تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاریخ ارسال: دوشنبه، 29 تیرماه 1388  

 

گمانه‌زنی‌ها از تغییرات آتی در وزارت ارتباطات

 
 

شنیده‌ها حاکی از آن است که در آینده‌ای نه ‌چندان دور در وزارت ارتباطات شاهد تغییرات کلی از جمله تغییر وزیر،معاونان و برخی مدیران شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات خواهیم بود.  

 
 

خبرگزاری ایلنا - صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر تغییر در کابینه شایعات تغییر وزیر ارتباطات را قوت بخشیده است.

به گفته محمود ‌احمدی‌نژاد، در دولت آینده برخی از وزیران تغییرکرده و یا جابه‌جا می‌شوند که براساس شنیده‌ها یکی ازاین تغییرات، تغییر و حذف محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

تغییر وزیر ارتباطات

محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم در مرداد ماه سال 84 با رای 220 نماینده توانست تصدی وزارت ارتباطات را برعهده گیرد. در همان زمان و در دومین روز رای‌گیری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ملکی نماینده مشکین‌شهر به عنوان اولین مخالف سلیمانی، وزیر پیشنهادی فناوری ارتباطات گفت: سلیمانی تخصص دارد ولی قاطعیت ندارد، به عبارتی آقای سلیمانی از نظرتعهد، تخصص و تحقیق از هر نظر مورد تایید است ولی همانطور که می‌دانید یکی از فاکتورهای اصلی مدیریت، ذاتی بودن آن است.

وی تصریح کرد:ممکن است از نظر تخصص انسان چیزهایی را فراگیرد اما باید در کارهای اجرایی هم تجربه داشته باشد و من در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدم که ایشان در وزارتخانه موردنظر خود نمی‌توانند قاطعیت داشته باشد.

براساس این گزارش، شاید در آن موقع کسی به این نکته توجه نکرد ولی تصمیم‌گیری‌های بعدی وزیر ارتباطات و مصاحبه‌هایی که کرد از عدم قاطعیت ایشان خبر می‌داد که از جمله این‌ تصمیمات در دوران تصدی وی، تضعیف حوزه اینترنت ایران بود تا جایی‌که در حال حاضر ایران حتی با کشورهای همسایه خود نظیر پاکستان نیز قابل قیاس نیست.

در دوران تصدی وی سرعت اینترنت در کشور به ۱۲۸ کیلو محدود شد، البته با اعتراضات گسترده، وی این محدودیت را برای کاربران حقوقی (شرکت‌ها) از بین برد ولی کاربران حقیقی همچنان با این مشکل مواجه بودند،چنانکه سقف سرعت اینترنت در ایران نیز در دوران وی بر روی ۵۱۲ کیلو ثابت ماند.

از دیگر مشکلات پیش آمده در دوران تصدی وی، نفوذ پیش از حد رئیس شرکت زیرساخت و مداخله در فعالیت شرکت‌های اینترنتی مجاز بود که با وجودی که مداخله در فعالیت یا عدم‌ فعالیت یک شرکت از وظایف سازمان رگولاتوری است ولی عملا شرکت زیرساخت در این مسائل دخالت کرد و وزیر ارتباطات نیز نتوانست تصمیم قاطعی جهت رفع این معضل و حل مشکلات شرکت‌های اینترنتی و ضرر وارده به بخش خصوصی بگیرد.

به هر حال با همه کاستی‌ها،چهار سال گذشت و نوبت به انتخاب وزیر دولت دهم رسید ولی برخی اخبار حاکی از این است که شخص سلیمانی قبل از انتخاب وزرای دولت دهم از رفتن صحبت کرده و خواستار ادامه فعالیت خود در دانشگاه‌ها به عنوان یک استاد و محقق شده است که البته به دلیل صمیمیتی که بین محمد سلیمانی و رئیس‌جمهور وجود دارد، رد این خواسته بعید به نظر می‌رسد.

تغییر برخی مدیران و معاونان وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات در هنگام دریافت پیشنهاد تصدی‌گری وزارت ارتباطات با این پیش‌شرط حاضر به پذیرش این پست شد که از دکتر وفا غفاریان به عنوان معاون خود و رئیس هیات مدیره مخابرات استفاده کند،که این شرط پذیرفته شد و غفاریان به سمت معاونت وزیر ارتباطات منصوب شد.

متاسفانه وی در دوران معاونت خود دچار مشکلات جسمی شد که بنا به توصیه پزشکان، باید وظایف و فعالیت‌های خود را کاهش می‌داد که این امر بنا به تایید دوستان وی در مخابرات در سال جاری انجام خواهد گرفت و وی از برخی مقا‌م‌های خود کناره‌گیری کرد.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از بخش‌های مهجور مانده در وزارت ارتباطات در 4 سال‌گذشته،شورای عالی فناوری اطلاعات و در راس آن عبدالمجید ریاضی دبیر شورا است که عملاَ بعد از تغییر اساسنامه شرکت فناوری اطلاعات تمام بحث‌های IT به این شرکت ارجاع شده و ریاضی را از یک معاون پرشور که از طرح‌های ملی (کارت ملی‌، اینترنت ملی، اینترانت ملی، دیتا سنتر ملی و..) خبر می‌داد، به یک حاشیه‌نشین تبدیل کرد.

در ابتدای دعوت به کار از ریاضی قرار بود این شخص سمت مشاور IT وزارت ارتباطات را برعهده گیرد ولی وی به سمت معاونت وزیر و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات دست پیدا کرد که هم‌اکنون به نوعی با شرکت فناوری اطلاعات و سعید مهدیون در رقابت است.

در حال حاضر در بخش آی‌تی شاهد ارائه طرح، اجرا و مصاحبه از سوی مهدیون مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات هستیم و به احتمالی قوی ممکن است معاونت فناوری اطلاعات از وزارتخانه حذف شود و باز هم برخی اخبار حاکی از این است که ریاضی در شان خود نمی‌بیند که بازهم در این بخش و با این اوضاع فعالیت کند.

برا اساس این گزارش یکی دیگر از تغییراتی که شاید در آینده‌ای نزدیک در زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات شاهد باشیم اعلام بازنشستگی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمود خسروی است.

وی در حال حاضر منتظر بازنشستگی است که طبق سنوات کاری خسروی باید به زودی حکم آن صادر شود و برخی شواهد نشان‌دهنده آن است که ایشان به دلیل تحمل فشار زیاد در این سازمان، به‌خصوص در بحث اپراتور سوم تنها به بازنشستگی خود می‌اندیشد. در حال حاضر اما اکثر تصمیم‌گیری‌ها در رگولاتوری توسط معاون سازمان، مهندس صبوحی انجام می‌گیرد.

تغییر مهندس ظهوری‌فر،رییس شرکت زیر ساخت نیز از اتفاقات دیگری است که اکنون از آن زیاد صحبت می‌شود.

وی که حکم بازنشستگی خود را در سال 87 دریافت کرده از این سمت کناره‌گیری نکرد و خواستار این شد که یکسال دیگر هم به کار خود ادامه دهد که بالطبع در هنگام آغاز به کار دولت دهم این یکسال نیز به پایان می‌رسد؛ ولی حضور و عدم حضور ظهوری‌فر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

عدم تاثیرگذاری دکترمحامدپور،معاونت پژوهش و آموزش وزیر ارتباطات از مسکلاتی است که می‌گویند در وزاردت ارتباطات وجود دارد .وی که زمانی بعد از کهزادی و سلیمانی گزینه سوم احمدی‌نژاد برای دریافت پست وزارت ارتباطات بود در حال حاضر تنها در سمت خود در مرکز تحقیقات مخابرات فعال است و در بخش معاونت پژوهشی خود از عملکرد آنچنانی برخوردار نیست و ممکن است در این بخش نیز تغییراتی داده شود.

البته برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که شاید وی با یک برنامه استراتژیکی بتواند جایگاه سلیمانی را از آن خود کند.

تغییر مهندس یوسف‌پور رییس کمیته راهبردی شبکه‌های نسل جدید و عضو هیات مدیره شرکت مخابرات نیز بر اساس شنیده‌ها دور از ذهن نیست چرا که طبق محاسبات زمان بازنشستگی او فرارسیده است.وی درگذشته ریاست شرکت زیرساخت را برعهده داشت و از سوی وزیر برکنار شد اما در حال حاضر عملاَ کار اجرایی دیگری انجام نداده و بدون برنامه‌ریزی جدید هم نمی‌توان وظیفه جدیدی را به وی محول کرد.

گمانه‌زنی خبرنگار ایلنا نشان می‌دهد که در وزارت ارتباطات در آینده نزدیک شاهد تغییرات کلی وزیر، معاونان و برخی مدیران شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات خواهیم بود، ولی به هرحالی هرکسی می‌آید و هر کسی می‌رود امیدواریم رکود موجود در بخش فناوری اطلاعات و مخابرات پایان داده و طرح‌های خود را به موقع اجرایی کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed