تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: دوشنبه، 4 آبانماه 1388  

 

سه دانشجوی آمریکایی ۲۱ روز بدون رایانه زندگی کردند

 
 

سه دانشجوی یک کالج آمریکایی با شرکت در یک فیلم مستند به نام "غیرمتصل" به مدت سه هفته بدون رایانه زندگی کردند.  

 
 

سه دانشجوی یک کالج آمریکایی با شرکت در یک فیلم مستند به نام "غیرمتصل" به مدت سه هفته بدون رایانه زندگی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دو سال قبل دام جولی خبرنگار روزنامه ایندیپندنت به توصیه سردبیر خود به مدت یک هفته بدون فناوری زندگی کرد و خاطرات خود را در این روزنامه انگلیسی منتشر کرد.

به تازگی نیز سه دانشجوی کالج کارلتون به نامهای اندرو، کیتلین و شِل به مدت سه هفته برای شرکت در آزمایش Digital Detox بدون ماوس و اتصال به اینترنت زندگی کرده و داستان 21 روز زندگی غیردیجیتالی خود را در یک فیلم مستند روایت کردند.

این دانشجویان به مدت 21 روز به دور از موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، ایمیل و هر نوع ابزار آنلاین و تحت نظارت "ملودی گیلبرت" یک کارگردان مستقل زندگی کردند. نتایج این زندگی بدون دیجیتال در این فیلم یک ساعته مستند که "غیر متصل" (Disconnected) نام دارد به تصویر کشیده شد.

مخاطبان این فیلم مستند نسل جوانی هستند که به طور مداوم به اینترنت متصل هستند و وجود کاغذ و قلم، تلفن خانه و حتی زنگ در را به دست فراموشی سپرده اند و تمام فعالیتهای خود را با کمک رایانه و تلفن همراه انجام می دهند.

چالش این داوطلبان بسیار جدی است. در اولین دقایق این فیلم مستند، این دانشجویان آماده می شوند که سه هفته زندگی بدون فناوری را آغاز کنند. کیتلین رایانه خود را از برق می کشد و آن را داخل کمد می گذارد در حالی که در هنگام این جابجایی دست خود را زخم می کند و مجبور می شود از چسب زخم استفاده کند.

این داوطلبان به هیچ وجه اجازه استفاده از رایانه را ندارند بنابراین زمانی که برای گرفتن کتاب به کتابخانه می روند از کتابدار می پرسند: "آیا یک فهرست کاغذی از کتابها دارید؟" و کتابدار یک نگاه مسخره به آنها می کند!

اما زندگی بدون اتصال به شبکه به معنی این است که در دنیای واقعی با مردم تماس بگیرید. بنابراین برای این سه دانشجو داستان اینگونه پیش می رود:

قدم زدن در فضای باز، خواندن کتابهای کاغذی (و نه کتاب الکترونیک)، خواندن کتابهای تصویری، گوش دادن به موسیقی و بیرون رفتن با دوستان، اما برای جوانانی مثل اینها که تنها حرف زدن در چت را می شناسند بسیار دشوار است که با دوستان خود رودرو یک مکالمه واقعی داشته باشند.

در این فیلم مستند، این سه دانشجو باید چیزهایی بنویسند. "شل" در مورد این تجربه خود می نوسید: هیچ نقطه بازگشتی وجود ندارد. نقش رایانه ها در جامعه ما همانند یک "غلطک کمپرسور" رو به جلو می رود. می توانی در مقابلش مقاومت کنی و کمی خود را از آن بیرون بکشی، اما سرانجام با یا بدون تو به جلو رفتن خود ادامه خواهد داد.

براساس گزارش لارپوبلیکا، نباید فراموش کرد درحالی که تعداد جوانان آمریکایی "دائما متصل" روبه افزایش است و تقریبا 90 درصد از جوانان بین 18 تا 29 سال در این کشور به اینترنت متصل هستند، هر روز بر درصد "معتادان آنلاین" نیز افزوده می شود. معتادان آنلاین افرادی هستند که استفاده بیش از حد از فناوری زندگی آنها را به نابودی کشانده است.

به طوری که در حال حاضر در برخی از کشورها مثل آمریکا و چین مراکزی برای ترک اعتیاد جوانان به اینترنت راه اندازی شده است.

اولین جوانی که در آمریکا برای درمان به این مراکز مراجعه کرد تقریبا 16 ساعت در روز در مقابل رایانه می نشست. اکنون و پس از پرداخت 14 هزار دلار هزینه درمان تنها 90 دقیقه در روز از رایانه استفاده می کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed