تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: دوشنبه، 2 شهریورماه 1388  

 

سرنوشت فایننشیال تایمز؛ نشریه‌ای که نمی‌خواهد رایگان باشد

 
 

فایننشیال تایمز که توسط افراد اهل تجارت خوانده می‌شود، محتوای آنلاینش را در پس یک سیستم اشتراک پولی نگهداری می‌کند، حرکتی که ممکن است از سوی روزنامه‌های اصلی که با کاهش درآمد تبلیغاتی به تنگ آمده‌اند دنبال شود.  

 
 

فایننشیال تایمز که توسط افراد اهل تجارت خوانده می‌شود، محتوای آنلاینش را در پس یک سیستم اشتراک پولی نگهداری می‌کند، حرکتی که ممکن است از سوی روزنامه‌های اصلی که با کاهش درآمد تبلیغاتی به تنگ آمده‌اند دنبال شود.

به گزارش ایسنا، مدتی نه چندان قبل زمانی که مدیران رسانه‌یی دیگر متقاعد شدند تنها راه موفقیت در وب عرضه محتوا به عموم کاربران است، فایننشیال تایمز خلاف این روال را در پیش گرفت.

درواقع این روزنامه از سال 2002 برای دسترسی به وب سایتش شروع به دریافت هزینه از خوانندگان کرد. اکنون با نشانه‌های اندک برگشت تبلیغات از رکود شدید و با اقدام ناشران در پیروی از FT.com برای برپا کردن سیستم‌های اشتراک پولی، جان رایدینگ، مدیر اجرایی این روزنامه احساس می‌کند مورد تایید قرار گرفته است.

اکنون فایننشیال تایمز با طرح جدیدی برای پذیرفتن ریزپرداخت‌ برای مقالات تک که راه دیگری به‌جای اشتراک خواهد بود، استراتژی محتوای پولی خود را گسترش می‌دهد و ناشران دیگر یکی ‌یکی شروع به مشاهده منطقی بودن روش‌های این نشریه کرده‌اند.

روپرت مرداک ـ مدیراجرایی نیوزکورپ- ماه میلادی جاری اعلام کرد شرکتش قصد دارد برای دسترسی به تمامی وب سایت‌های خبری خود هزینه دریافت کند و این طرح روزنامه‌های بزرگ این شرکت در آمریکا، انگلیس و استرالیا را به وال استریت ژورنال ملحق می‌کند که پیش ازاین دسترسی به بیشتر قسمت‌های سایت آن به رایگان مقدور نبود.

مدیران نیویورک تایمز هم اعلام کرده‌اند در حال بررسی روشهای دریافت هزینه از خوانندگان برای دسترسی به محتوای آنلاین هستند اگرچه هنوز طرح‌های ویژه خود را فاش نساخته‌اند.

این اقدام تغییر بزرگی از سال 2007 محسوب می‌شود که سایت نیویورک تایمز سیستم پرداخت پول برای برخی محتوا را کنار گذاشت و با وجودی که موفق شده بود 227 هزار مشترک پولی را جلب کند، به این نتیجه رسید که سیستم یاد شده پتانسیل این سایت برای تبلیغات آنلاین را محدود می‌کرده است.

همان زمان روپرت مرداک اظهار می‌کرد ممکن است سیستم پولی وب سایت وال استریت ژورنال که شرکت نیوزکورپ در حال به دست گرفتن کنترل ناشر آن بود را حذف کند.

با کم شدن بودجه تبلیغات شرکت‌های سازنده کالاهای تجملی و بانک‌ها و سایر تبلیغ‌کنندگان در بحران اقتصادی، درآمد تبلیغی در فایننشیال تایمز همانند روزنامه‌های دیگر به شدت کاهش یافته است. شرکت پیرسون، ناشر این روزنامه که در لندن واقع است آمارهای جداگانه‌ای منتشر نکرده اما به گفته تحلیلگران، درآمد تبلیغاتی آن احتمالا در مقایسه با یک سال گذشته دست کم 20 درصد کاهش یافته است.

طبق اعلام پیرسون در ماه گذشته، سود عملیاتی در بخش FT Publishing که روزنامه فایننشیال تایمز نیز شامل آن است 40 درصد در نیمه اول سال میلادی جاری کاهش یافته و درآمد آن نیز 13 درصد پایین آمده است.

طبق آمار اداره نظارت بر تیراژ نشریات در انگلیس، تیراژ نسخه چاپی این روزنامه نیز کاهش یافته و فروش آن در ماه ژوئن نسبت به یک سال قبل 7 درصد کاهش یافته و به حدود 412 هزار نسخه رسیده است.

وب سایت FT.com با داشتن حدود 117 هزار نفر مشترک در جهان که نسبت به 101 هزار نفر در سال 2007 افزایش یافته‌ در مقابل یک میلیون مشترک پولی وب سایت وال استریت ژورنال، مخاطبان پولی زیادی جلب نکرده است.

با این حال این وب سایت همچنان سودمند است زیرا محتوا را در ازای هزینه‌ای عرضه می‌کند. اشتراک پولی این وب سایت که دسترسی به تمامی محتوا را میسر می‌کند 300 دلار در سال در آمریکا هزینه دارد و افزودن اشتراک چاپی این روزنامه هزینه یاد شده را 100 دلار گران‌تر می‌کند.

به گفته رایدینگ، به دلیل افزایش نرخ FT.com، درآمد اشتراک‌های وب طی سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است. فایننشیال تایمز قیمت نسخه چاپی خود را نیز افزایش داده است.

در اقدام دیگری برای افزایش درآمد دیجتیالی، این روزنامه سال گذشته دسترسی به محتوای خود از طریق Factiva و LexisNexis را محدود و کاربران را به خرید مجوزهای ویژه برای خوانندگان مقالات آرشیوی ملزم کرد. بیش از 600 مشتری شرکتی با مجموع 500 هزار کاربر به این امر مبادرت کردند.

همچنین فایننشیال تایمز سال گذشته مانی مدیا را که فراهم کننده آنلاین اخبار برای مدیران است و هزینه اشتراک دریافت می‌کند خریداری کرد. علاوه برآن این شرکت به تازگی MandateWire را که فراهم کننده دیجیتالی اخبار کسب و کار صندوق‌ بازنشستگی است خریداری کرده است.

این روزنامه به تازگی روزنامه آنلاینی را برای سرمایه‌گذاران در چین راه‌اندازی کرده که China Confidential نام داشته و چهار هزار و 138 دلار در سال هزینه اشتراک دارد.

به گفته یک استاد ژورنالیسم در دانشگاه انگلیسی کنت، رشد خدمات آنلاین پولی تحت نام فایننشیال تایمز نشان می‌دهد در زمانی که سایر رسانه‌ها از شعار «اطلاعات می‌خواهد آزاد بماند» پیروی می‌کردند این نشریه حق داشت سیستم پرداخت پولی خود را حفظ کند.

برای ناشران آنلاین دیگر که به دنبال مطالبه پول از خوانندگان هستند مساله بزرگ این است که آیا مصرف کنندگان مایلند برای اخبار کلی نیز پول بپردازند. برخی تحلیلگران شک دارند اما مدیر اجرایی فایننشیال تایمز این امر را ممکن می‌داند.

در اقدامی برای کسب درآمد بیش‌تر از کاربران غیردائمی، فایننشیال تایمز قصد دارد کسب و کار وب خود را که در حال حاضر ماهانه دسترسی به 10 مقاله رایگان را هم فراهم می‌کند مورد اصلاح قرار داده و تغییراتی در آن صورت دهد.

هدف سیستم FT.com حفظ خوانندگان غیردائمی است که از طریق موتورهای جست‌وجو به این سایت می‌آیند؛ هدف کلی دسترس‌پذیر نگه داشتن این سایت برای مخاطبان گسترده‌تر به‌منظور اهداف تبلیغاتی است زیرا با وجود رکود، تبلیغات منبع درآمد مهمی برای وب سایت‌ها باقی مانده است.

به گفته تحلیلگران، فایننشیال تایمز ممکن است با تهدیدهای جدیدی از سوی وال استریت ژورنال مواجه شود به‌ویژه اگر روپرت مرداک مدل مبتکرانه‌ای برای سیستم پرداخت پول ایجاد کند اما به گفته رایدینگ، فایننشیال تایمز با بحران فعلی که برخی از روزنامه‌های دیگر درگیر آن هستند مواجه نشده و این ناشی از باور این نشریه به ارزش ژورنالیسم است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed