تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: دوشنبه، 23 شهریورماه 1388  

 

ظهور انقلاب سوم؛ تلفن‌های همراه جانشین لپ‌تاپ‌ها می‌شوند؟

 
 

نخستین تماس تجاری تلفن همراه جهان در ماه اکتبر 1983 انجام گرفت اما هیچ‌کس انتظار نداشت این تماس زندگی 4.1 میلیارد کاربر تلفن همراه در جهان را تغییر دهد. 

 
 

نخستین تماس تجاری تلفن همراه جهان در ماه اکتبر 1983 انجام گرفت اما هیچ‌کس انتظار نداشت این تماس زندگی 4.1 میلیارد کاربر تلفن همراه در جهان را تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، طی دهه گذشته تلفن‌های همراه تحول دیگری را تجربه کردند. این تلفن‌ها دیگر دستگاه‌هایی برای مکالمه و دریافت و ارسال پیام نیستند و برای چک کردن ایمیل، مرور اینترنت و رفتن به شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتشار اخبار عرضه یک سوپر اسمارت فون و ساخت یک مینی‌لپ‌تاپ توسط نوکیا که بزرگ‌ترین سازنده تلفن همراه جهان به شمار می‌رود ظهور انقلاب سومی است که می‌تواند به محو مرزهای بین تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌ها منتهی شود.

تلفن‌های هوشمندی مانند آیفون اپل و بلک بری‌ ریم به اندازه‌ای قوی هستند که کاربران حتی با وجود در دسترس بودن لپ‌تاپ، از گوشی خود برای چک ایمیل و دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند.

اپل که به نظر می‌رسد در پیش‌بینی گرایش‌های فن‌آوری بزرگ بعدی از قدرت پیشگویی برخوردار باشد دو سال قبل دست به ریسک زده و به‌دنبال موفقیت دستگاه MP3 پلیر آی‌پاد، وارد عرصه ساخت تلفن همراه شد. این شرکت تاکنون بیش از 21 میلیون دستگاه آیفون در سراسر جهان به فروش رسانده است.

استیو جابز، مدیر اجرایی اپل، موفقیت آیفون در کمک به این شرکت برای دست یافتن به سود کم سابقه 1.23 میلیارد دلاری برای سه ماهه دوم 2009 را مورد اشاره قرار داده است؛ موفقیت اپل سبب شد شماری از شرکت‌های سازنده رایانه از جمله دل وارد بازار تلفن هوشمند شدند.

مایکل دل، بنیانگذار شرکت دل، پیش از این حتی ورود به کسب و کار تلفن همراه را منتفی اعلام کرده بود زیرا شکستن سهم 40 درصدی نوکیا در این بازار دشوار است اما وی اوایل ماه جاری سرانجام با تایید شایعه‌ای که مدت‌ها بر سر زبان‌ها افتاده بود اعلام کرد که دل تلفن هوشمندی بر مبنای سیستم عامل آندروید می‌سازد.

سود بزرگی که اپل و ریم به آن دست یافته‌اند نیز برندهای فن‌آوری را به سوی ساخت تلفن هوشمند کشانده است؛ گارمین که شرکت سازنده ناوبری‌های ماهواره‌یی است نیز تلفن هوشمندی را در خاوردور راه‌اندازی کرد و پیش‌بینی می شود این دستگاه سال میلادی آینده در اروپا عرضه شود.

اما با وجود رقیبان جدید از جمله پالم‌پری و HTC Hero، آیفون همچنان شکست‌ناپذیر مانده و سازندگان قدیمی تلفن همراه مانند نوکیا، سونی اریکسون، ال جی و سامسونگ ناامیدانه برای رقابت تلاش می‌کنند.

طبق گزارش موسسه پژوهشی گارتنر، فروش تلفن‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2009 تا 27 درصد افزایش یافت. همزمان انتظار می‌رود فروش تلفن‌های همراه معمولی برای دومین بار در تاریخ این صنعت کاهش یابد. بنابراین مهره‌های ثابت باید سریع عمل کنند تا رقیبان جدیدی عرضه کنند یا با خطر از دست دادن بازار خود روبه‌رو شوند.

نوکیا هنوز نتوانسته رقیبی نزدیک آیفون عرضه کند و گوشی N97 آن توسط کارشناسان به عنوان بی‌تاثیر توصیف شده است. این شرکت فنلاندی شاهد کاهش سهم بازارش از 39.5 درصد به 36.8 درصد بوده است اما در تلاش برای جبران بوده و به تازگی N900 صفحه لمسی را به نمایش گذاشته تا بخشی از سهم از دست رفته‌اش در مقابل آیفون اپل را بازگرداند.

اولی پکاکالاسو، مدیر اجرایی نوکیا، ضمن انکار دیکته شدن استراتژی این شرکت توسط اپل، عنوان کرده است نوکیا در حال تغییر مدل کسب و کار خود از فروش تلفن همراه به سوی عرضه سرویس‌هایی مانند خدمات بانکی، بازی و آهنگ است.

نوکیا در سال 1991 پس از عقب افتادن از رقیبان از بازار رایانه‌ شخصی خارج شد. با این همه این شرکت با عرضه مینی لپ‌تاپ خود در بازار پر رقابت نت‌بوک در حال ورود به حیطه رقیبان سازنده رایانه است؛ حرکتی که از سوی تحلیلگران گارتنر به عنوان اقدامی هوشمندانه قلمداد شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed