جدیدترین گزارشها حاکیست روزنامه نیویورک تایمز در حال بررسی تعیین پنج دلار هزینه ماهانه برای دسترسی به محتوای آنلاینش شامل وبلاگها، مقالات و مولتیمدیا است.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش بلومبرگ، نیویورک تایمز ایده پولی کردن دسترسی به وب سایت خود را در یک نظرسنجی از مشترکان این روزنامه مطرح کرده و از آنها درباره تخفیف 2.50 دلار نرخ دسترسی به محتوایش نظرخواهی کرده است.
این روزنامه در سال 2007 با سرویس اشتراک آنلاین Times Select که دسترسی پولی به محتوای مقاله نویسها را فراهم میکرد به سرویسهای مبتنی براشتراک روی آورد. این بخش در اوج خود در سال 200 هزار کاربر یا حدود 10 میلیون دلار درآمد کسب کرد.
نیویورک تایمز این سرویس را که طبق اعلام مدیران این روزنامه، شمار خوانندگان موجود را برای تبلیغکنندگان محدود میکرد، تعطیل نمود اما کاهش یافتن درآمد تبلیغات، تایمز و روزنامههای دیگر را به بررسی راههای دیگر درآمدزایی واداشته است.
نشریه وال استریت ژورنال برای دسترسی به بخشهایی از محتوای آنلاین خود هزینه دریافت میکند و شرکتهای ناشر روزنامه Hearst Corp و E.W. Scripps نیز در حال بررسی مدلهای پولی هستند.
به گفته رییس فعالیتهای دیجیتالی تایمز، امکان دارد این روزنامه پیش از پولی کردن دسترسی به وب سایتش، دسترسی به سایت خود از طریق تلفنهای همراه را پولی کند.