تحقیقات اخیر حاکی از این است که پخش آگهیهای بازرگانی بر جذابیت تلویزیون میافزاید.
به گزارش ایسنا، نتایج این تحقیق که طی مصاحبههایی با بینندگان تلویزیونی بهدست آمده، حاکی از این است که پخش آگهیهای بازرگانی و وقفهای که به دلیل پخش آنها در برنامهها ایجاد میشود، ویژگی لذتبخشی تلویزیون را بالا میبرد.
دراین تحقیق که توسط اساتید دانشگاه کالیفرنیا انجام شده، آمدهاست: بینندگان تلویزیون ترجیح میدهند برنامهها را بدون آگهیهای بازرگانی تماشا کنند. پیامهای بازرگانی لازم نیست در وسط پخش برنامهها گنجانده شوند؛ دراین صورت افزایش پیامهای بازرگانی حتی به وجه سرگرمی تلویزیون میافزاید.
برای دستیابی به نتایج این تحقیق، محققان به طور همزمان شش برنامهی تلویزیونی با ساختارها و قالبهای متفاوت(موسیقی، نمایش، مستند و غیره) را برای بینندگان تلویزیون پخش کردند.
آنان در نهایت به این نتیجه رسیدند که پخش تبلیغات تلویزیونی در بین برنامههای سرگرمکننده همانند کلیپهای موسیقی، حتی بر جذابیت آن برنامه میافزاید.
در بخش دیگری از نتایج این تحقیق آمده است: اگرچه مردم ترجیح میدهند وقفهای در پخش برنامههای تلویزیونی ایجاد نشود، اما ما در این تحقیق مشاهده کردیم که وقفهها گاه حتی میتوانند تجربه تماشای تلویزیون را لذتبخشتر کنند. مردم اغلب خود را با برنامههای تلویزیون وفق میدهند. برای مثال آنها به راحتی با لحظاتی از برنامهها که جذابیت کمتری برایشان دارد، کنار میآیند. آگهیهای بازرگانی در این مرحلهی تطبیق وقفه ایجاد کرده و در نتیجه تمام لحظات تماشای تلویزیون را جذاب میکنند.