تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: حریم خصوصی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 26 آبانماه 1388  

 

خطر انتشار اسرار خصوصی در فیس‌بوک

 
 

بر خلاف تصور بسیاری از کاربران اینترنتی در سایت‌هایی مانند فیس بوک و توئیتر ، اطلاعاتی که انان درباره مسائل خصوصی خود با دوستان و اشنایان مبادله می کنند به راحتی در دسترس همگان قرار می گیرد.  

 
 

بر خلاف تصور بسیاری از کاربران اینترنتی در سایت‌هایی مانند فیس بوک و توئیتر ، اطلاعاتی که انان درباره مسائل خصوصی خود با دوستان و اشنایان مبادله می کنند به راحتی در دسترس همگان قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری سی ان ان در گزارشی درباره خطرهایی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی اینترنت با انها مواجهند اعلام کرد، مثلا اگر کسی در فیس بوک تصاویر خانوادگی و خصوصی خود را برای نشان دادن به دوستان نزدیک قرار دهد این تصاویر به سادگی در دسترس هزاران نفر از کاربران دیگر این شبکه قرار می گیرد.

برخی موارد نیز خطرناک تر از این است. مثلا یک مادر در امریکا اخیرا متوجه شد که تصویر دختر پنج ساله وی که در یکی از این شبکه های اجتماعی قرار داشت بر روی یک سایت ضد اخلاقی قرار گرفته است که این مسئله این خانواده را بسیار نگران ساخت. وقتی این خانواده تلاش کرد با قرار دادن یک اطلاعیه در اینترنت با این مسئله مقابله کند متوجه شد که شماره تلفن و ادرس انها نیز از طریق اینترنت در اختیار بسیاری از کاربران قرار گرفته است که این مسئله انها را بسیار نگران کرد.

گزارشگر سی ان ان افزود: روز به روز بر تعداد کسانی که در امریکا اطلاعات خصوصی خود را در شبکه هایی مانند فیس بوک، یوتیوب، مای اسپیس و توئیتر قرار می دهند افزوده می شود.

در بسیاری موارد خود کاربران اطلاع ندارند که چه اطلاعاتی از انها در اختیار عموم قرار گرفته است و پس از اطلاع یافتن از انتشار این اطلاعات نگران می شوند.

در واقع هرزمانی که یک کاربر در اینترنت دکمه ارسال را می زند اطلاعات ارسال شده تقریبا به راحتی در دسترس همگان قرار می گیرد. در مواردی حتی مطالبی که یک کاربر در اینترنت جستجو می کند قابل ردیابی ، ذخیره سازی و فروش به دیگران است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed