مدیران دو شرکت بزرگ اینترنتی از تمایل خود به تولید خبرهای آنلاین و تبدیل شدن به قطب خبری در فضای مجازی خبر داده اند.
به گزارش فارس به نقل از بتانیوز، یاهو و AOL قصد دارند از این پس به جای نقل اخبار خبرگزاری های مهم جهان خود به طور مستقل دست به تولید محتوا و ارسال خبرهای اختصاصی بپردازند.
آنها قصد دارند با به خدمت گرفتن روزنامه نگاران و خبرنگاران مستقل و با استعداد از توانایی های آنان استفاده کنند. در عین حال آنان معتقدند که با توجه به کاهش محبوبیت روزنامه های کاغذی قادر به جذب دهها خبرنگار از میان نیروهای این روزنامه ها خواهند بود.
افزایش تعداد کاربران، جذب هر چه بیشتر آگهی های تبلیغاتی، ارتقای محتوایی و افزایش تاثیرگذاری در فضای مجازی از جمله مزایای این ابتکار عمل محسوب می شود.
AOL تنها ظرف 18 ماه اخیر حدود 1500 روزنامه نگار را به خدمت گرفته است.