تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تبلیغات صوتی-تصویری

تاریخ ارسال: سه شنبه، 30 تیرماه 1388  

 

آگهی‌های بازرگانی بر جذابیت تلویزیون می‌افزاید؟!

 
 

تحقیقات اخیر حاکی از این است که پخش آگهی‌های بازرگانی بر جذابیت‌ تلویزیون می‌افزاید.  

 
 

تحقیقات اخیر حاکی از این است که پخش آگهی‌های بازرگانی بر جذابیت‌ تلویزیون می‌افزاید.

به گزارش ایسنا، نتایج این تحقیق که طی مصاحبه‌هایی با بینندگان تلویزیونی به‌دست آمده، حاکی از این است که پخش آگهی‌های بازرگانی و وقفه‌ای که به دلیل پخش آن‌ها در برنامه‌ها ایجاد می‌شود، ویژگی لذت‌بخشی تلویزیون را بالا می‌برد.

دراین تحقیق که توسط اساتید دانشگاه کالیفرنیا انجام شده، آمده‌است: بینندگان تلویزیون ترجیح می‌دهند برنامه‌ها را بدون آگهی‌های بازرگانی تماشا کنند. پیام‌های بازرگانی لازم نیست در وسط پخش برنامه‌ها گنجانده شوند؛ دراین صورت افزایش پیام‌های بازرگانی حتی به وجه سرگرمی تلویزیون می‌افزاید.

برای دستیابی به نتایج این تحقیق، محققان به طور همزمان شش برنامه‌ی تلویزیونی با ساختارها و قالب‌های متفاوت(موسیقی، نمایش، مستند و غیره) را برای بینندگان تلویزیون پخش کردند.

آنان در نهایت به این نتیجه رسیدند که پخش تبلیغات تلویزیونی در بین برنامه‌های سرگرم‌کننده همانند کلیپ‌های موسیقی، حتی بر جذابیت آن برنامه می‌افزاید.

در بخش دیگری از نتایج این تحقیق آمده است‌: اگرچه مردم ترجیح می‌دهند وقفه‌ای در پخش برنامه‌های تلویزیونی ایجاد نشود، اما ما در این تحقیق مشاهده کردیم که وقفه‌ها گاه حتی می‌توانند تجربه تماشای تلویزیون را لذت‌بخش‌تر کنند. مردم اغلب خود را با برنامه‌های تلویزیون وفق می‌دهند. برای مثال آنها به راحتی با لحظاتی از برنامه‌ها که جذابیت کمتری برایشان دارد، کنار می‌آیند. آگهی‌های بازرگانی در این مرحله‌ی تطبیق وقفه ایجاد کرده و در نتیجه تمام لحظات تماشای تلویزیون را جذاب می‌کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed