تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جشنواره

تاریخ ارسال: دوشنبه، 20 مهرماه 1388  

 

سومین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به کارش پایان داد

 
 

سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال که از هشتم مهرماه در محل مصلی تهران آغاز به کار کرده بود عصر روز گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت به کارش پایان داد. 

 
 

سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال که از هشتم مهرماه در محل مصلی تهران آغاز به کار کرده بود عصر روز گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت به کارش پایان داد.

به گزارش ایسنا، در بخش پایانی مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه و جشنواره رسانه‌های دیجیتال از برگزیدگان بخش‌های اصلی و جانبی تقدیر به عمل آمد و برگزیدگان جوایز خود را با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و نیز محمدجواد آریان‌منش - نماینده مجلس - دریافت کردند.

امروز شبیخون فرهنگی در میدان رسانه‌های دیجیتال است

دکتر محمدرضا رحیمی - معاون اول رییس جمهور - در مراسم اختتامیه با بیان این‌که حضار در این نمایشگاه می‌توانند با فراهم کردن زمینه‌های آن توسط دولت، مردم ایران را در این عرصه به اوج برسانند، گفت: در دولت و بنا بر توصیه رییس جمهور سفرهای استانی برای بار سوم با رنگ و بوی فرهنگی آغاز خواهند شد.

او ادامه داد: سفرهای قبلی بر رسیدگی به امور مردم، گسترش فعالیت‌های عمرانی و ایجاد کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و فعالیت‌ کارگاه‌های زودبازده مبتنی بود که البته در آن سفرها نیز فعالیت‌های فرهنگی و عنایت به دنیای فرهنگ و هنر به چشم می‌خورد اما این بار حوزه فرهنگی در راس امور است. بنابراین شیوه سفرها به گونه‌ای طراحی شده است تا بتوانیم در هر استان تمام موارد فرهنگی آن را به کمک هنرمندان و صاحبان علم و دانش داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به این‌که در عرصه رسانه‌های دیجیتال گام‌های اولیه هرچند با سرعت برداشته می‌شود، سرعتی که در این عرصه در سه سال گذشته امیدوارکننده بوده و نشان داده شد که می‌توانیم ره صد ساله را به مدد دانشمندانی که معدل سنی زیر آن‌ها زیر 30 سال است طی کرده و عقب‌ماندگی خود را جبران کنیم.

رحیمی خطاب به حضار در نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال آنان را بخش عمده‌ای از ابزار لازم در راه رسیدن به اهداف مورد نظر در حوزه رسانه‌های دیجیتال عنوان و اظهار کرد: ما برای پیشرفت و رسیدن به قله‌های ترقی به تحولی که در این بخش بارقه‌های آن دیده می‌شود، دل بسته‌ایم و البته در این عرصه مشکلات فراوانی داریم.

او تصریح کرد: امروز به خوبی متوجه می‌شویم که شبیخون فرهنگی در میدان رسانه‌های دیجیتال است به همین خاطر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که علاقه‌مندیم آن را وزارت فرهنگ و هنر بخوانیم، از سال 85 بر اثر دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب به عرصه سازماندهی در این حوزه پا گذاشته و در حال حاضر گام‌های اساسی برداشته است.

وی گفت: در دنیایی هستیم که به انسان نگاه مادی دارد و کمالی برای او در نظر نگرفته است؛ در صورتی که در فرهنگ اسلامی انبیاء و اولیاء خدا آمدند تا انسان را به اوج برسانند و امروز آخرین ذخیره خداوند برروی زمین یعنی امام زمان (عج) است که منتظریم تا با ظهور خود بشریت را کامل کند. بنابراین در حال حاضر شاهد شبیخون فرهنگی جمعیتی مادی‌پرست هستیم که روبه‌روی جنبه‌های معنوی انسان که نگاهمان به آن است قرار دارد.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: ما به دستان پرتحرک و فداکار شما نیاز داریم تا بتوانیم در مقابل دشمنان، موجی از جنبه‌های شریف انسانی را به نمایش بگذاریم. در دنیای اسلام مراحلی که برای رسیدن به شرافت انسانی باید طی شوند، ترسیم شده و مقصد پرکشیدن و اوج گرفتن در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با بیان این‌که پیام دولت و رییس جمهور به شما در این عرصه خدمت‌گذاری است، خاطرنشان کرد: در دنیایی غیر از دنیای اسلام، گرفتگی و پریشانی خاطر همه جا نفوذ کرده است و ما باید در پی ایجاد همدلی و پیمان بین انسان‌ها باشیم.

بازدید یک میلیون نفر از نمایشگاه

اما به گفته رییس مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازدید یک میلیون نفر از سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نشانه نفوذ رسانه‌های دیجیتال در بین مردم تمام نقاط کشور است که وظیفه مسوولان را در این حوزه سخت‌تر می‌کند و می‌طلبد که دولت، مجلس و قوه قضاییه برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته کمک کنند.

عیسی زارع‌پور گفت: اقدامات متعددی در ساماندهی فضای رسانه‌های دیجیتال اتفاق افتاده است که از آن جمله می‌توان به برپایی نمایشگاه و جشنواره رسانه‌های دیجیتال که مامنی برای تولید‌کنندگان و رقابت سالم آن‌هاست اشاره کرد.

او ادامه داد: پس از برگزاری دومین نمایشگاه با تصویب شورای سیاست‌گذاری جشنواره، به جهت سرعت بخشیدن به روند ساماندهی رسانه‌های دیجیتال، نمایشگاه‌های استانی از سال 87 در استان قم آغاز شد و از این پس هر دو ماه یک‌بار در یکی از استان‌های کشور برگزار خواهد شد تا شاهد تداوم آن در توسعه متوازن این فن‌آوری باشیم.

وی افزود: تولیدکنندگان به منظور معرفی توانمندی‌های ایران، رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌یی برگزیده با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند که با استقبال مواجه شده است.

زارع‌پور درباره سومین جشنواره هم گفت: شورای سیاست‌گذاری جشنواره و نمایشگاه به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دی‌ماه 87 با تصویب برگزاری آن به صورت بین‌المللی، آغاز به کار کرد که در بخش‌های مختلف دستاوردها و آمار جدیدی را به همراه داشت.

به گفته او در بخش نرم‌افزارهای رسانه‌یی، پنج هزار و 500 نرم‌افزار، در بخش نرم‌افزارهای تلفن همراه، 100 نرم‌افزار که ضمن ارائه محتوای مناسب بازدید‌کنندگان را با مخاطرات بولوتوث آشنا کردند، در بخش بازی‌های رایانه‌یی تمام تولیدات داخل در 30 غرفه، در بخش هنرهای دیجیتال 200 اثر، در بخش پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها 500 پایگاه و وبلاگ، در بخش بین‌الملل، حضور نمایندگان 26 کشور، در بخش کاریکاتور 2500 اثر از 32 کشور، 20 مسابقه اطلاع‌رسانی دوزبانه و برگزاری 200 کارگاه و نشست تخصصی از دستاوردهای بخش‌های مختلف نمایشگاه امسال است.

وی اظهار کرد: مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به دنبال آن است تا با ترغیب دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای حضور در این نمایشگاه بهره‌مندی مناسبی از این رسانه‌ها در رسیدن به اهداف در این سازمان‌ها را نهادینه کند.

شفافیت در داوری آثار رسیده به جشنواره

در ادامه مهدی صرامی - معاون مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال - درباره شاخص‌های داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره امسال، شفافیت در نحوه رسیدگی به آثار را از جمله آن شاخص‌ها عنوان و اظهار کرد: قرار دادن فرم‌ها و نحوه داوری برروی سایت جشنواره به عنوان ملاک‌های داوری برای ابراز نظر کارشناسان از جمله دلایل شفافیت در این امر بود.

وی ارتقای کیفیت رسانه‌های دیجیتال را مهمترین هدف جشنواره امسال عنوان و اظهار کرد: مسوولان جشنواره آثار بسیاری را در سطوح مختلف مورد ارزیابی و نقد قرار دادند. از نظر بیش‌تر افراد، نقد به حسی منفی گفته می‌شود اما باید با تغییر در نحوه ارائه آن، این نگاه نیز تغییر کند؛ در سومین جشنواره نقدی حقیقی توسط هیات‌های داوری انجام شد به طوری که افراد با حضور در جلسات داوری از آثار خود دفاع کردند.

صرامی فرایند داوری را شامل سه گام تطبیق آثار ارسال شده با شاخص‌های اصلی هر بخش، امتیازبندی آثار و قضاوت نهایی در 8 هیات داوری عنوان و خاطرنشان کرد: به این ترتیب می‌توان گفت فرایند آثار رسیده بسیار پیچیده، تخصصی و چند مرحله‌یی بود تا آثار واجد شرایط باشند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed