تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مخاطرات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 1 مهرماه 1388  

 

امیدواری به آینده در میان خبرنگاران اروپایی

 
 

با وجود تمامی تغییراتی که برروی صنعت خبر اثر گذاشته و مشکلات اخیری که گریبانگیر آن بوده است، خبرنگاران در اروپا همچنان خوشبین مانده‌اند.  

 
 

با وجود تمامی تغییراتی که برروی صنعت خبر اثر گذاشته و مشکلات اخیری که گریبانگیر آن بوده است، خبرنگاران در اروپا همچنان خوشبین مانده‌اند.

به گزارش ایسنا، طبق نظرسجی «ژورنالیسم دیجیتال اروپایی»، بیش از 80 درصد از خبرنگاران اروپایی از شغل خود راضی هستند و تنها 32 درصد تصور می‌کنند روزنامه یا شبکه رادیویی یا تلویزیونی آن‌ها در خطر تعطیلی است.

با این حال خبرنگاران شرکت کننده از تمامی ملیت‌های اروپایی با این پرسش‌ها موافق نبودند. سه چهارم از خبرنگاران انگلیسی نگران آینده خروجی خبری خود هستند در حالی که دو سوم کاهش قابل توجه در شمار نشریات چاپی را پیش‌بینی می‌کنند.

این نگرش ناامیدانه با پیش‌بینی اخیر Enders Media که بر اساس آن نیمی از نشریات ملی و منطقه‌ای انگلیس ظرف پنج سال آینده از بین خواهند رفت، نمی‌تواند بی‌ارتباط باشد.

این نظرسنجی توسط Oriella PR Network از 354 خبرنگار از کشورهای بلژیک، فرانسه، آلمان، هلند، اسپانیا، سوئد و انگلیس انجام گرفته و بر نحوه مطابقت خروجی‌های خبری با مساله محتوای آنلاین پرداخته است.

به عنوان مثال 43 درصد از پاسخ دهندگان اظهار کرده‌اند 60 درصد یا بیش‌تر کار آن‌ها به صورت انحصاری برای اینترنت انجام گرفته است.

از سوی دیگر بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، سازمان‌های خبری در تعلیم خبرنگاران برای مهارت‌های اینترنتی کند بوده‌اند. به طوری که دو سوم هیچ دستورالعمل رسمی درباره نحوه تولید محتوای آنلاین نگرفته‌اند و 47 درصد نیز مدعی‌اند در بخشی از شغل خود ویدیو می‌سازند در حالی که از هر 9 نفر تنها یک نفر برای اجرا با دوربین آموزش دیده‌اند.

حدود 46 درصد دیگر در بخشی از شغل خود وبلاگ می‌نویسند اما این گرایش دیجیتالی تنها در اداره باقی می‌ماند با این حال 13.5 درصد تنها یک وبلاگ شخصی نگهداری می‌کنند. شاید به دلیل اضطراب نسبت به رسانه‌های سنتی است که خبرنگاران در انگلیس سریع‌تر پلت‌فرمهای جدید را به کار گرفته‌اند.

اما در مقایسه با 40 درصد در هلند، 27 درصد در فرانسه و تنها 12 درصد در اسپانیا،70 درصد از نشریه‌های انگلیسی از سرویس میکرووبلاگ نویسی توییتر استفاده می‌کنند.

در مجموع خبرنگاران تاثیر اینترنت بر ژورنالیسم را خنثی یا مثبت دانستند. 40 درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که کیفیت ژورنالیسم با ظهور اینترنت بهبود یافته است و در مقابل 20 درصد خلاف این عقیده را دارند. خبرنگاران در فرانسه و اسپانیا خوشبین‌تر بوده و 60 درصد عنوان کرده‌اند کیفیت ژورنالیسم بهتر شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed