تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 1 مهرماه 1388  

 

تب خواندن کتاب‌های الکترونیکی برروی دستگاه‌های جذاب

 
 

پس از گذشت بیش از یک دهه فروش ناامیدکننده، شروع بد و پیش‌بینی‌های نادرست درباره به پایان رسیدن آینده کتابخوانی، با رشد فروش کتاب‌های الکترونیکی، به نظر می‌رسد سرانجام دوران آن‌ها شروع شده باشد.  

 
 

پس از گذشت بیش از یک دهه فروش ناامیدکننده، شروع بد و پیش‌بینی‌های نادرست درباره به پایان رسیدن آینده کتابخوانی، با رشد فروش کتاب‌های الکترونیکی، به نظر می‌رسد سرانجام دوران آن‌ها شروع شده باشد.

به گزارش ایسنا، البته این به معنی از میان رفتن کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌ها نیست زیرا بازار کتاب الکترونیکی همچنان کوچک مانده است.

با این همه اقبال به خواندن کتاب‌های الکترونیکی موجب شده کتابخوان‌های الکترونیکی به یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌های مصرفی سال تبدیل شوند. تاکنون میلیون‌ها نمایشگر E Ink که در بیش‌تر دستگاه‌های کتابخوان به کار می‌رود، در جهان به فروش رفته است. شرکت‌هایی مانند آمازون، فوجیتسو، سونی و سامسونگ در حال رقابت برای به دست آوردن سهمی از بازار کتابخوان‌های الکترونیکی هستند.

با محبوبیت کایندل و سایر کتابخوان‌های الکترونیکی، فروش کتاب‌های الکترونیکی در آمریکا هر سه ماه دو برابر می‌شود؛ با این حال همچنان درصد کوچکی از مجموع صنعت کتاب را تشکیل می‌دهد. فروش کتاب‌های الکترونیکی در سه ماهه نخست سال 2009 به 15.5 میلیون دلار رسید که نسبت به 3.2 میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. در مقابل فروش بازار کتاب چاپی در آمریکای شمالی در سال 2008 نزدیک به 14 میلیارد دلار بود.

البته 52 درصد از خریداران کتاب الکترونیکی در آمریکا در سال 2008 مصرف‌کنندگان بین 18 تا 34 سال بودند. بر مبنای این آمار منطقی به نظر می‌رسد برآورد کنیم با گذشت زمان و بالا رفتن سن این گروه، خریداران کتاب‌های الکترونیکی بازار کتاب را در اختیار بگیرند.

رشد سریع کتاب‌های الکترونیکی علاقه بسیاری از ناشران را برانگیخته و فروشگاه اینترنتی آمازون را قادر کرده با تمامی ناشران بزرگ قرارداد بسته و بیش از 275 هزار عنوان کتاب الکترونیکی در فروشگاه کایندل خود عرضه کند؛ هرچند که فورمت فایل .mobi اختصاصی برای کایندل سردرگمی زیادی را برای طراحان کتاب‌های الکترونیکی به‌وجود آورده است.

استفاده کایندل از این فورمت فایل به‌جای ePub که برمبنای استانداردهای XML و CSS مورد استفاده در میلیون‌ها صفحه وب است و امکان کنترل بیش‌تری برروی لای اوت می‌دهد از جمله مشکلات بزرگ در کایندل است.

درنتیجه در صورتی که ناشران بخواهند کتاب برروی این دستگاه بفروشند باید کار دستی زیادی برای ایجاد فایل دیجیتالی انجام دهند که در برخی موارد مستلزم سفارش‌سازی صفحه به صفحه و اطمینان از نمایش صحیح متن است.

بسیاری در صنعت نشر در حال حمایت از فورمت‌های باز مانند ePub مجمع ناشران دیجیتالی بین‌المللی برای تبدیل شدن به استاندارد جهانی در این صنعت هستند.

این دستگاه‌ها محدودیت‌های زیادی دارند اما تا ابد وضع به همین منوال نخواهد ماند و کتابخوان‌های الکترونیکی سیاه و سفید فعلی که به کاربران جز بزرگ و کوچک کردن فونت متن، گزینه دیگری نمی‌دهند به‌زودی جای خود را به دستگاه‌های رنگی خواهند داد.

با محبوب شدن این دستگاه‌ها، آن‌ها پیشرفته‌تر خواهند شد و گروه جدیدی از طراحان را گرد می‌آورند که دنیای در حال تغییر ناشران دیجیتالی را درک می‌کنند اما با وجود رشد سریع، کتاب‌های الکترونیکی همچنان عرصه جدیدی برای بیش‌تر ناشران به شمار می‌روند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed