درآمد تبلیغاتی روزنامههای آمریکایی در سه ماهه دوم سال 2009 با کاهش 29 درصدی به سیر نزولی که بسیاری از ناشران روزنامه را به مرز ورشکستگی رسانده ادامه داد.
به گزارش ایسنا، بر اساس آمار انجمن روزنامه آمریکا (NAA)، درآمد تبلیغات چاپی و آنلاین در مقایسه با 9.6 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به 6.8 میلیارد دلار کاهش یافت.
درآمد تبلیغات چاپی حدود 30.1 درصد کاهش یافته و به 6.2 میلیارد دلار رسید که شامل 40.4 درصد کاهش در درآمد آگهی های طبقهبندی شده است.
درآمد آگهیهای طبقهبندی در روزنامههای آمریکایی در سالهای اخیر در مواجه با سایتهای آگهیهای طبقه بندی شده آنلاین رایگانی مانند Craigslist دچار سقوط شده است. درآمد تبلیغات آنلاین نیز در این مدت 15.9 درصد کاهش یافته و به 653.1 میلیون دلار رسید.
طبق آمار انجمن روزنامه آمریکا، درآمد تبلیغات چاپی در روزنامههای آمریکایی اکنون برای دوازدهمین سه ماهه متوالی کاهش یافته است.
روزنامههای سراسر آمریکا با کاهش درآمد تبلیغاتی، تنزل مداوم تیراژ و روی آوردن خوانندگان به اخبار آنلاین رایگان روبهرو شده و موجی از ورشکستگی، اخراج کارمندان و تعطیلی این صنعت را فرا گرفته است.
تریبون که روزنامههایی مانند لسآنجلس تایمز و شیکاگو تریبون را منتشر میکند اعلام ورشکستگی کرده است؛ روزنامه کریستین ساینس مونیتور که به مدت صد سال فعالیت داشته اوایل سال جاری با پایان دادن به انتشار چاپی تمام اینترنتی شد؛ همچنین روزنامههای بزرگی از جمله راکی مونتین نیوز و سیاتل پست اینتلیجنسر در ماههای اخیر تعطیل شدند.
از دست رفتن درآمد تبلیغاتی مدیران روزنامههای آمریکایی را به چارهجویی واداشته و آنها درصدد آغاز مطالبه پول از خوانندگان برای اخبار آنلاین برآمدهاند.