تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: دوشنبه، 18 آبانماه 1388  

 

فن‌آوری، تفاوت مردان و زنان را آشکار می‌کند

 
 

بر اساس بررسی یک سرویس کمک به کاربران ابزارهای تکنولوژیک جدید، مردان و زنان در برخورد با مشکلات مربوط به فن‌آوری متفاوت هستند.  

 
 

بر اساس بررسی یک سرویس کمک به کاربران ابزارهای تکنولوژیک جدید، مردان و زنان در برخورد با مشکلات مربوط به فن‌آوری متفاوت هستند.

به گزارش ایسنا، مسوولان این سرویس تلفنی که در بریتانیا مستقر است و Gadget Helpline نام دارد دریافته اند 64 درصد از مشتریان مرد و 24 درصد از مشتریان زن آن پیش از تماس گرفتن با کارشناسان این سرویس دفترچه راهنمای دستگاهی را که با آن دچار مشکل شده اند، مطالعه نکرده اند.

مشکل 12 درصد مردان و 7 درصد زنانی که با دستگاه ها مشکل داشتند این بود که دستگاه را روشن نکرده بودند یا سیم های آن را وصل نکرده بودند.

این موسسه تحقیق خود را بر اساس 75 هزار تماس تلفنی که بین روز های 25 سپتامبر تا 23 اکتبر 2009 دریافت کرده بود تنظیم کرده است.

این سرویس تلفنی دربریتانیا 120 هزار مشترک دارد که اکثر آنها بالای 35 سال سن دارند. میانگین سن کارمندان این سرویس تلفنی 21 سال است.

بر اساس این تحقیق، زنان 32 درصد بیشتر از مردان به تماس تلفنی برای گرفتن کمک ادامه دادند اما 66 درصد کارمندان این سرویس صحبت کردن با مشتریان زن را به صحبت با مشتریان مرد ترجیح دادند.

همچنین نتایج این تحقیق نشان می دهد که احتمال اینکه یک مشتری برای حل مشکلی که به نظر او در تماس اول حل شده دوباره تماس بگیرد، در مردان دو برابر زنان است.

وبلاگ این موسسه در توضیح این یافته می نویسد: «زنان ساعت ها حرف می زنند و مشکل را حل می کنند، اما مردان با بدخلقی پاسخ های کوتاه می دهند و در نهایت هم مجبور می شوند دوباره تماس بگیرند.»

اما از سوی دیگر نتایج این پژوهش نشان می دهد که زنان اطمینان کمتری به صحت دستگاه تازه خریده خود دارند: در 17 درصد موارد زنان تماس می گیرند تا دریابند که آیا از دستگاه سالم خود درست استفاده می کنند یا نه اما در مردان این رقم 9 درصد است.

جوانا باوا، روانشناس و سردبیر سایت Usability News درباره نتایج این تحقیق به بی بی سی گفت: شواهد اختلاف جنسیتی در استفاده از دستگاه های جدید وجود دارد اما بخش عمده آن به درک از فن آوری ارتباط دارد.

او افزود مردان در مجموع تکنولوژی را پدیده ای می دانند که نه تنها باید آن را بفهمند بلکه باید آن را «فتح کنند» اما زنان بیشتر به سراغ دستگاه هایی می روند که به کار آنها می آید.

کریسپین تامس، بنیانگذار و مدیر عامل سرویس Gadget Helpline گفت صبح روزهای دوشنبه (اولین ساعات کاری هفته در بریتانیا) و روز تعطیلی Boxing Day شلوغ ترین ساعات کار موسسه او هستند.

به گفته او بخش عمده ای از تماس ها به موضوع برقراری ارتباط میان دستگاه های مختلف و واداشتن آنها به رد و بدل کردن اطلاعات مربوط می شود که به اذعان این مدیر همگام سازی (Synchronization) دستگاه‌های مختلف ایجاد مشکل می کند.

دستگاه های جدید هم معمولا مشکلاتی برای کاربران ایجاد می کنند؛ در سال 2008 و پس از ورود دستگاه های پخش دیسک های بلوری به بازار، بسیاری از مشتریان موسسه تامس در تنظیم و به کار انداختن این دستگاه ها با مشکل مواجه بودند.

به اعتقاد او دستگاه ها پیچیده تر نمی شوند بلکه انتظار از توانایی‌ها و قابلیت های دستگاه ها افزایش یافته است.

با این حال کریسپین تامس می گوید: در کل و در یک خط تولید پنج درصد دستگاه ها در هنگام ساخت دچار نقص فنی هستند، اما مشتریان 15 تا 20 درصد آنها را (تحت عنوان دستگاه های خراب) به فروشگاه ها پس می دهند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed