تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وب‌سایت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 11 شهریورماه 1388  

 

مدیران اتاق بازرگانی برای استفاده از «گوگل ریدر» آموزش می‌بینند

 
 

پورتال اتاق ایران یکی از فضاهای ایجاد شده جهت توسعه کسب و کار الکترونیکی است. 

 
 

خبرگزاری ایلنا - پورتال اتاق ایران یکی از فضاهای ایجاد شده جهت توسعه کسب و کار الکترونیکی است.

کاشفی مسؤول بخش انفورماتیک اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در نشست خبری درزمینه پورتال اتاق ایران ضمن تشریح تفات‌های این پورتال با وب‌سایت اظهارداشت: باتوجه به تاکید رئیس اتاق ایران بر ضرورت مساله شفافیت، اطلاع‌رسانی و پشتیبانی بیشتر از فعالان اقتصادی و همچنین ایجاد محفل و منبعی برای آنان، نیاز به ایجاد یک پورتال بسیار قوی با محتوای غنی‌تر احساس می‌شد بنابراین تصمیم گرفته شد که راه حل‌های "متن باز" را گسترش دهیم که نکته بسیار مهم این بود که سیستمی طراحی شود تا با توجه به متغیر بودن نیازهای روز، قابلیت توسعه داشته باشد‏، بنابراین پس از تلاش‌های فراوان، پورتال فعلی در مردادماه سال گذشته رونمایی شد.

وی ادامه داد: این پورتال قابلیت توسعه فراوانی دارد و در واقع فراهم کننده زیرساخت‌ها است و سایر واحدهای اتاق نیز تامین‌کننده محتوای آن هستند.

همچنین باید گفت که برای این پورتال 2 میزبان داریم که یکی در ایران و دیگری در کانادا است تا با فرض از کار افتادن و یا متوقف شدن یکی، دیگری بتواند به کار خود ادامه دهد.

کاشفی خاطر نشان کرد: یکی از تفاوت های عمده پورتال جدید با سایت پیشین اتاق ایران این است که درمقایسه با سایت پیشین اتاق از تکنولوژی به روزی استفاده شده است و دیگر اینکه طراحی این پورتال براساس محیط "وب 2" بوده که درمقایسه با محیط "وب" تعاملی‌تر است و کاربر بیشتر با آن درگیر می‌شود، همچنین برخلاف سایت پیشین که امکان توسعه آن بسیار محدود بود در پورتال جدید امکان توسعه بسیاری وجود دارد و در آن انواع نیازهای واحدهای اتاق دیده شده و سعی بر این بوده تا این پورتال مرجعی برای فعالان اقتصادی کشور درخارج از اتاق نیز باشد.

وی در مورد وضعیت پورتال اتاق ایران از نظر میزان استقبال و تعداد بازدیدکنندگان گفت: در ابتدای کار رتبه بالایی در جستجوهای اینترنتی نداشتیم اما با فعالیت‌های متعدد انجام شده، این رتبه بهبود یافته است، به طور کلی از چند کشور بازدید کننده زیادی داریم که به ترتیب شامل کشورهای چین، برزیل، قبرس، کویت، آمریکا و کرواسی است.

کاشفی اضافه کرد: ما تلاش کردیم که میانگین حضور افراد را در پورتال اتاق افزایش دهیم و اکنون هر کاربر بیش از 10 دقیقه بر روی پورتال اتاق می ماند و حدود 50 درصد کاربرها از سایت "گوگل" هستند و 30 درصد نیز از سایت "یاهو" مراجعه می‌کنند‏ .البته سایت را به گونه ای بهینه کردیم که موتور جستجوی گوگل به طور متوسط روزانه بیش از 4 هزار و 400 صفحه از پورتال اتاق را فهرست برداری می‌کند‏، به این ترتیب توانستیم رتبه اتاق را در جستجوی گوگل بالا ببریم و برای اینکه تعداد مراجعان زیاد شود نیز روش‌هایی را استفاده کردیم تا در نتیجه جستجو در گوگل لینک پورتال اتاق در صفحه اول یا دوم قرار گیرد.

وی در زمینه امکانات این پورتال برای اعضا اتاق ایران افزود: از بحث‌های مبتنی بر «وب 2» قابلیت‌هایی را برای جامعه فعالان اقتصادی ایران پیش بینی کردیم که نیاز به فرهنگ سازی دارد‏، در این امکان‌ها اعضای اتاق در نظر گرفته شده‌اند و قرار است تمام هیات نمایندگان عضو آن باشند و حتی تمام اعضای اتاق بتوانند از آن استفاده کنند و به نوعی مانند شبکه‌های اجتماعی مطرح از جمله شبکه اجتماعی "فیس بوک" عمل کند.

مسؤول واحد انفورماتیک اتاق ایران گفت: ما برای این پورتال 5 هدف کلی تعریف کردیم که یکی از آنها بحث توسعه تجارت الکترونیک بوده است و در مرحله نخست باید ابتدا به جنبه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی آن به صورت قوی بپردازیم و در مراحل دیگر با ایجاد ابزارهایی در آن برای تجارت الکترونیک و معرفی آن به اعضا و بحث فرهنگ سازی برای استفاده از آن نیز کمک کنیم.

وی ادامه داد: در این پورتال محتواهای اصلی در دو بخش انگلیسی و فارسی وارد شده است و سرویس‌های فعلی آن شامل بخش‌های اطلاع رسانی، اخبار، اطلاعیه‌ها، ره آورد سفرها، بولتن‌های خبری، اطلاع رسانی در مورد اتاق ایران و واحدهای وابسته، اتاق های شهرستان ها، اتاق ها و شوراهای مشترک، تشکل ها، اطلاعات تجاری، اطلاعات اقتصادی، رویدادها، قوانین و دوره های آموزشی است.

کاشفی در پایان افزود: یکی از برنامه‌های آینده ما توسعه سایت انگلیسی است، هم‌اکنون سایت فارسی ما از 85 کشور و سایت انگلیسی از 95 کشور بازدید کننده دارد و این در حالی است که محتوای سایت انگلیسی کمتر از سایت فارسی است، موضوع مهم دیگر عمق بخشیدن به بازدیدها از سایت است. همچنین به تازگی این بحث مطرح شده که تمامی مدیران اتاق را عضو خبرنامه کنیم و استفاده از سرویس "گوگل ریدر" را به آنان آموزش دهیم.

از دیگر برنامه های مهم ما ایجاد "اینترانت" اتاق ایران است که در سالگرد پورتال راه اندازی می شود ودیگری اجرای پروژها MPLS است. تاکنون 20 اتاق شهرستان به اتاق ایران متصل شده اند و ما قادر خواهیم بود در قالب شبکه محلی با اینترانت اطلاع رسانی وسیعی انجام دهیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed