تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: یکشنبه، 10 آبانماه 1388  

 

نشریه‌های فرانسوی به جوانان متوسل می‌شوند

 
 

روزنامه‌های فرانسوی ترفندهای زیادی را برای متوقف کردن کاهش بدون وقفه خوانندگان به کار بسته‌ و اکنون با رویکرد جدید دادن نشریه‌ها به خوانندگان جوان‌تر برای تبدیل آن‌ها به مشتریان دایمی، گام برداشته‌اند. 

 
 

روزنامه‌های فرانسوی ترفندهای زیادی را برای متوقف کردن کاهش بدون وقفه خوانندگان به کار بسته‌ و اکنون با رویکرد جدید دادن نشریه‌ها به خوانندگان جوان‌تر برای تبدیل آن‌ها به مشتریان دایمی، گام برداشته‌اند.

به گزارش ایسنا، طرح‌های این پروژه به نام «روزنامه رایگان من» که تحت آن به جوانان 18 تا 24 سال به انتخاب خود آن‌ها اشتراک رایگان یک روزنامه به مدت یک سال داده می‌شود، ازسوی دولت فرانسه اعلام شد.

به گفته فردریک میتران، وزیر فرهنگ فرانسه، بازگرداندن خوانندگان جوان برای بقای مالی مطبوعات و بعد اجتماعی آن‌ها اساسی است.

این پروژه یکی از اقداماتی است که سال گذشته و پس از انجام بررسی درباره مشکلات پیش روی صنعت روزنامه، از سوی دولت فرانسه اعلام شد.

در حالی که روزنامه‌ها تقریبا در همه جای جهان توسعه‌یافته در بحران بوده و از رکود تبلیغاتی و روی گرداندن خوانندگان لطمه دیده‌اند، این مشکل به طور ویژه در فرانسه مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس اعلام انجمن روزنامه‌ها و ناشران خبری جهان، در مقایسه با 73 درصد در آلمان و 48 درصد در آمریکا، تنها 42 درصد از بزرگسالان در فرانسه به طور مرتب روزنامه می‌خوانند.

روزنامه خواندن در فرانسه به ویژه در میان افراد جوان پایین است. طبق یک بررسی دولتی، تنها 10 درصد از افراد 15 تا 24 سال، در سال 2007 یک روزنامه پولی خوانده‌اند که نسبت به 20 درصد در یک دهه قبل کاهش یافته است.

حدود 60 نشریه در پروژه جدید شرکت می‌کنند و علاوه بر روزنامه‌هایی مانند لوموند و لوفیگارو، نشریه‌های محلی متعدد، اینترنشنال هرالد تریبون که نسخه بین‌المللی نیویورک تایمز است و همین‌طور اکیپ که روزنامه ورزشی محبوب است، در این پروژه شامل می‌شوند.

هزینه این پروژه به‌طور مشترک توسط روزنامه‌ها و دولت برعهده گرفته شده که دولت 15 میلیون یورو (22.5 میلیون دلار) طی سه سال برای این پروژه اختصاص داده است.

طبق اعلام دولت فرانسه، حدود 30 هزار نفر در حال حاضر برای اشتراک رایگان روزنامه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و وب سایت ویژه‌ای برای سرعت بخشیدن به این روند به زودی راه‌اندازی می‌شود.

دولت فرانسه قصد دارد این برنامه را با یک طرح تبلیغاتی برای خوانندگان جوان و والدین آن‌ها ترویج کند اما در اقدامی که نشانه چالش‌های احتمالی مربوط به جلب خوانندگان جوان به سوی روزنامه‌های چاپی است، دولت قصد دارد اینترنت را منبع اصلی برای این تبلیغات قرار دهد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed