تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: شنبه، 18 مهرماه 1388  

 

انقلاب شبکه‌های نسل چهارم موبایل / ایرانی‌ها در انتظار نسل سوم!

 
 

سرعت انتقال داده ها امروزه یکی از مهمترین دغدغه های توسعه دهندگان فناوریهای نسل سوم موبایل است. شبکه های جدید "نسل چهارم" یا LTE می توانند این سرعت را 10 برابر سریعتر از شبکه های فعلی افزایش دهند. 

 
 

خبرگزاری مهر - سرعت انتقال داده ها امروزه یکی از مهمترین دغدغه های توسعه دهندگان فناوریهای نسل سوم موبایل است. شبکه های جدید "نسل چهارم" یا LTE می توانند این سرعت را 10 برابر سریعتر از شبکه های فعلی افزایش دهند.

تماسهای تصویری که به طور مداوم قطع می شوند، انتقال فایلهای آهسته و پرهزینه از مشکلات شبکه های فعلی نسل سوم موبایل به شمار می روند این مشکلات، توسعه دهندگان شبکه های موبایل را بر این داشت که شبکه های LTE (تکامل بلند مدت) را تعریف کنند.

این شبکه جدید که تکامل اتصالات فعلی موبایل نسل سوم است، می تواند سرعت انتقال داده ها را به 10 برابر سرعت شبکه های با استاندارد HSPA برساند.

یکی از کنسرسیومهای بزرگی که در حال کار بر روی این انقلاب فناوری است "شبکه های نوکیا زیمنس" (Nokia Siemens Networks) است.

این شبکه در سال 2010 در آمریکا، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی دردسترس قرار می گیرند و در کل اروپا از ابتدای سال 2011 عرضه می شود.

پیش از اجرایی شدن LTE باید سخت افزارهای سازگار با آن از قبیل پورتهای USB و تلفنهای همراه جدید مجهز به تراشه های مفید ارائه شوند.

این سخت افزارها از نیمه دوم سال آینده در اروپا عرضه می شوند و از دو سال آینده شبکه LTE که با شبکه های GSM و نسل سوم سازگاری دارند در قاره پیر در دسترس قرار می گیرد.

پایانه اتصال این شبکه کاملا برپایه IP (اینترنت پروتکل) است. با توسعه LTE توانایی انتقال داده ها که در شبکه HSPA فعلی برابر با 14 مگابیت برثانیه است از نظر تئوری می تواند به 170 مگابیت بر ثانیه برسد. نتیجه این سرعت "سوپر نسل سوم" یا "نسل چهارم" استفاده سریع و با کیفیت بالا از ارتباطات صوتی، تصویری و چندرسانه ای آنلاین (تلویزیون آنلاین، تماشای فیلم و گوش دادن موسیقی روی اینترنت موبایل) است.

همچنین کیفیت استفاده از سیستهای تلفن از راه اینترنت (VoIP) می تواند تاحد چشمگیری افزایش یابد.

ارزیابیهای تحلیلگران "شبکه های نوکیا زیمنس" نشان می دهد تا سال 2015 در حدود 5 میلیارد نفر در تمام دنیا به این شبکه ها متصل خواهند شد.

در این راستا، ZTE شرکت فروش تجهیزات جانبی رایانه دو مودم سازگار با LTE را تولید کرد این مودمها می توانند سرعت پهنای باند موبایل را به 100 مگابیت بر ثانیه برسانند.

این دو مودم که AL620 و AL620 نام دارند با اتصال به شبکه LTE از سرعت بارگذاری 100 مگابیت برثانیه و سرعت ارسال فایل 50 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کنند.

هر دوی این مودمها از طریق قفل سخت افزاری USB به تلفن همراه و رایانه های قابل حمل متصل می شوند.

درحال حاضر استاندارد HSPA از سرعت بارگذاری 4/14 مگابیت بر ثانیه و سرعت ارسال فایل 7/5 مگابیت بر ثانیه و استاندارد HSPA+ از سرعت بارگذاری 42 مگابیت برثانیه و سرعت ارسال فایل 11 مگابیت برثانیه پشتیبانی می کنند.

مزیت‌های این فناوری جدید موبایل عبارتند از:

LTE توانایی اپراتورهای شبکه را افزایش می دهد و موجب می شود که این اپراتورها پهنای باند با حداکثر سرعت را به تعداد بیشتری از کاربران و با نازل ترین قیمت عرضه کنند. این فناوری می تواند تحولی در بازار مخابرات موبایل اروپا ایجاد کند.

LTE پیشرفته می تواند سرعت پهنای باند را تا یک گیگابیت بر ثانیه عرضه کند این سرویس به کاربران این امکان را می دهد که از تمام سرویسهای آنلاین مثل تماشای تلویزیون با وضوح تصویر بالا و یا فیلم آنلاین استفاده کنند.

LTE از طیف رادیویی به روشی بسیار موثر استفاده کرده و شبکه های موبایل را به طور کامل دیجیتالی می کند و موجب می شود که تلویزیونهای آنالوگ تبدیل به تلویزیونهای دیجیتال شوند به این ترتیب می تواند سیگانالها را از نقاط بسیاری دورتر نسبت به آنچه که فناوریهای فعلی GSM دریافت می کنند دریافت کند و در عین حال مصرف انرژی را کاهش دهد.

LTE می تواند پهنای باند موبایل را در مناطق کم جمعیت نیز عرضه کند و به این ترتیب شکاف دیجیتالی میان فضاهای شهری و روستایی را کاهش دهد.

به گزارش مهر، این انقلاب فناوری در شرایطی در دنیا در حال وقوع است که در کشور ما همه کاربران تلفن همراه هنوز امکانات شبکه نسل سوم را تجربه نکرده اند و همچنان از خدمات ابتدایی GSM استفاده می کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed