تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: روزنامه‌نگاری سایبر

تاریخ ارسال: دوشنبه، 23 شهریورماه 1388  

 

اتحاد شرکت‌های عظیم تکنولوژی برای نجات صنعت روزنامه‌نگاری آنلاین

 
 

شرکت‌های IBM، مایکروسافت، اوراکل و گوگل در پی درخواست انجمن روزنامه آمریکا در تلاشند شیوه های مختلفی را برای ترویج دریافت هزینه از مخاطبان اخبار آنلاین و توقف انتشار اخبار رایگان ارائه کنند.  

 
 

شرکت‌های IBM، مایکروسافت، اوراکل و گوگل در پی درخواست انجمن روزنامه آمریکا در تلاشند شیوه های مختلفی را برای ترویج دریافت هزینه از مخاطبان اخبار آنلاین و توقف انتشار اخبار رایگان ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی از بزرگترین شرکتهای فعال در زمینه تکنولوژی در جهان، پیشنهادات جدیدی را برای منتشر کنندگان اخبار آنلاین به منظور دریافت هزینه از خوانندگان اخبار آنلاین ارائه کرده اند که می تواند بسیاری از روزنامه های آمریکا را از بحران مالی نجات دهد.

شرکتهای IBM، مایکروسافت، اوراکل و گوگل، شرکتی که برخی از روزنامه ها از آن به اتهام ایجاد ضررهای مالی شدید له روزنامه نگاری گلایه دارند، به درخواست انجمن روزنامه ای آمریکا درباره روشهای ساده برای دریافت هزینه خبرهای آنلاین پاسخ دادند. اما ساختن زیربنای دریافت هزینه از خوانندگان اخبار آنلاین تنها یکی از قسمتهای معادله است، بخش دیگر آن که بسیار پر چالش تر خواهد بود وادار کردن ناشران برای تغییر دادن شیوه کاری و متوقف کردن انتشار اخبار آنلاین به صورت رایگان است.

پیشنهاد شرکت گوگل در این زمینه نسبت به سایر پیشنهادات شگفتی بسیاری را برانگیخته است. این شرکت که توده ای از خبرها را روزانه در صفحه اخبار خود قرار می دهد، به اینترنت باز اعتقاد دارد که این شیوه به مفهوم اینترنت رایگان نخواهد بود. گوکل به سازمانهای خبری پیشنهاد داده است از نسخه ای از سیستم کنترل گوگل استفاده کنند که می تواند به صورت آنلاین فرایند پرداخت برای اخبار را کنترل کند. این سیستم به کاربران فضایی را تعلق می دهد تا حسابی در آن باز کنند و از طریق آن هزینه اخبار دریافت شده از رسانه های متفاوت از منابع مختلف را پرداخت کند.

این سیستم در عین حال می تواند چندین روش پرداخت برای ناشران در نظر بگیرد. پرداخت حق عضویت و پرداخت خرد از جمله این شیوه ها است که ناشران می توانند یکی از آنها را برای مخاطبان خود در نظر بگیرند.

به گزارش مهر ، چند تن از برنامه نویسان در دانشکده روزنامه نگاری میسوری نیز برنامه ای را به منظور ارائه فید اخبار در نوار ابزار مرورگر اینترنت کاربران ابداع کرده اند که می تواند با دو هدف تبلیغاتی و پرداخت هزینه اخبار مورد استفاده قرار گیرد. به گفته این افراد هدف از ارائه این برنامه دستیابی به پول بیشتر نیست بلکه هدف توجه همزمان به نیازهای مخاطب، ناشر و تبلیغات است.

بر اساس گزارش سی بی سی، با این حال در دسترس بودن این برنامه ها نمی تواند ناشران را به استفاده از آن قانع سازد زیرا نگرانی از کاهش تعداد خوانندگان از نگرانی های همیشگی منتشر کنندگان اخبار است. دریافت هزینه بابت اخبار آنلاین می تواند منبع مناسب مالی برای روزنامه هایی باشد که با بحران شدید مالی مواجهند اما در عین حال می تواند برای تبلیغات و اخبار آنلاین شوک بزرگی به شمار رفته و از تعداد مخاطبان آن به میزان قابل توجهی بکاهد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed