تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تازه‌های نشر

تاریخ ارسال: دوشنبه، 13 مهرماه 1388  

 

راهنمای آمار جامعه اطلاعاتی منتشر شد

 
 

کتاب "راهنمای آمار جامعه اطلاعاتی" با ترجمه فریبا نیک سیر از سوی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور روانه بازار نشر شد.  

 
 

خبرگزاری مهر - این کتاب ترجمه سندی از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه برای اندازه‌‌گیری و تحلیل جامعه اطلاعاتی است.

شکی نیست که فناوری اطلاعات و ارتباطات در طول دهه گذشته تغییرات عمیق اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرده و بیش از پیش بر شتاب حرکت جوامع افزوده است.

از زمانی که تاثیر ICT و ارتباط آن با توسعه اقتصادی در زندگی و منافع ما به طور واقعی درک شده است، نامطلوب بودن عقب ماندگی در پشت این جامعه قدرتمند چالش زمانه ما شده است. لذا کارهای زیادی انجام شد تا ضعف اقتصادی و طرد اجتماعی مرتبط با ICT را شناسایی و تشریح کرده و به مخاطب قرار دادن این موارد کمک کند.

همزمان با ظهور سریع طریقه‌های جدید ارتباط، پردازش و ذخیره اطلاعات، نیاز به داشتن آمار درباره این حوزه برای یاری و آگاهی دادن به سیاستگذاران احساس می‌شد.

به همین دلیل کشورهای عضو OECD از ژوئن 1997 شروع به تدوین مجموعه‌ای از تعاریف و روش‌شناسیها برای تسهیل در کار گردآوری داده‌های داده‌های قابل مقایسه در سطح بین‌المللی برای اندازه‌گیری جنبه‌های مختلف جامعه اطلاعاتی، اقتصاد اطلاعات و تجارت الکترونیکی کردند.

کتاب مشتمل بر 341 صفحه و در 9 فصل سامان یافته است.

فهرست عناوین این کتاب عبارتند از: محصولات ICT، زیر ساخت ICT، عرضه ICT، تقاضای بخش کسب و کار برای ICT، تقاضای خانواده‌ها و افراد برای ICT، محتوا، موضوعات چند جانبه در اندازه‌گیری جامعه اطلاعاتی و راه پیش رو.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed