چند کتاب در حوزه رسانه و رادیو منتشر شد.
به گزارش ایسنا، کتاب «مدیریت رسانه» تألیف گروهی از مؤلفان با ترجمهی طاهر روشندل اربطانی - عضو هیأتعلمی دانشگاه تهران - منتشر شده است.
تصمیمگیری مدیریتی، رهبری و نیروی کار، انگیزش، ساختار جهانی سازمانهای رسانهیی، تکنولوژی آینده، مقررات و خودتنظیمی، برنامهریزی، تحلیل بازار، تحقیقات بازاریابی و بودجهبندی و تصمیمگیری فصلهای مختلف این کتاب هستند که در 539 صفحه از سوی دفتر پژوهشهای فرهنگی با همکاری دفتر پژوهشهای رادیو منتشر شده است.
دیگر کتاب منتشرشده از سوی دفتر پژوهشهای رادیو، «رادیو در عصر جهانی شدن» نوشته دیوید هندی با ترجمه حمیدرضا نجفی است.
صنعت رادیو، تولید، مخاطبان، معانی و مفاهیم و فرهنگ بخشهای مختلف این کتاب هستند که در 330 صفحه به چاپ رسیده است.
کتاب «پژوهش رادیو، مککارتیزم و پل لازارسفلد» نیز نوشته سیمسون ال. گارفینکل با ترجمه بهزاد احمدی و امید قادرزاده با فصلهای جامعهشناسی، انگیزههای سرمایهگذاری روی تحقیقات رادیو، تحقیقات رادیو برای ترویج بخش برنامههای آموزشی و مطالعهای بر نگرانی معلمین همراه است.
«مدلهای ارتباطات جمعی» نوشته دنیس مک کوایل و سون ویندال با ترجمه گودرز میرانی هم دیگر کتاب منتشرشده از سوی دفتر پژوهشهای رادیوست که در 183 صفحه منتشر شده است.
حوزه و هدف، مدلهای پایه، تأثیرات شخصی، نفوذ و آثار ارتباطات جمعی بر افراد، آثار ارتباطات جمعی بر فرهنگ و جامعه، مدلهای مخاطبمحور و سیستمهای رسانههای جمعی، تولید، گزینش و گردش بخشهای مختلف کتاب یادشده هستند.