تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون دیجیتالی

تاریخ ارسال: شنبه، 25 مهرماه 1388  

 

راه‌اندازی تلویزیون دیجیتال تا دو ماه آینده در تهران

 
 

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما گفت: با اتمام مطالعه تحقیقاتی بر روی طرح تلویزیونی دیجیتال ظرف دو ماه آینده تلویزیون دیجیتال در تهران راه اندازی می شود. 

 
 

خبرگزاری مهر - معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما گفت: با اتمام مطالعه تحقیقاتی بر روی طرح تلویزیونی دیجیتال ظرف دو ماه آینده تلویزیون دیجیتال در تهران راه اندازی می شود.

علی عسگری در حاشیه افتتاح سایت سیگنال رسانی ماهواره ای مرکز قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر در قزوین گفت: در کنار اهمیت تولید پیام از نگاه کارشناسان ارتباطات رسانه ای دنیا نحوه توزیع و انتقال پیام نیز از جایگاه مهمی برخوردار است که با استفاده از تکنولوژی مدرن این حرکت در کشور ما نیز در حال اجراست.

وی افزود: در حال حاضر پخش برنامه های تلویزیونی داخل و خارج کشور شامل شبکه های العالم، جام جم یک، دو و سه، الکوثر و پرس تی وی و داخلی ایران بر روی 12 ماهواره صورت می گیرد که توزیع پیام با روشهای دیگر نیز در چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و مطالعه آن آغاز شد.

عسگری راه اندازی تلویزیون کابلی و دیجیتال را از برنامه های دردست اقدام بخش فنی سازمان صدا و سیما در آینده دانست و تصریح کرد: راه اندازی تلویزیون کابلی هزینه بسیار سنگینی دارد اما قابلیتهای فراوانی مانند دسترسی به برنامه های تولید شده و آرشیوی، دسترسی به برنامه های درخواستی، خرید از راه دور و بانکداری الکترونیک از آن جمله است.

وی گفت: طرح شبکه تعاملی ودوسویه وکابلی( IPTV ) در دست بررسی کارشناسی است و در صورت تامین اعتبار قابل اجرا در کشور است.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما تصریح کرد: تلویزیون دیجیتالی پس از سه سال از مرحله مطالعه به مرحله اجرا رسیده است و برای اولین بار در کشور در مدت دو ماه آینده در پایتخت کشور راه اندازی خواهد شد.

وی کیفیت بسیار بالای تصویر را از ویژگیهای تلویزیون دیجیتال ذکر کرد و گفت: در این سیستم که با نصب یک دستگاه ستاپ مکس تصاویر دیجتال از آنتن معمولی نیز قابل دریافت است در مرحله اول پخش هشت کانال از این طریق انجام خواهد شد.

عسگری گفت: با این روش می توان چند شبکه را با یک فرستنده منتقل کرد و دیگر به فرستنده های جداگانه برای هر شبکه نیاز نیست و تا محدوده قابل قبولی ارسال سیگنال با کیفیت بسیار بالا و به تعداد کاربران ممکن می شود.

آمادگی برای راه اندازی تلویزیون دیجیتال در استانها

عسگری از آمادگی معاونت توسعه و فناوری سازمان برای راه اندازی تلویزیون دیجیتال در سایر استانهای کشور هم خبر داد و اظهار داشت: در صورت همکاری استانداریها و تامین منابع و اعتبارات مورد نیاز حداقل به میزان یک تا دو میلیارد تومان آماده راه اندازی تلویزیون دیجیتال در همه استانهای کشور هستیم.

وی وضعیت تجهیزات فنی صدا وسیمای کشور را مناسب ارزیابی کرد و گفت: شاید در مقایسه با برخی کشورهای پیشرفته کمی عقب باشیم اما در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی در موقعیت خوبی هستیم و امیدواریم با تامین اعتبارات فنی مورد نیاز بخش فنی از سوی مجلس شورای اسلامی بتوانیم طرحهای توسعه فناوری در سازمان را با سرعت بیشتری اجرا کنیم.

هزار روستا فاقد پوشش تلویزیونی در کشور

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: در حال حاضر هزار روستای کشور فاقد پوشش تلویزیونی است که امیدواریم با تصویب بودجه لازم برای تبدیل وضعیت آنالوگ به دیجیتال تمامی نقاط کشور تحت پوشش برنامه های صدا وسیمای جمهوری اسلامی قرار گیرد.

وی از تهیه طرحی برای استفاده از برخی کانالهای ماهواره ای و نیز برنامه های ماهواره ای استانهای کشور خبر داد و افزود: درصورت تصویب این طرح در مجلس گام مهمی دراستفاده مناسب از برخی شبکه های ماهواره ای در کشور فراهم خواهد شد.

اعتبارات عمرانی صداوسیما ناکافی است

عسگری اعتبارات عمرانی سازمان صدا وسیما در سال جاری را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این بودجه شامل فعالیتهای ساختمانی، تاسیسات، تجهیزات و احداث است که بسیار کم و ناکافی است.

معاون توسعه و فناوری صداوسیما با اشاره به روند روبه رشد افزایش تجهیزات و استودیوهای رادیویی وتلویزیونی در صدا سیما گفت: جهش در این زمینه غیر قابل مقایسه با گذشته است بطوریکه قبل از انقلاب در کشور حدود 15 استودیوی تلویزیونی تاسیس شده بود ودر حال حاضر با داشتن دو میلیون متر مربع فضای تاسیساتی دارای 70 استودیوی پخش رادیویی، 127 استودیوی تولید رادیو، 21 استودیو ویژه موسیقی، 77 استودیوی پخش تلویزیونی و 59 استودیوی تولید تلویزیوینی هستیم که می توان گفت یک حرکت انقلابی و جهشی در این زمینه در سازمان صدا وسیما صورت گرفته است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed