تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‌های ماهواره‌ای

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 14 مردادماه 1388  

 

بی.بی.سی فارسی می‌گوید «زد و بندی در کار نیست»

 
 

ظاهرا به تازگی پارازیت بی.بی.سی فارسی قطع و این شبکه در ایران قابل دریافت شده است. 

 
 

خبرآنلاین - ظاهرا به تازگی پارازیت بی.بی.سی فارسی قطع و این شبکه در ایران قابل دریافت شده است.

بر روی برخی وبلاگ ها و سایت ها مانند تویتر و فیس بوک این موضوع مطرح شده است که علت قطع پارازیت بی. بی. سی. فارسی «زد و بند» های پشت پرده بوده است. شایعات به حدی قوت گرفت که صادق صبا مجبور شد در برنامه «نوبت شما» حضور یابد و به پرسش های بینندگان تلویزیون بی بی سی پاسخ دهد.

صبا که اخیرا به سمت رییس رادیو، وب سایت و تلویزیون فارسی بی. بی. سی. منصوب شده، تلاش کرد این موضوع را تکذیب کند و گفت هیچ زدو بندی در کار نیست؛ نه با دولت ایران و نه با دولت انگلیس. او گفت طی روزهای آتی بیشتر به موضوع انتخابات افغانستان خواهیم پرداخت این ربطی به زد و بند ندارد و توطئه ای هم در کار نیست.

علت قوت گرفتن شایعه زد و بند، پوشش کم رنگ تر حوادث 18 تیر و پس از آن بود. صبا در این رابطه گفت که پس از انتخابات حوادث گسترده تر بود، ما اتفاقات را نمی سازیم صرفا آنها را پوشش می دهیم. او تصمیم گیری در مورد پوشش اخبار را نیز بر اساس اهمیت یک خبر و معیار های خبری اعلام کرد. وی گفت که در پوشش اخبار بی طرف هستیم، نه موافق دولتیم و نه مخالف آن.

او مدعی شد که اساسا از مقررات استخدام و کار در بی. بی. سی. این است که افراد نظرات شخصی را وارد کار نکنند. او برای اثبات بی طرفی بی. بی. سی. گفت در زمان درگیری های ایرلند، این رسانه از لفظ تروریست برای مبارزان ایرلندی استفاده نکرد، چرا که تروریست از نظر دولت، از دید بسیاری طرفدار جنبشی آزادی بخش بود. او ادامه داد مقامات دولت انگلیس از این لفظ استفاده می کردند و بی. بی. سی. اظهاراتشان را منتشر می کرد اما خود از چنین واژه ای استفاده نکرد.

برخی برای اثبات زد و بند گفته بودند چرا صدای امریکا نتوانست روی فرکانس پیشینش روی ماهواره هاتبرد برگردد اما بی. بی. سی. برگشت. صبا در این باره گفت ابتدا این کانال از یک ماهواره پخش می شد اما به علت مشکلاتی که دولت ایران بوجود آورد، ما برنامه هایمان را روی 5 ماهواره پخش کردیم و پارازیت انداختن مشکل شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا شما رسانه اصلاح طلبان هستید و چرا با اصولگرایان گفت و گو نمی کنید، گفت: ما صدای همه کسانی هستیم که باید صدا داشته باشند، اما محدودیت هایی داریم؛ دولت ایران به ما اجازه نمی دهد در کشور دفتر داشته باشیم؛ مقامات دولت و اصول گرایان تصمیم گرفته اند با ما صحبت نکنند. او گفت: با وجود این محدودیت ها، ما از صدای رهبر و رییس جمهور ایران در برنامه هایمان استفاده می کنیم تا توازن را حفظ کنیم.

صبا در مورد علت راه اندازی و منابع مالی بی. بی. سی. اظهار داشت: اصولا رسانه ها به سمت سه جانبه شدن می روند، رادیو، وب سایت و بعد هم تلویزیون. بی. بی. سی، هم چنین کاری کرد و هیچ فلسفه دیگر پشت راه اندازی تلویزیون فارسی نیست. او گفت که برای حفظ استقلال بی. بی. سی. در انگلستان هر کس که در خانه تلویزیون دارد مبلغ مشخص می پردازد و منبع اصلی بی. بی. سی. همین پرداخت هاست. او اضافه کرد که البته برای بخش خارجی بی. بی. سی. پارلمان نیز بودجه ای در نظر می گیرد. صبا مدعی شد بودجه از منبع دولتی کسب می شود اما توافق بی. بی. سی. و دولت این است که دولت در سیاست های خبری دخالتی نکند.

صبا در پاسخ به کسانی که گفته بودند چرا بی. بی. سی. حساسیت های دینی و فرهنگی ایرانیان را رعایت نمی کند و مثلا به تولید و پخش برنامه در مورد همجنس گرایان می پردازد، گفت به شدت به این حساسیت ها احترام می گذاریم اما این بدان معنا نیست که در مورد هم جنس گرایان صحبت نکنیم.

انتقاد دیگر به برنامه«نوبت شما» بود که صبا در آن حضور یافته بود. منتقدان استدلال می کردند که اگر سیاست مقوله ای تخصصی است، چرا باید بی. بی. سی. به هر کسی تریبونی جهانی دهد تا نظرات غیر تخصصی اش را مطرح کند. از دید منتقدان با توجه به همین فرصت بود که برای نمونه روز 18 تیر خانومی با این برنامه تماس می گیرد و به دروغ مدعی می شود در تهران جوانی را دست بسته در خیابان گردن زدند! صبا این برنامه را آموزنده دانست و گفت مجریان باید تذکر دهند که آنچه در این برنامه مطرح می شود صرفا نظر بینندگان است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed