تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: شنبه، 31 مردادماه 1388  

 

۱۰ خطایی که فرصت توسعه صنعتی فناوری را نابود کردند!

 
 

مجله "پی سی وورد" در طبقه بندی جدیدی فهرستی از 10 خطای فاحش در فناوریهای نوین را معرفی کرده است که منجر به از دست رفتن یک فرصت خوب برای توسعه صنعت فناوری شده اند.  

 
 

خبرگزاری مهر - مجله "پی سی وورد" در طبقه بندی جدیدی فهرستی از 10 خطای فاحش در فناوریهای نوین را معرفی کرده است که منجر به از دست رفتن یک فرصت خوب برای توسعه صنعت فناوری شده اند. پنج مورد از این خطاها در گزارشی تشریح شده است.

زمانی در یک بخش تولیدی اشتباهی صورت می گیرد یک فرصت صنعتی از دست می رود اما زمانی که این اشتباه در حوزه فناوری که توانایی دیدن چشم اندازهای بسیار دور را دارد اتفاق می افتد این خطا فاحش تر به نظر می رسد.

به همین منظور مجله "پی سی وورد" در طبقه بندی جدیدی لیستی از 10 خطا را منتشر کرده است که به از دست دادن یک فرصت صنعتی مهم منجر شده اند. پنج مورد از این فهرست که خواندنی تر از بقیه هستند معرفی می شوند.

آن دفعه که یاهو فیس بوک را از دست داد!

در سال 2006 فیس بوک وجود داشت اما هنوز یک سایت ساده شبکه اجتماعی با تنها هشت میلیون کاربر بود. درحالی که "مای اسپیس" بیش از 100 میلیون ثبت نام شده را در لیست خود را ذخیره کرده بود.

در آن زمان یاهو یک میلیارد دلار به "مارک زاکربرگ" بنیانگذار فیس بوک پیشنهاد کرد که این شبکه اجتماعی را به این موتور جستجو الحاق کند. "تری سمل" مدیر اجرایی یاهو به زاکربرگ گفت: "پول را بگیر و برو، مارک!" اما یاهو در آن زمان در شرایط مالی بدی به سر می برد و باید در سرمایه گذاریهای خود تجدید نظر می کرد بنابراین از پیشنهاد خود منصرف شد. به این ترتیب "فیس بوک" هرگز به یاهو ملحق نشد. امروز فیس بوک در حدود 15 میلیارد دلار ارزش دارد و یاهو که می توانست با یک میلیارد دلار این شبکه اجتماعی را از آن خود کند این فرصت بزرگ را از دست داد.

آی- پاد و مهندس تونی فادل

مردم فکر می کنند که "استیو جابز" مخترع "آی- پاد" است اما سخت در اشتباهند. در حقیقت تنها کاری که استیو جابز در توفیق "آی- پاد" انجام داد این بود که به "تونی فادل" یک جواب مثبت داد. تونی فادل مهندسی بود که ایده اصلی ساخت "آی- پاد" را ارائه کرد. تونی فادل در حقیقت اولین کسی بود که فکر کرد می توان تمام لیست موسیقی یک نفر را تنها در یک دستگاه قابل حمل دارای دیسک سخت جای داد.

در سال 2000 فادل ایده خود را به شرکت " RealNetworks " ارائه کرد اما RealNetworks پیشنهاد وی را نپذیرفت و به این ترتیب "فادل" برای کار با اپل به سراغ استیو جابز رفت. به این ترتیب معاون ارشد بخش تولید "آی- پاد" اپل شد. وی به تازگی از سمت خود استعفا داد اما مدتها به عنوان یک گزینه بالقوه برای جانشینی جابز مورد توجه بود.

"آلتو" طلایه دار رایانه های مدرن

آلتو در 1973 از ذهنهای شرکت "زیراکس پارک" متولد شد. "آلتو" امروز به عنوان پدر واقعی رایانه های فعلی شناخته می شود. این رایانه پیش قراول تعامل میان انسان و ماشین بود اما زیراکس تقریبا نمی دانست که این شاهکارش می تواند چه آینده ای داشته باشد چرا که در آن زمان هنوز بازار مناسبی برای عرضه چنین دستگاهی وجود نداشت و سرانجام آلتو هرگز به عرضه تجاری نرسید و تنها در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها ارائه شد. اما یک بار که در سال 1979 استیو جابز رئیس اپل از شرکت زیراکس پارک بازدید کرده بود با دیدن آلتو شیفته این رایانه شد و به این ترتیب اولین رایانه "مک" را از روی آن ساخت.

گوگل قبل از گوگل

جستجوگری Open Text Web Index نامیده می شد و چیزی شبیه به یک موتور جستجو بود که در نخستین سالهای دهه نود عرضه و بسیار معروف شد اما هرگز نفهمید که در آینده چقدر می تواند مشهور شود. دو سال بعد از راه اندازی Open Text Web Index، گوگل بزرگ متولد شد و به این ترتیب این جستجوگر ابتدایی برای همیشه از دنیای جستجوگرهای وب ناپدید شد.

زمانی که مایکروسافت اپل را نجات داد

زمانی اپل سالهای بسیار تاریکی را پشت سر می گذاشت و یک روز رقیب ابدی اش مایکروسافت تصمیم گرفت اپل را از این تاریکی نجات دهد. اپل در دوران تاریک خود و تنها در سال 95 بیش از یک میلیارد دلار از دست داد و ناگهان "مایکل اسپیندلر" درهای نور را به روی این شرکت گشود. در حقیقت "اسپیندلر" به اپل اجازه داد که برای ساخت رایانه مک با شرکتهای دیگری چون PowerComputing و Radius ائتلاف کند اما این ائتلافها نتیجه نداد و سرانجام شرکت بیل گیتس در اپل 150 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد. شاید اگر آن روز آن سرمایه گذاری مایکروسافت انجام نمی شد امروزه دیگر اپل وجود نداشت. این بزرگترین اشتباه مایکروسافت بود که در آن زمان فرصت خریدن اپل را از دست داد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed