تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جامعه ‌اطلاعاتی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 21 مردادماه 1388  

 

اقتصاد دیجیتالی در اتحادیه‌ اروپا

 
 

دویچوله - اقتصاد دیجیتالی در آینده توانایی ایجاد موقعیت‌های شغلی فراوانی را خواهد داشت. به اعتقاد کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا، این موقعیت‌ها در رشته‌های اطلاعات و ارتباطات خواهد بود.  

 
 

دویچوله - اقتصاد دیجیتالی در آینده توانایی ایجاد موقعیت‌های شغلی فراوانی را خواهد داشت. به اعتقاد کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا، این موقعیت‌ها در رشته‌های اطلاعات و ارتباطات خواهد بود.

نتایج تحقیق کمیسیون اروپا در مورد اینترنت و تلفن‌های همراه نشانگر آن است که شهروندان اروپایی از امکانات مدرن اطلاع رسانی و ارتباطات برخوردارند و با علاقه از این امکانات استفاده می کنند. نتایج این پژوهشِ کمیسیون اروپا نشانگر آن است که بیش از نیمی از شهروندان اتحادیه‌ی اروپا به طور منظم از اینترنت استفاده می‌کنند. بخصوص شهروندان جوان این کشورها که سن‌شان زیر ۲۴ سال است، با شدت بیشتری از این امکانات بهره‌ور می‌گردند.

نسل جوان اروپا و اینترنت

نتایج این پژوهش اما از دادن این آمارها فراتر می‌رود. این پژوهش پیش‌بینی می‌کند که نسل جوان اروپا که از کودکی با اینترنت اخت بوده و به "بومیان دیجیتالی" مشهور است، در آینده در پیشرفت‌های اقتصادی اروپا سهم به سزایی خواهد داشت. ویویانه ردینگ، کمیسر اتحادیه‌ی اروپا در امر رسانه‌ها و اطلاعات در این مورد می‌گوید: «ما باید خوشحال باشیم که بزودی نسل جدید اروپائیان رهبری بازارهای اروپا را به دست خواهد گرفت.»

ویویانه ردینگ، کمیسر اتحادیه اروپا در امر رسانه‌ها و اطلاعات خوب می‌داند که این نسل جوان که با اینترنت و مدرن‌ترین سیستم‌های اطلاع‌رسانی بزرگ شده، خود بخشی خواهد بود در رشد این سیستم و بهبود شرایط کنونی آن. و همین افراد هستند که در آینده سرمایه فراوانی را به پیشرفت فناوری پیشرفته‌ی دیجیتال اختصاص خواهند داد.

اتحادیه‌ی اروپا انتظار دارد که در سال جاری ۲۰۰۹ بودجه‌ی کلانی به امر اقتصاد دیجیتالی اختصاص یابد و تا سال ۲۰۱۵ در شرایط رقابت آزاد در بخش اینترنت ۵۸۰ میلیارد یورو سود حاصل و در همین رابطه ۷۰۰ هزار موقعیت شغلی ایجاد شود.

در تحقیق یاد شده همچنین آمده است که اگرچه حدود دو سوم جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله‌ی کشورهای اتحادیه‌ی اروپا همه روزه از اینترنت استفاده می‌کنند، اما حاضر به پرداخت هزینه‌ی اطلاعاتی نیستند که در دسترس‌شان قرار می‌گیرد. یک سوم این کاربران اینترنت اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه حاضر به پرداخت مبلغی در این رابطه نیستند.

در چنین شرایطی، مبارزه با افرادی که از موسیقی یا فیلم‌های موجود در اینترنت به طور غیرقانونی استفاده می‌کنند، بسیار دشوار است، زیرا آنان حاضر به پرداخت مبلغی در ازای این استفاده نیستند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed