تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 28 مردادماه 1388  

 

رقابت تلویزیون‌های مذهبی و عربی در ماه رمضان برای جذب مخاطب آغاز شد

 
 

در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان رقابت شبکه‌های تلویزیونی مذهبی و عربی برای جذب بیشتر مخاطب آغاز شده است.  

 
 

در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان رقابت شبکه‌های تلویزیونی مذهبی و عربی برای جذب بیشتر مخاطب آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، شبکه‌های مذهبی عربی مانند «الرساله» و «اقرأ» از هم‌اینک مقدمات را برای پخش برنامه‌های جذاب‌تر در ماه رمضان و جذب مخاطب بیشتر فراهم کرده‌اند. شبکه «الرساله» در کویت مستقر است و برنامه‌های تلویزیونی تولید شده توسط گروه‌های برنامه‌سازی مختلف را به روی آنتن می‌برد.

«اقرأ» نیز در قاهره مستقر است و بخشی از گروه آرت محسوب می‌شود.

برگزاری هم‌زمان نشست‌های خبری توسط مسؤولان این دو شبکه تلویزیونی نیز حاکی از رقابت بالا میان شبکه‌های «الرساله» و «اقرأ» است. به نحوی که هر دوی این شبکه‌ها روز یکشنبه را برای معرفی ویژه برنامه‌های ماه رمضان خود به خبرنگاران انتخاب کردند.

الرساله که به جذب مخاطب در عربستان سعودی امیدوار است، نشست خبری خود را در هتل «اینترکانتیننتال» برگزار کرد و مسوولان این شبکه در نشست خبری اعلام کردند که امیدوارند 18 میلیون مخاطب در عربستان را در ماه رمضان امسال جذب کنند.

السویدان، مدیر شبکه الرساله در این نشست خبری با تأکید بر موسیقی فاخری که در برنامه‌های ماه رمضان این شبکه استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های امسال ما به خواسته‌های گروهی میلیونی از مخاطبانمان که با پخش موسیقی در برنامه‌های ماه رمضان مشکلی ندارند، توجه نشان می‌دهیم و به درخواست‌های دو میلیون بیننده‌ای که به پخش موسیقی اعتقادی ندارند، تمرکز نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما در میان شبکه‌های مذهبی و عربی دنیا در زمره برترین‌ها هستیم؛ اما هنوز به لحاظ تعداد مخاطب در بین کشورهای عربی در مقام دوم قرار داریم.

اما کنفرانس خبری شبکه اقرأ در هتل «پارک حیات» برگزار شد و حضور دو خبرنگار زن در این نشست مسوولان برگزاری این کنفرانس را سردرگم کرد. آن‌ها در نهایت دو خبرنگار خانم را در اتاقی دور از محل برگزاری نشست مستقر کردند.

مسؤولان شبکه‌های اقرأ و الرساله برای جذب مخاطب بیشتر در عربستان سعودی، کارشناسان مذهبی از این کشور را به برنامه‌های خود دعوت می‌کنند به نحوی که الرساله دارای 10 کارشناس مذهبی از عربستان است.

یکی از مسوولان شبکه اقرأ در این‌باره گفته است: بینندگان تلویزیونی در عربستان سعودی بسیار سخت‌پسند هستند؛ بنابراین اگر ما بتوانیم آن‌ها را راضی نگه داریم، در کشورهای دیگر هم موفق بوده‌ایم.

شبکه اقرأ نیز دارای شش کارشناس مذهبی از عربستان سعودی است.

به نقل از عرب نیوز، صاحبان هردوی این شبکه‌های تلویزیونی مدعی هستند که به لحاظ تعداد مخاطب در جهان عرب، رتبه اول را در بین شبکه‌های مذهبی به خود اختصاص داده‌اند.

الرساله مدعی شده که در میان شبکه‌های مذهبی در جهان عرب رتبه اول را داراست و در عربستان سعودی هم پس از شبکه پرمخاطب المجد، رتبه دوم را دارد.

محمد سلام، مدیر شبکه اقرأ نیز مدعی شده‌است که در بین شبکه‌های مذهبی رتبه اول را دارد و در بین شبکه‌های عربی رتبه 12 را به خود اختصاص داده‌است.

به گفته وی این آمار توسط اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عرب منتشر شده‌است.

به گزارش ایسنا، شبکه‌ی مذهبی که در عربستان سعودی رتبه اول را دارد المجد است که دفتر آن در عربستان سعودی واقع است. این شبکه از افکت‌های صوتی استفاده می‌کند و موسیقی از آن پخش نمی‌شود. هم چنین هیچ زنی نیز در این کانال حضور نمی‌یابد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed