تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: report

تاریخ ارسال: دوشنبه، 13 مهرماه 1388  

 

داشته‌ها و نداشته‌های صنعت نرم افزار ایران

 
 

گزارش روزنامه همشهری از سومین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال 

 
 

روزنامه همشهری، حمید ضیایی‌پرور - سومین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال، عصر چهارشنبه گذشته پس از مراسم افتتاحیه و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مسئولانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا‌وسیما و وزارت ارشاد و تعدادی از نمایندگان مجلس در محل مصلای امام خمینی‌(ره) رسما آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه به‌مدت 10 روز تا شنبه 18 مهر ادامه دارد.طی 3 سال اخیر با جدا شدن بخش نشر الکترونیک از نمایشگاه کتاب و رسانه‌های الکترونیک از نمایشگاه مطبوعات، جشنواره و نمایشگاه مستقلی برای صنعت نرم‌افزار کشور برگزار می‌شود. این نمایشگاه از یک سو نمایش‌دهنده داشته‌ها و توانمندی‌های صنعت نرم‌افزار ایران و از سوی دیگر بیانگر ضعف‌ها و خلأ‌های موجود در این عرصه است.

در مراسم شروع به کار این نمایشگاه سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بسیاری از روابط اجتماعی امروز تحت‌تأثیر ICT قرار گرفته به‌نحوی که مرزهای گذشته در جهان امروز اعتباری ندارد و باعث شده نسل جوان و نوجوان مشارکت کم‌رنگی در اجتماع داشته باشند، بنابراین باید فرصت‌ها و تهدید‌های این تکنولوژی بررسی شود و برای نقاط منفی آن تدبیری اندیشیده شود و فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی گفت: نمایشگاه ‌در سال اول با 300 غرفه، در سال دوم 500 غرفه و امسال با 700 غرفه در 55 هزار متر برگزار می‌شود و احتمال بازدید یک میلیون نفر از آن وجود دارد. در شرایطی که سال اول 200 هزار و سال دوم 500 هزار بازدیدکننده از این نمایشگاه دیدن کردند.

وی با بیان اینکه در بخش بین‌الملل نمایشگاه امسال 25 کشور حضور دارند، ادامه داد: 7 هزار و 500 اثر در نمایشگاه امسال نمایش داده شده یا فروخته می‌شوند. در این بین 7 هزار اثر داوری و برای تجلیل معرفی می‌شوند.

خطرهای بلوتوث

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد هم با بیان اینکه باید تا پایان امسال زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت تکمیل شود، گفت: باید فضای پیش‌آمده را عرصه‌ای برای توسعه فرهنگی بدانیم و با استفاده از ابزارهای جدید جذاب برای اشاعه مبانی فرهنگی خود استفاده کنیم تا روزی شاهد آن باشیم که محصولات دیجیتال به‌گونه‌ای موجب توسعه عمیق فرهنگ ایرانی اسلامی شده است.

عیسی زارع‌پور تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برطرف کردن دغدغه‌های مقام عظمای ولایت و به‌منظور بهره‌گیری از فرصت‌های ابزارهای نوین فرهنگی و مقابله با چالش‌های آن در مردادماه سال 1385 با راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به‌عنوان یک واحد سازمانی مستقل اقدامات اجرایی خود را در حوزه رسانه‌های دیجیتال آغاز کرد تا ضمن مقابله با تبعات و چالش‌های رسانه‌های دیجیتال آن را به یک عرصه فرصت‌ساز برای فرهنگ کشور تبدیل کند.

۱۰۰ نرم‌افزار تلفن همراه

در بخش نرم‌افزارهای تلفن همراه در نمایشگاه امسال در بخش‌های اصلی حدود 100 نرم‌افزار تلفن همراه به نمایش درخواهد آمد. در این بخش ضمن ارائه محتوای مناسب برای بلوتوث، بازدیدکنندگان با مخاطرات این روش انتقال اطلاعات و همچنین با دستگاه‌های ارسال انبوه بلوتوث آشنا خواهند شد.

در بخش فناوری و نوآوری با هدف تشویق تولیدکنندگان آثار دیجیتال به استفاده از فناوری‌های نوین محصولات دارای جنبه نوآوری شناسایی و تقدیر خواهند شد. همچنین برای نخستین بار مسابقه طرح تجاری‌نویسی در حوزه رسانه‌های دیجیتال و نیز کلینیک‌های کسب و کار رسانه‌های دیجیتال با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف در این بخش برگزار می‌شود.

امسال یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عموم مردم اختصاص یافته در حالی‌که سال‌های پیش به دانشجویان، دانش‌آموزان، استادان حوزه و دانشگاه اعطا می‌شد.

این نمایشگاه که از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود امسال علاوه بر 6 بخش اصلی (جشنواره‌ای) دارای 8 بخش جانبی (بخش‌های صرفا نمایشگاهی) نیز است.

بخش‌های اصلی این دوره از نمایشگاه‌ رسانه‌های دیجیتال شامل نرم‌افزارهای رسانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال، پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها، هنرهای دیجیتال، فناوری و نوآوری در رسانه‌های دیجیتال می‌شود.

بخش‌های جانبی نیز شامل خانواده و رسانه‌های دیجیتال، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، مسابقات، رسانه‌ دیجیتال در آینه‌ هنر(دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال)، مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات رسانه‌های دیجیتال، استان‌ها، شهر دیجیتال، حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف و بین‌الملل می‌شود.

براساس گزارش همشهری بیش از 170 نشست و کارگاه تخصصی در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

حاشیه‌های نمایشگاه دیجیتال

*قطع اینترنت نمایشگاه از جمله حاشیه‌های این دوره از نمایشگاه است که درد‌سرهای زیادی برای غرفه‌داران و برگزار‌کنندگان نشست‌های تخصصی ایجاد کرده است. برای نمایشگاهی که خود ترویج‌کننده فناوری‌های دیجیتال است زیبنده نیست که اینترنت نداشته باشد. البته روز اول اینترنت وصل بود و سرعت خوبی هم داشت اما بعدا با فشار بر شبکه، دچار اختلال شد.

*عیسی زارع‌پور، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری گفت که پهنای باند 30 مگابیت در ثانیه برای نمایشگاه اختصاص یافته است.

*تلفن‌های همراه نیز در نمایشگاه به خوبی آنتن نمی‌دهد و آنتن‌ها مرتب در حال قطع و وصل است. این موضوع به شوخی به‌عنوان آنتن‌‌های پرنده در بین بازدید‌کنندگان شهرت یافته است.

*با وجود قطعی اینترنت نمایشگاه، سخنان تبلیغاتی مجری سالن از بلندگوها مبنی بر معرفی شرکت ارائه‌دهنده اینترنت نمایشگاه، به یک ضد‌تبلیغ تبدیل شده بود.

*حراست مصلا برخورد بسیار بد و زننده‌ای با خبرنگاران داشته و و هیچ همکاری با ایشان برای پوشش خبری نمایشگاه انجام نمی‌دهد.

* درغرفه اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سازمان‌های دست‌اندرکار امر نرم افزار در 3روزاول نمایشگاه کسی حاضرنبود و مسئول غرفه نداشت !

نرم‌افزار، هنر، دیجیتال

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: در بخش نرم‌افزارهای رسانه‌ای 5‌هزار و 500 اثر از 100 شرکت و مؤسسه و نیز 50 بازی رایانه‌ای داخلی و 250 بازی خارجی متناسب با شئونات اسلامی در نمایشگاه عرضه شده است.

در حوزه هنرهای دیجیتال هم 200 اثر در نمایشگاه امسال حضور دارد و برای نخستین بار یک نمایش مولتی ویژن اجرا می‌شود. معرفی 500 سایت و وبلاگ برگزیده و نیز در بخش فناوری و نوآوری و عرضه اقدامات دانشگاه شریف از دیگر فعالیت‌هایی است که در این نمایشگاه انجام می‌شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed