تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: شنبه، 17 مردادماه 1388  

 

یک کارشناس ارتباطات: کلید توسعه ملی ارتباطات، توسعه رسانه‌های محلی است

 
 

یک کارشناس ارتباطات گفت: با همه احترامی که برای فعالان صادق در رسانه های سراسری قائلم، معتقدم کلید توسعه ملی ارتباطات، توسعه رسانه های محلی است. 

 
 

یک کارشناس ارتباطات گفت: با همه احترامی که برای فعالان صادق در رسانه های سراسری قائلم، معتقدم کلید توسعه ملی ارتباطات، توسعه رسانه های محلی است.

چرا که برخلاف تصور بسیاری، این رسانه های محلی هستند که می توانند هویت فرهنگی هر منطقه را تقویت کنند و روحیه تعامل و مشارکت در میان آحاد جوامع منطقه ای را افزایش دهند.

حامد صمدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: رسانه های سراسری به شکل بی رحمانه ای در کار یکسان سازی علائق و سلائق مردم در کشوری هستند که از هر گوشه اش صدها صدای متفاوت می توان شنید. این یکسان سازی منجر به شکل گیری فرهنگ رسانه ای شده خاصی خواهد شد که بعضی وقتها با آموزه های فرهنگی، زبان و هویت قومی که قرن هاست در جغرافیای خاصی مستقر است، تضاد دارد.

وی به وضعیت مطبوعات محلی استان زنجان اشاره کرد و افزود: هم اکنون شمارگان رسمی نشریات محلی زنجان با جمعیت نزدیک به یک میلیونی استان که بیش از 80 درصد آنها با سواد اند، همخوانی ندارد و در مجموع آنچه از نشریات محلی می خوانند نزدیک به هیچ است و می توان آن را ندیده گرفت.

این کارشناس ارتباطات خاطرنشان کرد: مطبوعات بیش از اندازه خود را به آگهی های دولتی وابسته کرده اند و فراموششان شده است که این امر زمینه ساز استیلای تمایلات و فرمایشات کارگزارانی خواهد شد که مطبوعات را مطیع و رام خود می خواهند و اهرم فشارشان آگهی و سهمیه کاغذ است. داشتن خواننده عادی تنها راه نجاتی است که می تواند مطبوعات محلی را از فرو رفتن در مرداب آگهی برهاند. این مهم هم نیاز به شناخت و تربیت مخاطبی دارد که تا کنون به آن توجه نشده است.

صمدی تصریح کرد: به نظرم باید از متولیان فرهنگی استان هم قطع امید کرد. این نهادها برای تحلیل مشکلات و شرایط موجود رسانه های استان نیروی انسانی، توان و انگیزه کافی ندارند و نهادهای صنفی معظمی چون خانه مطبوعات استان است که باید اموری چون تحلیل محتوای کیفی و کمی مطبوعات استان، نیاز سنجی و مخاطب شناسی، آموزش و تامین معاش مطبوعاتی ها را جدی بگیرند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه مسئولیت و رسالت مطبوعات محلی چیست، گفت: شما از من می پرسید مسئولیت و رسالت مطبوعات محلی چیست؟ من در پاسخ از شما می پرسم؛ چرا باید محل زندگیمان را دوست داشته باشیم؟ چرا باید یک جوی آب، یک خیابان، یک ساختمان نیمه کاره، یک مظلوم و یک صنعت رو به زوال شهرمان برایمان مهم باشد؟ زبان، ازدواج و مرگ، لباس، فراغت، کیفیت سرگرمی و آموزش در محل زندگیمان چه اهمیتی دارند؟ ساکنین قبلی چرا رفته اند و ساکنین فعلی چه می جویند؟ ترکیب فرهنگی همگن چه تاثیر بر زندگی شهری در مناطق مختلف شهری دارد؟ و هزاران سئوال ریز و درشت که باید رزق و روزی خبرنگارن محلی از پرداختن به آنها تامین شود.

این کارشناس ارتباطات ادامه داد: بسیاری از کسانی که از شهرهای کوچک راهی پایتخت یا شهرهای بزرگ می شوند، اعتماد به نفس خود را از دست داده اند. سبک و منش زندگی خود را از دست رفته تصور می کنند و می کوشند در کمترین زمان گامهای بلندی در جهت هم آهنگ شدن بردارند. این ضعف ناشی از فقدان مولفه خودشناسی در رسانه های محلی است. اعتماد به نفسی وجود ندارد. در جریان کوچ نداشته ها را جا می گذاریم و می رویم. انگار نه انگار که ریشه ای بوده. رسانه های محلی در تعریف اولویت ها دچار ابهامند و رفع این ابهام در گرو جستن و یافتن خواننده محلی است.کسانی که با خرید روزانه روزنامه جسارت پیش و بیش روفتن را به نویسندگان می دهند.

صمدی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال چند سال پیش، در دوره دوم شورای اسلامی شهر زنجان، شهرداری شروع کرد به کار ساختن پارکینگ طبقاتی. بیلبورهای تبلیغاتی از گوشه گوشه شهر آویخته شد که روی آن نوشته شده بود « آرزوی دیرینه مردم زنجان، ساخت پارکینگ طبقاتی به حقیقت پیوست». در این جمله دقت کنید؛ نه شهرداری، نه شورای شهر از آروزهای مردم خبر نداشته اند. حتا خود مردم از آرزوهایشان خبر نداشتند والا اعتراض می کردند و این بیلبوردها جمع می شد. این خلا را رسانه ها می توانستند پر کنند. می توانستد و می توانند بازتاب آرزوهای مردم باشند.

وی اظهار داشت: مطبوعات باید دنبال بهبود وضعیت فروش خود باشند. این مهم در دو صورت حاصل می شود. شناخت مخاطب و ارتقاء سطح تحریریه برای پاسخ مطلوب به مخاطبان. افزایش فروش رسانه های محلی چرخه اشتغال فرهنگی را تقویت می کند. نهادها، شرکتها و مشارکتهای خصوصی اقبال بیشتری نسبت به رسانه ای پیدا می کنند که از تعداد قابل توجهی مخاطب مشخص برخوردار است. آگهی ها از راه می رسند و مشاغلی که صاحب آگهی اند رونق می گیرند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed