تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: دوشنبه، 9 شهریورماه 1388  

 

پخش ۶۰ سریال از ۴۰۰ کانال عربی در ماه رمضان

 
 

ماه رمضان امسال بیش از 60 سریال از 400 کانال عربی پخش می‌شود.  

 
 

ماه رمضان امسال بیش از 60 سریال از 400 کانال عربی پخش می‌شود.

به گزارش ایسنا، شبکه‌های عربی ماه رمضان امسال نیز برای جذب مخاطب بیشتر به پخش سریال‌های نمایشی روی آورده‌اند؛ پخش سریال‌های ماه رمضان هم‌چنین به این شبکه‌ها کمک می‌کند تا تبلیغات تلویزیونی بیشتری را جذب کنند و در نتیجه بر درآمد خود بیفزایند.

براین اساس، ایام مبارک رمضان نه تنها با رقابت شبکه‌های عربی برای پخش سریال‌های تلویزیونی همراه است بلکه صاحبان شبکه‌های تلویزیونی برای جذب شرکت‌های مهم تجاری و پخش تبلیغات تلویزیونی آنها نیز با هم به رقابت می‌پردازند.

عادل عباس، از کارشناسان رسانه می‌گوید: رمضان مهم‌ترین ایام برای پخش آگهی‌های بازرگانی از شبکه‌های تلویزیونی است. به نحوی که درآمد حاصل از تبلیغات تلویزیونی در کشوری چون مصر حدود 500 میلیون پوند (100 میلیون دلار) است که 40 درصد از درآمد سالانه تلویزیون‌های مصر را شامل می‌شود.

به نقل از روزنامه نشنال، درآمد حاصل از پخش 30 دقیقه آگهی بازرگانی در ماه رمضان امسال حدود 3362 دلار است.

با این حال برطبق آمار، این مبلغ در امارات متحده عربی 26 درصد و در عربستان سعودی 5 درصد نسبت به نیمه نخست سال 2009 کاهش یافته است.

شبکه‌های بزرگی چون MBC1 عربستان سعودی در ازای پخش هریک ساعت آگهی بازرگانی مبلغی حدود 70 هزار دلار دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به رغم پخش حجم بالایی از سریال‌ها و آگهی‌های بازرگانی در ماه رمضان، برخی از منتقدان و کارشناسان نیز نسبت به این مساله معترضند. آنان ماه رمضان را ایامی می‌دانند که انسان باید خود را وقف عبادت و خداشناسی کند.

آنها معتقدند پخش حجم انبوهی از سریال‌های تلویزیونی که بسیاری از آنها پوسترهایشان هم در خیابان‌ها نصب شده، روزه‌داران را از نماز و نیایش دور می‌کند.

اشرف بایومی، منتقد می‌گوید: خانواده‌ها برای این‌که سریال‌های ماه رمضان را از دست ندهند مجبورند ساعت‌های متمادی را پای تلویزیون بگذرانند و در نتیجه آگهی‌های بازرگانی بسیاری را نیز تماشا می‌کنند.

به نقل از سایت النهار، مطرح‌ترین سریال ماه رمضان عربستان از کانال «ام.بی.سی 1» پخش می‌شود که «تاش ما تاش» نام دارد.

در مصر هم دو سریال «قلبم مرا هدایت می‌کند» و «نترس» مخاطب بسیاری در ماه رمضان دارد.

مطرح‌ترین سریال ماه رمضان سوریه هم «دروازه شهر» است که در بین فلسطینی‌ها مخاطب بسیار دارد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed