در حالی که بیشتر سازمانهای غیرانتقاعی در آمریکا پیش از این کمکهای خیریه را از طریق چک دریافت میکردند گرایش جدیدی برای دریافت این کمکها از طریق پیام کوتاه شکل گرفته است.
به گزارش ایسنا، بنیاد Mobile Giving Foundation از سوی یکی از مدیران سابق صنعت بیسیم ایجاد شده تا کانالی برای میلیونها کاربر تلفن همراه آمریکایی برای دریافت و پاسخگویی به درخواستهای کمک سازمانهای خیریه ایجاد کند.
از آنجا که بیشتر 300 میلیارد دلاری که در سال در آمریکا به خیریهها کمک میشود توسط اشخاص عادی داده میشود و تقریبا 70 درصد از آمریکاییهای 18 تا 24 ساله از پیام کوتاه استفاه میکنند، تلفن همراه راهی برای افزایش شمار خیرین محسوب میشود.
دسترسی به خیرین جوانتر نیز از جمله گرایشهای نوظهور در امور بشردوستانه است. با این که سازمانهای غیرانتفاعی در گذشته به شمار اندکی افراد خیر با مبالغ اهدایی بالا متکی بودند اما الگوی جدید جذب شمار گستردهای از خیرین با مبالغ کمتر است.
کمک کردن از طریق تلفن همراه رواج یافته و به طرحهای جمعآوری پول جدید الهام بخشیده است. سازمان صلیب سرخ آمریکا سال گذشته از طریق برنامه Text 2 HELP در حدود 190 هزار دلار کمک جمعآوری کرد.
هر کسی با یک تلفن همراه میتواند هر بار تا پنج دلار کمک کند. کمککنندگان پیام کوتاهی با یک کلمه خاص مانند بشر برای جامعه بشری یا غذا برای سازمان Food for Lifline به شمارهای که تعیین شده ارسال میکنند.
خیرین پیامی دریافت میکنند که خواهان تایید کمک است و باید از طریق پیام کوتاه آن را مورد تایید قرار دهند و سپس پیام تشکر و شماره تماسی دریافت میکنند و مبلغ موردنظر در صورتحساب تلفن همراه بعدی کاربران منظور میشود.
بر اساس این گزارش مبلغ پنج دلار به عنوان مبلغ استاندارد تعیین شده اما خیرین میتوانند با ارسال پیام بیش از یک بار بیشتر کمک کنند.