تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 18 آبانماه 1388  

 

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران باید احیا شود

 
 

انجمن صنفی مطبوعات باید از میان صالحان و نخبگان احیا شود و این انجمن باید قوه عاقله‌ای باشد برای نیازهای مطبوعات و هیچ‌کسی نباید نیازها را ابزاری برای بهره‌برداری و استفاده شخصی خود کند.  

 
 

خبرگزاری ایلنا - حفظ حرمت انسان‌ها چه در جایگاه حقیقی و چه حقوقی یک ضرورت رسانه‌ای است و اگر حفظ حرمت یک شخص واجب است حفظ حرمت یک نهاد قانونی واجب‌تر است و اگر شخصی حریم حرمتی را بشکند نباید انتظار پاسداری از آن را داشته باشم.

محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تعریف آزادی رسانه‌ها گفت: آزادی برای رسیدن به اهداف بزرگ است لیکن بی‌بند و باری، هرج و مرج، ایجاد ناامنی روانی و اخلاقی از جرایم بزرگ است که باید رسیدگی شود.

وی ادامه داد: شاید در غرب و نظام سکولار حق با باطل باشد و حقوق غرب جایگاه قاتل را والاتر از مقتول بداند اما در نظام اسلامی چنین چیزی وجود ندارد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در نظام اسلامی گفت: اگر نظام اسلامی مظلوم شود رسانه‌ها باید در رفع این مظلومیت پیش‌غراول باشند و اساس کار رسانه ایجاد وحدت فکری، عقیدتی و ذهنی در جامعه است.

وی ادامه داد:‌چند صدایی در حوزه رسانه مورد پسند است اما چندصدایی به مفهوم پراکنده‌گویی و پراکنده‌سازی ذهن جامعه نیست. در غرب اگر در کشوری حتی چند هزار رسانه وجود داشته باشد همه آنها درباره یک مسئله کلان و ملی کشورشان یک حرف می‌زند و علت آن این است که در رسانه‌ها افراد متعهد و آگاه و دوراندیش فعالیت می‌کنند که هرگز حاضر نیستند مسائل کلان و اصلی را فدای مسائل شخصی و گروهی خود کنند.

وی با اشاره به لزوم برقراری امنیت شغلی و اجتماعی خبرنگاران گفت: امنیت شغلی مطبوعات بستگی به حفظ امنیت اجتماعی، فکری، فرهنگی و اخلاقی جامعه دارد . زمانی که یک نشریه و یک خبرنگار این حریم را پاسداری می‌کند، حفظ حریم و حقوق قانونی او وظیفه قانونی اصلی حاکمیت است.

رامین با اشاره به برنامه‌های این معاونت در حوزه رسانه گفت: ما از رسانه‌ها و کارکنان آنها انتظار داریم تا در جایگاه رکن چهارم مردم‌سالاری دینی هماهنگ با سه قوه دیگر اهداف کلان را پیگیری کند و حتی رسانه‌ها باید مستقل از سه قوه دیگر خیرخواه و مصلح آنها باشند و در راه تحقق اهداف مشترک که همان آرمان‌های نظام است به نقد درست بپردازد. در این میان رسیدگی به شان و شئون کارکنان یک وظیفه اولیه است و نباید یک خبرنگار با استعداد و هویت اسلامی مورد سوء استفاده قرار بگیرد و از سرمایه‌ای که در اختیار دارد علیه کرامت او سوء استفاده شود.

رامین با اشاره به اینکه تا پیش از این منتقد رسانه‌ای بوده است ولی امروز رسانه‌ها را دوست دارد و از آنها حمایت می‌کند گفت: تحول در عرصه مطبوعات یک ضرورت و نیاز حیاتی است متاسفانه امروز موضوعاتی که در اولویت جامعه است در رسانه‌ها اولویت نیست و آرمان‌های که ملتی برای آن صدها هزار هزار شهید داده است اولویت اول بسیاری از رسانه‌ها نیست.

به نظر می‌رسد رسانه‌های ما نیاز یک بازخوانی دارند زیرا امروز نظام جمهوری اسلامی یک حرف نو را در جهان می‌زند و ما باید این حرف را تبیین کنیم. من به عنوان معاونت مطبوعاتی از وضعیت موجود ناراضی هستم و حتی مدیران مسئول و کارکنان رسانه‌ها و حکومت اسلامی نیز از وضعیت رسانه‌ها ناراضی است.

وی ادامه داد: عرصه خوانندگان مطبوعات ما نباید در حد چهار میلیون نفر باشد زیرا ما در این کشور چهار میلیون انسان باسواد داریم و اگر این 40 میلیون نیازهای خود را در مطبوعات بیابند و مطبوعات نیز نقش راهنمایی و ارشاد و روشنگری را داشته باشند قطعا به سمت آنها می‌آیند.

وی ادامه داد: باید یک نگاه جامع در میان اهل رسانه و مطبوعات بوجود بیاید و برنامه‌های این حوزه با همکاری آنها و معاونت مطبوعاتی و مشارکت فکری یکدیگر طرح‌ریزی شود.
معاونت مطبوعاتی با اشاره به تدوین قانون مطبوعات گفت: پیش‌نویس قانون مطبوعات در ماه‌های آینده با همکاری صاحبان فکر، نخبگان فکر و مسئولان رسانه‌ها آماده می‌شود و جهت تصویب به مجلس ارائه خواهد شد تا پس از آن اهالی رسانه با یک آرامش خاطر و امنیت شغلی مناسبی به کارهای خود بپردازند.

محمدعلی رامین در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت انجمن صنفی مطبوعات گفت: انجمن صنفی مطبوعات باید از میان صالحان و نخبگان احیا شود و این انجمن باید قوه عاقله‌ای باشد برای نیازهای مطبوعات و هیچ‌کسی نباید نیازها را ابزاری برای بهره‌برداری و استفاده شخصی خود کند.

وی با اشاره به پیگیری علت پلمپ انجمن صنفی مطبوعات گفت: توضیح قوه قضائیه در این زمینه را دریافت می‌کنیم و به زودی آن را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed