تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای کتاب

تاریخ ارسال: سه شنبه، 27 مردادماه 1388  

 

تهدید صنعت کتاب الکترونیک توسط رایانه ها و تلفن هوشمند

 
 

به نظر می رسد کتابهای الکترونیک که زمان چندانی از آغاز حیات آنها نگذشته است، به تدریج مورد بی توجهی و عدم استقبال کاربران قرار گیرند زیرا تلفنهای همراه هوشمند کنونی به اندازه ای پیشرفته هستند که بتوان از آنها به عنوان ابزار مطالعه استفاده کرد.  

 
 

به نظر می رسد کتابهای الکترونیک که زمان چندانی از آغاز حیات آنها نگذشته است، به تدریج مورد بی توجهی و عدم استقبال کاربران قرار گیرند زیرا تلفنهای همراه هوشمند کنونی به اندازه ای پیشرفته هستند که بتوان از آنها به عنوان ابزار مطالعه استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صنعت تولید ابزار مطالعه کتابهای الکترونیک یا E-Book ها- نمایشگرهای ویژه ای که به منظور خواندن متون الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرند در سال 2006 با ارائه کتاب الکترونیک سونی متحول شده و این تحول با ارائه کتابهای الکتریکی کیندل در سال 2007 افزایش پیدا کرد.

اما با وجود اینکه قیمت خریداری این کتابها طی ماههای اخیر به 300 دلار کاهش پیدا کرده است این تجهیزات همچنان برای بسیاری از افراد گران قیمت به شمار رفته و نمایشگرهای این ابزار از تکامل کافی برای نمایش تصویر و ویدئو برخوردار نیستند.

در این میان با گسترش و پیشرفت تلفنهای هوشمند این سئوال به وجود خواهد آمد که آیا کاربران با توجه به هزینه کتابهای الکتریکی همچنان به خریداری این تجهیزات ادامه خواهند داد یا تلفنهای هوشمند را به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار می دهند؟ با وجود اینکه با تلاش سایت آمازون فروش کتابهای الکترونیک کیندل سرانجام پس از یک دهه رکود افزایش یافته است، بسیاری معتقدند این موفقیت دوام چندانی نخواهد داشت زیرا تلفنهای هوشمند با داشتن نمایشگرهای بزرگ و برنامه های کافی در حال تنگ کردن عرصه بر کتابهای الکترونیک هستند.

به گزارش انجمن ناشران آمریکا فروش کتابهای الکترونیک یا E-Bookهای متنی تا اوایل سال 2008 و همزمان با ارائه ابزار مطالعه کتابهای الکترونیکی کیندل افزایش قابل توجهی داشته است. از زمان آغاز کنترل سیر فروش کتابها توسط انجمن بین المللی نشر دیجیتال در سال 2002، این اولین افزایش ثابت میزان فروش در کتابهای الکترونیک به شمار می رود. در واقع خواندن کتابهای الکترونیک بر روی نمایشگرهای رایانه های خانگی در حال حاضر از محبوبیت شگفت انگیزی برخوردار است و همین امر فروش کتابهای الکترونیک (متن) را با افزایش قابل توجهی مواجه کرده است.

فروش کتابهای الکترونیک در ایالات متحده در دوره زمانی آپریل تا ژوئن سال جاری به بیش از سه برابر فروش سال پیش رسیده است میزان فروش عمده این کتابها 37.6 میلیون دلار گزارش شده است که کمتر از دو درصد از فروش کلی بازار کتاب را تشکیل می دهد.

با این همه تکنولوژی کتابهای الکترونیک (متن الکترونیک یا ابزار کتاب الکترونیک) با مقاومت بی نظیر گروهی از افراد نیز مواجه شده است افرادی که کتابهای کاغذی و چاپ شده را با هیچ نوع کتاب دیگری عوض نمی کنند. مشهورترین ابزارهای جدید مطالعه کتاب در حال حاضر کیندل و سونی هستند که سعی دارند با استفاده از فناوری به نام جوهر الکترونیک ظاهر متون نمایش داده شده در نمایشگر را شبیه به متون چاپی کنند.

با وجود اینکه بسیاری از کاربران این فناوری را خوشایند دیده و از آن استقبال کرده اند اما فناوری جوهر الکترونیک باعث ایجاد محدودیتهایی در ابزارهای مطالعه از قبیل عدم توانایی در استفاده از نور پس زمینه، عدم استفاده از رنگ و کند بودن در به روز شدن به وجود می آورند.

به گزارش مهر، در کنار امکاناتی که تولید کنندگان کیندل برای خریداری متون کتابهای الکترونیک از سایت آمازون برای کاربران فراهم آورده اند، بسیاری از افراد علاقه ای به استفاده از این تجهیزات نداشته و ترجیح می دهند بدون صرف پول، این کتابها را درون لپ تاپ و یا رایانه خانگی و حتی تلفنهای هوشمند مطالعه کنند. تحلیل موسسه تحقیقاتی فورستر نشان می دهد در حال حاضر دانلود نرم افزارهای خواندن کتابهای الکترونیک مخصوص تلفنهای هوشمند از فروش کیندل پیشی گرفته است.

برای مثال دانلود نرم افزار "استانزا" که مخصوص آی-فون و آی-پاد طراحی شده در تابستان گذشته به بیش از دو میلیون بار رسیده در حالی که در سه ماه اول سال جاری تنها 900 هزار کیندل به فروش رسیده است. این آمار نشان می دهد کاربران بیشتر به استفاده از تجهیزات کنونی خود برای مطالعه کتابهای الکترونیک گرایش دارند.

بر اساس تحقیقی که توسط شرکت تحقیقاتی سیمبا بر روی دو هزار و 600 نفر انجام گرفت رایج ترین روش برای مطالعه کتابهای الکترونیک رایانه های شخصی هستند.

بر اساس گزارش AP، در واقع دو سوم افرادی که در تحقیق شرکت داشتند از رایانه برای خواندن کتاب استفاده می کردند و تنها هشت درصد از این افراد ابزار مطالعه کتاب الکترونیک مانند کیندل را خریداری کرده بودند که این آمار می تواند زنگ خطری برای صنعت تولید ابزار مطالعه کتابهای الکترونیک به شمار رود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed