تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: همایش

تاریخ ارسال: یکشنبه، 19 مهرماه 1388  

 

متن بیانیه مشترک نشست رسانه‌ای جهانی

 
 

مسئولان و نمایندگان 170 سازمان رسانه‌ای از سراسر جهان روز شنبه در پایان نشست رسانه‌ای جهانی در پکن بیانیه مشترکی منتشر کردند. 

 
 

همشهری آنلاین، ترجمه دکتر علی صباغیان - مسئولان و نمایندگان 170 سازمان رسانه‌ای از سراسر جهان روز شنبه در پایان نشست رسانه‌ای جهانی در پکن بیانیه مشترکی منتشر کردند.

ترجمه متن انگلیسی این بیانیه که خبرگزاری شینهوا مخابره کرده، به شرح زیر است:

نشست رسانه‌ای جهانی روزهای 8 تا 10 نوامبر 2009 در شهر پکن جمهوری خلق چین برگزار شد. در این رویداد بی‌سابقه 170 سازمان رسانه‌ای از سراسر جهان شامل خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، مجلات، رادیو و تلویزیون‌ها، و سایت‌های آنلاین حضور داشتند.

عنوان این نشست "همکاری، اقدام، برد - برد و توسعه" بود. در این نشست ما بحث‌های گسترده و عمیقی در 8 موضوع از جمله تحلیل وضعیت کنونی، ارزیابی روندهای توسعه صنعت رسانه جهانی از منظر مجموعه‌ای از موضوعات حیاتی فراروی سازمان‌های رسانه‌ای از جمله در شرایط بحران مالی بین‌المللی، تغییر سریع خواسته‌های مخاطبان، و پیشرفت سریع تکنولوزی‌های در حال ظهور انجام دادیم.

ما معتقدیم که این نشست از طریق ایجاد بینش بالا، افزایش اجماع و تقویت همکاری به نتایج مثبتی دست یافت.

ما یادآوری می‌کنیم که جهان در حال تغییرات پیچیده و عمیق است. جهانی شدن اقتصاد، انفجار اطلاعات و گسترش تکنولوژی های جدید ارتباطی، به‌اضافه تنوع و یکپارچگی فرهنگ‌های جهانی، فرصت‌های بزرگی را برای توسعه رسانه جهانی و ایجاد بستر مهم برای سازمان‌های رسانه‌ای به منظور پوشش رویدادها و موضوعات جهانی فراهم کرده است.

ما امیدواریم که سازمان‌های رسانه‌ای در سراسر جهان پوشش خبری دقیق، عینی، بیطرفانه و منصفانه از رویدادهای جهان را ارائه دهند و شفافیت و پاسخگویی دولت‌ها و نهادهای عمومی را فراهم نمایند و از این طریق فهم متقابل و نیز تبادل دیدگاه‌ها و آراء بین مردم کشورها و مناطق مختلف را تسهیل نمایند.

ما از نزدیک تاثیر بحران مالی بین‌المللی بر اقتصاد جهانی – و صنعت رسانه را به طور خاص مورد توجه قرار دادیم. ما همچنین در مورد راهبردهای بخش رسانه و تجربیات مربوط به رویارویی با بحران و جستجوی شیوه‌ای نوسازی و توسعه به تبادل نظر پرداختیم.

ما معتقدیم که در عصر دیجیتال و شبکه‌ای کنونی، صنعت رسانه جهانی تغییرات عمیقی در فضاهای عملیاتی و ساختاری تجربه می‌کند. با آنکه چالش‌ها و فرصت‌ها با هم هستند، اما فرصت‌ها از چالش‌ها بیشترند. تطبیق با روندهای توسعه‌ای و درگیر کردن مصرف کنندگان و تقویت مشارکت از طریق بهره‌گیری کامل از مزیت تکنولوژی های پیشرفت به پیشبرد اصلاحات و پیشرفت در صنعت رسانه ای جهان کمک خواهد کرد.

ما امیدواریم همه اشکال رسانه که نقش مهمی در توسعه رسانه‌ای جهان ایفا می‌کنند، از طریق تعمیق همکاری با یکدیگر، یادگرفتن از یکدیگر، استفاده ازتجارب هم و تکمیل یکدیگر با ایده های جدید توسعه مشترک را جستجو نمایند.

ما بر این باوریم که از طریق بستر فراهم شده توسط نشست رسانه‌ای جهانی، نهادهای رسانه‌ای در سراسر جهان ارتباطات را تقویت خواهند کرد، اطلاعات را تقسیم خواهند نمود، به مبادله پرسنل و تکنولوژی اقدام خواهند کرد و فرصت‌ها و تجارب را با هم به اشتراک خواهند گذاشت.

ما معتقدیم که نشست رسانه‌ای جهانی تاثیر گسترده، مثبت و بلند مدتی بر صنعت رسانه جهان خواهد داشت و سازمان های رسانه ای را بر آن خواهد داشت تا برای رویارویی با چالش ها، تقویت همکاری و نیل به توسعه مشترک با یکدیگر کار کنند.

این نشست با پیشنهاد مشترک خبرگزاری شینهوا، نیوز کورپوریشن، آسوشیتدپرس، رویترز، ایتارتاس، کیودو، بی بی سی، سیستم پخش ترنر و گوگل و به میزبانی شینهوا برگزار شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed