روزنامههای آمریکایی در زمانی که ناشران تلاش میکنند ترفندهای جدید را در اینترنت فرابگیرند، جوانترین گزارشگران، دبیران و عکاسان خود را از دست میدهند.
به گزارش ایسنا، این گرایش که در بررسی انجام گرفته توسط موسسه APME روشن شده، نشان میدهد کاهش کارمندان، منطبق و مرتبط ماندن با دوران رسانه دیجیتالی را برای صنعت روزنامه دشوارتر میکند.
حفظ کارمندان جوان ممکن است بسیار حیاتی باشد زیرا آنها با اینترنت رشد یافته و مهارتها و دانش فنی دارند که ممکن است بسیاری از خبرنگاران کهنهکار به آن دست نیابند.
جوانها همچنین به پیشرفتهای دیجیتالی جدیدتر آگاه هستند. به عنوان مثال هانتس ویل تایمز در آلاباما برای کمک به آموزش کارکنان اتاق خبری درباره نحوه بهرهبرداری از سایتهایی مانند فیس بوک و مای اسپیس برای یافتن ایده گزارشها و منابع به گزارشگران جوانتر متکی است.
همچنین مشکل استخدام نیز وجود دارد؛ با ادامه مشکلات مالی صنعت روزنامه، متقاعد کردن کارکنان فعلی و آینده درباره جذاب ماندن حرفه خبرنگاری دشوارتر میشود.
بر اساس این بررسی، با پول کمتری که در روزنامهها بهدست میآید شمار زیادی از کارمندان بهدنبال فرصتهای بهتر در صنایع دیگری هستند که امنیت شغلی بیشتری دارند.
بسیاری از دبیران شرکت کننده در نظرسنجی APME اظهار کردهاند ثابت ماندن طولانی مدت پرداخت و استخدام مشاغل تحریری را کمتر لذت بخش کرده است.