تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: سه شنبه، 17 شهریورماه 1388  

 

فناوری اطلاعات ۵۰ خصوصیت زندگی انسان را نابود کرده است

 
 

گسترش جهانی اینترنت به همراه دیگر تجهیزات ارتباطی جهانی به شکلی مخفیانه و آرام بسیاری از عادات روزانه زندگی و تجهیزات قدیمی و گاه دوست داشتنی را که انسان برای برقراری ارتباط و یا آگاهی از اخبار از آنها استفاده می کرده است را به دست فراموشی و نابودی سپرده است.  

 
 

گسترش جهانی اینترنت به همراه دیگر تجهیزات ارتباطی جهانی به شکلی مخفیانه و آرام بسیاری از عادات روزانه زندگی و تجهیزات قدیمی و گاه دوست داشتنی را که انسان برای برقراری ارتباط و یا آگاهی از اخبار از آنها استفاده می کرده است را به دست فراموشی و نابودی سپرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اینترنت طی 15 سالی که از توسعه جهانی اش می گذرد، تغییرات زیادی به شکل مثبت و منفی در زندگی بشر ایجاد کرده است.

اکنون با کمک اینترنت وظایفی که شاید در گذشته انجام آنها یک روز به طول می انجامید اکنون طی چند ثانیه انجام می گیرند و اکنون بسیاری از فعالیتهای سنتی و مهارتها که طی قرنها به وجود آمده اند تحت این شبکه به فعالیتهایی بیهوده و اضافی تبدیل شده اند. با این حال اینترنت همیشه صفات خوبی را به همراه ندارد. بسیاری از مردم بیگناه در جهان وجود دارند که با پخش شدن ویروسهای مهلک از طریق فایلهای مختلف در شبکه اینترنت زندگی شغلی یا حتی اجتماعی خود را ویران شده یافته اند.

به طور کلی می توان بدون در نظر گرفتن رتبه بندی خاصی اعلام کرد در جهان امروز 50 مورد از میان فعالیتها، خصوصیات، مشاغل، عادتها و تجربیات زندگی توسط اینترنت و دیگر ابزار ارتباطاتی در حال نابودی هستند که در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهد شد.

هنر انتقاد مودبانه از خصوصیات رو به فراموشی در میان کاربران اینترنتی است. اینترنت به صورت قطع آوای مناقشات و اختلاف عقاید را تندتر و شدیدتر کرده است به صورتی که در اغلب سایتها و وبلاگها که مکانی برای اظهار نظر کردن مخاطب وجود دارد می توان انتقادات تند و گاه به دور از ادب را مشاهده کرد.

وقت شناسی نیز خصلت دیگری است که به واسطه ظهور تلفنهای همراه رو به نابودی است. قبل از گسترش تلفنهای همراه مردم ناچار بودند به گونه ای زمان خود را تنظیم کنند که در وقت تعیین شده بر سر قرارهای مختلف خود حاضر شوند اما اکنون با ارسال یک پیام کوتاه افراد یکدیگر را از دیر رسیدن آگاه کرده و مسئولیت سر وقت رسیدن را از سر باز می کنند.

ساعت از جمله ابزارهای زیبا، دوست داشتنی و پر طرفدار بوده است که استفاده از آن به واسطه ساعتهای دیجیتال تلفنهای همراه تقریبا متوقف شده است.

نامه ها یکی از روشهای ارتباطی زیبا و نوستالژیکی هستند که نامه های الکترونیک با سرعتی بالا آن را به کل به بخشی رو به فراموشی از تاریخ تبدیل کرده و از همه مهمتر عبارات خداحافظی در انتهای نامه ها را به چند لغت سرد و کوتاه تبدیل کرده است.

به یاد سپردن اکنون به وظیفه سایتهایی مانند گوکل و ویکیپدیا تبدیل شده است. زیرا افزایش میزان اطلاعات و ذخیره آن امروزه ارزش پیشین خود را از دست داده است و آنچه مهم است نحوه استفاده از آن خواهد بود.

آلبومها و اسلایدهای عکس نیز از نسل تجهیزات و عادات روزمره رو به نابودی هستند زیرا با وجود سایتهایی مانند فیس بوک و فلیکر کاربران می توانند هر اطلاعاتی را با هزاران فرد دیگر تقسیم کنند و نیازی به عکسهای کاغذی نخواهند داشت. در ادامه همین تحول شرکت کداک به دلیل استقبال کم و کاهش تقاضا تولید فیلمهای اسلاید خود را متوقف کرده است.

تلویزیون نگاه کردن در کنار یکدیگر با ارائه برنامه هایی مانند iPlayer و Hulu به قالبی انفرادی تغییر وضعیت داده است. به این شکل یکی از جذاب ترین ابزارهای رسانه ای جهان میزبان افراد خانواده و یا دوستان به صورت مجزا خواهد بود که به صورت انفرادی برنامه های مورد علاقه خود را تماشا می کنند.

حریم خصوصی در کنار وب سایتهای اجتماعی به خودی خود توسط کاربران از بین می رود زیرا کاربران میزان زیادی از اطلاعات شخصی خود را بر روی شبکه قرار می دهند و شخصا حریم خصوصی خود را به خطر می اندازند.

تمرکز، آرشیو موسیقی، استفاده از وقت اضافه برای مطالعه، هیجان کشف نتایج مسابقات ورزشی، دفتر تلفن، اعتماد به پزشکان و یادداشت برداری که جای خود را به لینکهای اینترنتی داده است از دیگر ابزار، خصوصیات و شیوه های زندگی هستند که تجهیزات ارتباطاتی و اینترنت زمینه ساز فراموشی همیشگی آنها شده و یا خواهند شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed