تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: جمعه، 6 شهریورماه 1388  

 

خداحافظی با پول نقد؛ مهمترین هدف توسعه پرداخت از طریق موبایل

 
 

توسعه سرویهای پرداخت از راه موبایل، تلفن همراه را در آینده می تواند در سطح پول نقد و کارتهای اعتباری قرار دهد و حتی می تواند برای همیشه پول نقد را در عرصه خرید کنار بگذارد. 

 
 

خبرگزاری مهر - توسعه سرویهای پرداخت از راه موبایل، تلفن همراه را در آینده می تواند در سطح پول نقد و کارتهای اعتباری قرار دهد و حتی می تواند برای همیشه پول نقد را در عرصه خرید کنار بگذارد.

استفاده از تلفن همراه برای انجام عملکردهای بیشتر مثل ضبط تصاویر، گوش دادن به موسیقی، تبادل اطلاعات و ... امروزه یک پدیده عادی است که ثمره گسترش سریع فناوریهای نوآورانه دنیای ارتباطات است.

به نظر می رسد که در حال حاضر مرزهای جدیدی برای برای تلفن همراه تعریف شده است که این دستگاه را به یک ابزار پرداخت و وسیله ای برای ورود به انواع مختلف عملیات بانکی و مالی تبدیل می کند.

بسیاری از اپراتورها (تولید کنندگان تلفن همراه، متصدیان موبایل، سازندگان کارتهای اعتباری) در تلاش برای گسترش فناوریهای نوینی هستند که تلفن همراه را برای انجام پرداختها هم سطح پول نقد و یا یک کارت اعتباری قرار می دهند.

نفوذ تلفن همراه در عرصه تجارت می تواند تا حد چشمگیری پتانسیلهای جدیدی را در کسب و کار ارائه کند.

در کشورهای توسعه یافته و یا نوظهور، تقریبا تمام مردم به تلفن همراه مجهز هستند. به علاوه حتی در لحظاتی که کاربران تلفن همراه از آن برای انجام مکالمات و یا سایر خدمات استفاده نمی کنند این دستگاه همواره در جیب آنها است و بنابراین در هنگام خرید حتی بیشتر از سایر ابزارهای پرداخت در دسترس قرار دارد.

تاکنون برخی از امکانات استفاده از تلفن همراه به عنوان دستگاه پرداخت فعال شده اند و به خصوص در کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، فرانسه و انگلیس سرویسهای پرداخت از راه موبایل (Mobile Payment) رو به رشد است.

سیستمهای پرداخت بدون تماس که می توانند برای انجام خریدهای کوچک (از خرید بلیت سینما تا خرید بلیت اتوبوس) تلفن همراه را به کیف پول کاربر تبدیل کنند در بسیاری از کشورهای آسیایی به عنوان یک واقعیت قابل بررسی پذیرفته شده اند.

تحقیقات موسسه Juniper Research نشان می دهد که تا سال 2013 فناوریهای NFC (ارتباطات زمینه نزدیک) باید توسط حداقل 700 میلیون نفر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گیرند.

به علاوه ظرف پنج سال آینده آمریکای شمالی و اروپای غربی باید بتوانند هریک 25 درصد از رقم بازار پرداخت از راه موبایل را در اختیار بگیرند.

از سال 2007 پنج اپراتور تلفن همراه در انگلیس PayForIt، سیستم پرداخت خریدهای کوچک با استفاده از تلفن همراه را فعال کردند. مشابه این سرویس، سرویس PassON نیز در کره جنوبی فعال شد.

اپراتورهای انگلیس با ارائه این سرویس به کاربران خود این امکان را دادند که از طریق تلفن همراه خرید کالاها و خدمات با ارزش حداکثر 10 پوند را پرداخت کنند.

به گزارش مهر، در این راستا شرکت نوکیا، تولید کننده شماره یک تلفن همراه در دنیا نیز در روزهای اخیر اعلام کرد که از سال 2010 سرویس Nokia Money (پول نوکیا) را در کشورهای مختلف دنیا راه اندازی خواهد کرد.

با کمک این سرویس می توان از تلفن همراه برای پرداخت قبوض، خرید دسته گل مراسم ازدواج و یا برای ارسال پول دانشگاه فرزندان استفاده کرد.

همچنین امکان انتقال وجه به افراد، فروشگاهها و شرکتها از طریق تلفن همراه و تنها با برقراری یک تماس تلفنی ساده و یا ارسال یک اس. ام. اس میسر می شود.

Nokia Money نسخه تکامل یافته سرویسی است که امروزه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه مثل هند و آفریقا استفاده می شود. در این کشورها مردم از طریق تلفن همراه پول ارسال می کنند. در هند این سرویس را Obopay ارائه می کند. بخشی از سهام این شرکت متعلق به شرکت نوکیا است.

این شرکت تولید کننده تلفن همراه معتقد است که می توان این مفهوم را در سایر کشورها نیز توسعه داد.

در این خصوص تپو پاوولا معاون رئیس نوکیا اظهار داشت: " کاربران روستایی از سرویسهای انتقال وجه از راه موبایل بیشترین منفعت را می برند درحالی که کاربران شهری به استفاده از سرویسهای آنلاین برای پرداخت قبوض، خرید بلیت قطار یا سینما و شارژ کارت تلفن خود عادت دارند."

در حال حاضر، چالش نوکیا ایجاد اکوسیستمی برای انجام شراکت است چرا که برای ارائه بهتر این سرویس به تعداد زیادی شریک که پرداخت از این راه را قبول کنند نیاز است (مثل اپراتورهای موبایل، فروشگاههای زنجیره ای، شرکتهای حمل و نقل عمومی و ...).

در کشورهای درحال توسعه یکی از سرویسهای مهم پرداخت از راه تلفن همراه M-Pesa در کنیا است که اکنون 5/6 میلیون کاربر دارد (از هر شش کنیایی یک شهروند).

در حال حاضر 120 سرویس فعال از این نوع در دنیا وجود دارند که طبق پیش بینی ها گردش مالی این شرکتها در سال 2012 به پنج میلیارد دلار می رسد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed