرصت را برای فیلم‌هایی که می‌توانند فروش خوبی داشته باشند به وجود آورد که در سالن‌های بیشتری روی پرده بروند. نباید سقف اکران یک فیلم در تهران 22 سالن باشد.

این کارشناس سینما گفت: توزیع فیلم و نظام نمایش در سینمای ایران رقابتی نیست و فضا تقسیم شده است، در حالی که در فضای تجارتی سینما نباید به تقسیم بندی فکر کرد، هر فیلمی که مخاطب بیشتری دارد باید در سالن‌های بیشتری روی پرده برود.

علم‌الهدی با اشاره به شرایط فعلی اکران گفت: نمایش فیلم‌ها در شکل فعلی باعث می‌شود فیلم‌ها مخاطب همدیگر را بگیرند، داشتن پنج گروه سینمایی زیاد است، ما باید فیلم‌ها را در مدت کوتاهتر در سالن‌های بیشتر اکران کنیم و فاصله نمایش فیلم‌ها از هم را کم کنیم تا اکران متنوع داشته باشیم.

وی با اشاره به اکران عید فطر گفت: این فیلم‌ها تا اواخر آبان روی پرده هستند، می‌شد تعدادی از این فیلم‌ها را در نیمه اکران فیلم‌های دیگر اکران کرد تا نمایش فیلم‌ها تحت تاثیر یکدیگر قرار نگیرد.

علم‌الهدی درباره مشکلات اکران فیلم‌های فرهنگی گفت: فیلم‌های فرهنگی بدون حمایت دولت نمی‌توانند اکران موفق داشته باشند، در این حوزه حتما دولت باید همکاری کند، سینمای فرهنگی باید پاتوق‌هایی داشته باشد که به مرور زمان مخاطب این آثار در این پاتوق‌ها و مکان‌های ثابت به تماشای این فیلم‌ها بنشیند، امسال فیلم‌های فرهنگی پرمخاطب مثل "درباره الی"، "بیست" و "وقتی همه خوابیم" داشته‌ایم که نشان دادند می‌توانند در جذب مخاطب موفق باشند، سینمای فرهنگی این قابلیت را دارد که با حمایت دولت آثاری تولید کند که در اکران عمومی هم با اقبال مواجه شوند.

این کارشناس حوزه توزیع و نمایش فیلم ادامه داد: اجرای طرح اکران متنوع مانع از نمایش فیلم‌ها نمی‌شود و صف اکران را طولانی نمی‌کند، یک قاعده کلی وجود دارد که فیلم خوب حتما روی پرده می‌رود معمولا فیلم‌هایی از اکران محذوم هستند که حداقل‌های جذب مخاطب را هم ندارند. با تبدیل کردن اکران طولی به اکران عرضی بخشی از مشکلات سینمای ایران در بخش نمایش حل می‌شود.

علم‌الهدی یکی دیگر از نیازهای سینمای ایران را ساخت سالن‌های مجهز دانست و گفت: تلاش‌های موسسه سینما شهر برای ساخت سالن و تجهیز سالن‌های قدیمی قابل توجه بوده است اما برای حل یان مشکل نیاز به برنامه بلند مدت داریم، تعداد پردیس‌های سینمایی باید بیشتر شود و در مرکز استان هم نیازمند ساخت پردیس‌های سینمایی هستیم.

وی افزود: آمار نشان داده 40 درصد از فروش سینماها متعلق به پردیس‌های سینمایی است و این ثابت می‌کند حضور این پردیس‌ها می‌ تواند در چرخه اکران فیلم‌ها موثر باشد.

این کارشناس سینما حمایت دولت از سینما را ضروری دانست و گفت: سینمای ایران دولتی است و بخش خصوصی دردرازمدت می‌تواند روی پای خود بایستد تا آن زمان سینمای بخش خصوصی هم نیازمند حمایت دولت است و با امتیازهای دولتی به حیات خود ادامه می‌دهد.

علم‌الهدی ادامه داد: اکران سال 88 تقریبا به پایان رسیده و باید برای اکران سال آینده برنامه‌ریزی کنیم، اگرچه اکران عید فطرعالی نبود اما قابل قبول بود. امیدوارم اکران فیلم‌های نوروز از 23 بهمن‌ماه شروع شود، تجربه خوب "چهارشنبه سوری" نشان داد می‌توان برای اکران نوروز از اواخر بهمن برنامه‌ریزی کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed