طبق نتایج مطالعات جدید شرکت تحقیقاتی Yankee Group، در حال حاضر بیش از نیمی از کودکان بالای 12 سال آمریکا صاحب تلفنهمراه هستند که این مسئله باعث بروز انواع مشکلات برای آنها شده است.
به گزارش فارس به نقل از نیویورکتایمز، یکی از مسایلی که استفاده از تلفنهمراه برای کودکان به همراه دارد، پرداخت هزینههای فراوان و غیرضروری است و بر اساس بررسیهای صورت گرفته، بیشتر قبضهایی که برای استفاده از خدمات مخابراتی توسط کودکان پرداخت میشود، غیرضروری است.
از دیگر مشکلاتی که به دنبال استفاده از تلفنهمراه برای کودکان ایجاد میشود، مباحث امنیتی است که میتواند آنها را با خطرات فراوانی مواجه کند و دسترسی آنها را به اطلاعاتی که برایشان مناسب نیست، افزایش دهد.
"رجینا میلتیر " یکی از محققان مرکز Fairfax و عضو شورای ارتباطات و رسانه وابسته به آکادمی بیماریهای کودکان در آمریکا معتقد است که هماکنون استفاده از گوشی و سرویسهای مخابراتی برای کودکان مانند داشتن یک رایانه شخصی با همه مزایای و معایب آن است.
به گفته او، والدین این روزها باید با کنترل بیشتر تلفنهای همراه و سرویسهای وابسته، دسترسی فرزندان خود را به هر اطلاعاتی محدود کنند.
بیشتر شرکتهای مخابراتی آمریکایی این روزها با گرفتن هزینهای حدود 5 دلار به والدین امکان میدهند تا کنترل تلفنهمراه فرزند خود را در دست بگیرند. برای مثال، شرکت AT&T سرویس ویژهای با نام Smart Limits دارد که به والدین امکان میدهد دسترسی به برخی شماره تلفنها و سایتهای اینترنتی را در گوشی فرزند خود محدود کنند، خریدهای الکترونیکی را در آن با محدودیت همراه کرده و تنها در برخی ساعتهای روز امکان جستوجوی اینترنتی، ارسال پیامک و برقراری تماس را فراهم آورند.
میلر در این زمینه گفت: بهترین چیزی که والدین باید در این زمینه انجام دهند، آموزش است.