تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جشنواره

تاریخ ارسال: دوشنبه، 8 تیرماه 1388  

 

جزئیات جشنواره رسانه‌های دیجیتال: دعوت از نخبگان IT خارج از کشور

 
 

طبق اعلام رئیس مرکز توسعه IT و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی و داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بین 10 مردادماه تا 20 شهریورماه و آغاز ثبت‌نام برای اخذ غرفه و شرکت در نمایشگاه نیز از تاریخ اول تا 10 شهریورماه صورت می‌گیرد. 

 
 

طبق اعلام رئیس مرکز توسعه IT و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی و داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بین 10 مردادماه تا 20 شهریورماه و آغاز ثبت‌نام برای اخذ غرفه و شرکت در نمایشگاه نیز از تاریخ اول تا 10 شهریورماه صورت می‌گیرد. اعلام نتایج اولیه داوری آثار و نامزدهای هر عنوان مسابقه در هر بخش 22 شهریورماه و آغاز تبلیغات مرحله دوم برای حضورگسترده‌ی مردم در نمایشگاه دوم مهرماه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پور ـ رئیس مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در نشست خبری درباره سومین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال با اشاره به اهمیت فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و ابزارهای آن در زندگی امروزه گفت: این حوزه نیازمند هدایت و کمک حاکمیت و دولت در حوزه‌های آموزش و نظارت است که این اتفاق با ایجاد مرکز توسعه IT و رسانه‌های دیجیتال افتاد.

او با بیان این که سومین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از تاریخ 8 تا 18 مهرماه 88 به عنوان تاریخ دائمی برگزاری این نمایشگاه و در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود ادامه داد: کلیه امورمربوط به ثبت‌نام در جشنواره و ارسال اثر و نیز ثبت‌نام در نمایشگاه برای درخواست اخذ غرفه از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره و نمایشگاه به آدرس DMF.IR انجام خواهد شد.

او یادآور شد: آدرس دبیرخانه دائمی جشنواره نیز تهران، خیابان سمیه،‌ نرسیده به مفتح رو به روی برج سپهر، پلاک 76، ساختمان شماره 2 مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی درباره جدول زمان‌بندی فعالیت جشنواره و نمایشگاه گفت: از امروز تبلیغات مرحله اول جهت فراخوان ارسال آثار آغاز می‌شود، به نحوی که آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره یا ارائه در نمایشگاه 10 مردادماه سال جاری خواهد بود.

زارع‌پور از برگزاری نشست خبری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نمایشگاه و جشنواره در تاریخ 4 مهر ماه خبر داد و با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه در تاریخ چهارشنبه هشتم مهرماه در محل مصلا و نیز مراسم اختتامیه نمایشگاه و جشنواره در تاریخ 19 مهرماه و در محل تالار وحدت است افزود: 70 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی، 200 کارگاه و نشست، 700 غرفه، حدود 10 هزار اثر و شش بخش اصلی و هشت بخش جانبی از پیش‌بینی‌های جشنواره و نمایشگاه سوم است.

وی از نرم‌افزارهای رسانه‌یی، نرم‌افزارهای تلفن همراه، بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال، پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها، هنرهای دیجتیالی و فن‌آوری و نوآوری در رسانه‌های دیجتیال به عنوان بخش‌های اصلی نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال نام برد و بخش‌های جانبی آن را خانواده و رسانه‌های دیجیتال، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، مسابقات، رسانه‌ی دیجیتال در آینه هنر (دومین مسابقه‌ی بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال)، موسسات ارائه دهنده خدمات رسانه‌های دیجیتال، استان‌ها، شهر دیجیتال، حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف و بین‌الملل عنوان کرد.

او درباره‌ی بخش بین‌الملل بخش‌های جانبی سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال گفت: امیدواریم حداقل 20 و حداکثر 30 کشور را در این نمایشگاه داشته باشیم. جامعه هدف ما در بین کشورهای خارجی در نگاه اول کشورهای عضو اکو، حلقه‌ی دوم کشورهای اسلامی و منطقه و درنهایت کشورهای صاحب تکنولوژی دیجیتالی هستند.

به گفته او از کشورها برای حضور در دو بخش نمایشگاه‌ و جشنواره و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی دعوت به عمل آمده است. همچنین از تولیدکنندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار رسانه‌های دیجیتالی و همین طور متخصصان در مقوله‌ی داوری برای حضور در ایران دعوت شده‌ و آثار برتر فرهنگی خارجی نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

او خاطرنشان کرد: بخش بین‌الملل جشنواره امسال با هدف پر کردن خلاءهای تکنولوژیکی داخل کشور با حضور کشورهای صاحب تکنولوژی و مرتفع کردن فاصله‌های موجود در تولیدات داخلی با حضور تولیدکنندگان خارجی، معرفی آثار خوب محصولات داخلی و صادرات آن‌ها با چشم‌انداز اینکه در سال 1404 جشنواره تبدیل به بزرگترین برنامه محتوایی دیجیتالی در منطقه شود بخش بین‌الملل به این جشنواره ورود کرده است.

رئیس مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: در بخش نرم‌افزارهای رسانه‌یی و نرم‌افزارهای تلفن همراه تنها آثاری امکان ارائه در نمایشگاه و حضور در جشنواره را دارند که دارای پروانه‌ی انتشار از مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجتیال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و یا برای دریافت پروانه انتشار آن‌ها اقدام شده و از طریق سایت softreg.ir کد پیگیری دریافت کرده‌ باشند.

او افزود: در بخش پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها تنها پایگاه‌ها و بلاگ‌هایی می‌توانند در نمایشگاه و جشنواره حضور پیدا کنند که قبلا در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (www.samandehi.ir) خود را ثبت کرده‌ باشند.

وی همچنین اظهار کرد: دربخش بازی‌های رایانه‌یی تنها بازی‌های رایانه‌یی تولید داخل کشور امکان حضور و فروش در نمایشگاه را خواهند داشت. البته با تبصره‌ای بازی‌های یارانه‌یی تولید خارج از کشور در صورت رعایت ملاحظات ستاد برگزاری جشنواره توسط تولید کننده اصلی اثر امکان عرضه در بخش بین‌الملل را خواهند داشت.

به گفته وی آثار فرهنگی و علمی شامل کتاب، مقاله، پایان‌نامه و غیره که در راستای فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از رسانه‌های دیجیتالی منتشر شده‌اند، به شکلی مناسب در فضای نمایشگاه معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

او درباره حمایت‌هایی از برگزیدگان هر بخش عنوان کرد: آثار برگزیده‌ی بخش نرم‌افزارهای رسانه‌یی و نرم‌افزارهای رایانه‌یی علاوه بر اهداء جوایز و لوح افتخار جشنواره با قرار گرفتن در سبد خرید حمایتی توسط مرکز توسعه IT و رسانه‌های دیجیتال، درج نام در کتاب برگزیدگان، کمک به معرفی اثر در رسانه‌ها، معرفی اثر به سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و مراکز مرتبط در داخل و خارج از کشور و نیز آثار برگزیده بخش پایگاه‌های اینترنتی با درج نام اثر در کتاب برگزیدگان، پرداخت هزینه‌های مربوط به خدمات میزبانی آثار به مدت یک سال توسط ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمک به معرفی پایگاه در رسانه‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

زارع‌پور همچنین افزود: آثار برگزیده بخش بازی‌های رایانه‌یی نیز با قرار گرفتن در سبد خرید حمایتی توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی، درج نام در کتاب برگزیدگان، کمک به معرفی اثر در رسانه‌ها و معرفی اثر به سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به مراکز مرتبط در داخل و خارج از کشور و همچنین آثار برگزیده‌ سایر بخش‌ها به همین ترتیب مورد حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهند گرفت.

او در بیان اهداف برگزاری نمایشگاه و جشنواره گفت: فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی برای ایجاد و توسعه‌ی محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملی و اسلامی در حوزه رسانه‌های دیجیتال، فراهم کردن محیطی به منظور ایجاد هم‌افزایی بین پدیدآورندگان آثار در حوزه رسانه‌های دیجیتال، توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه و ابزارهای دیجیتال، کاهش هزینه و توسعه دسترسی عمومی به میراث مکتوب تاریخی، علمی، فرهنگی، دینی و هنری کشور، حمایت از افراد، بسترسازی و فراهم کردن زمینه در راستای تحقق جنبش نرم‌افزاری در حوزه محتوایی IT، فراهم آوردن بستر لازم برای توسعه صادرات نرم‌افزارهای رایانه‌یی و تعامل با کشورهای دارای تکنولوژی در حوزه‌ رسانه‌های دیجیتال به منظور بالا بردن سطح کیفی محصولات تولید شده در داخل کشور از اهداف جشنواره است.

زارع‌پور با اشاره به حمایت از حقوق تولیدکنندگان نرم‌افزار گفت: از سال 86 قانون کپی‌رایت را اجرایی کرده‌ایم که طبق آن برای نرم‌افزارها سند و شناسنامه صادر می‌کنیم در حال حاضر 5 هزار درخواست گواهی‌نامه سبز تا پیش از نمایشگاه‌ ارجاع داده شده است.

وی با بیان این که یک کمیته از نخبگان فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجتیالی خارج از کشور برای برپایی کارگروه‌های جشنواره دعوت می‌کند افزود: سال گذشته با توزیع بن کارت هوشمند برای خرید از نمایشگاه به حمایت از تولیدکنندگان پرداخت به نحوی که متقاضیان داشتن بن کارت با ثبت‌نام اینترنتی و حضور در نمایشگاه با ارائه کارت‌ ملی بنی که تنها به نام آن‌ها ثبت شده بود را دریافت می‌کردند و این از ایجاد بازار سیاه و سوءاستفاده از بن کارت‌ها جلوگیری می‌کرد.

او خاطرنشان کرد: فضای دیجیتالی کشور غیررسمی است که امیدواریم تا دو سه سال آینده 80 درصد رسمی شود و این نیازمند حمایت و نوع عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در سال‌های اخیر محصولات داخلی درحال جایگزینی محصولات خارجی است هر چند واردات بازی‌های رایانه‌یی بیشتر از تولیدات داخلی در این حوزه است که با حمایت از داخلی‌ها برای افزایش کمیت و نیز تدوین قوانینی برای رتبه‌بندی بازی‌های خارجی و افزایش قیمت آن‌ها قصد سامان‌ دادن به این فضا را داریم.

در ادامه این نشست مهدی صرامی ـ معاون مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال - در توضیح چگونگی صدور شناسنامه و گواهی ثبت و انتشار نرم‌افزار گفت: یک نرم‌افزار می‌تواند شامل صدها کتاب و چندین ساعت فیلم و نیز قطعات مختلف موسیقی و هزاران عکس باشد، در نتیجه نیاز است این ترکیب چند رسانه‌یی در بخش‌های تخصصی که متولیان مختلفی دارد از نظر محتوایی و رعایت حقوق پدیدآورندگان بررسی شود.

او گفت: تاکنون 500 اثر برای جشنواره و نمایشگاه گواهی ثبت دریافت کرده‌اند و در حال کوتاه کردن فرآیند آن هستیم که امیدواریم هرچه سریع‌تر آثار داخلی که قصد شرکت دارند ثبت شوند. البته آثاری که کد پیگیری دریافت کرده‌ و شناسنامه ندارند نیز می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه حضور آثار مختلف در حوزه دیجیتال منوط به ثبت نهایی نرم‌افزار نیست و تنها باید بررسی اولیه را شروع کرده باشد گفت: خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی براساس مصوبه‌ در نمایشگاه‌ حضور ندارند و حضور آن‌ها در جشنواره‌ مطبوعات خواهد بود. تاکید ما در جشنواره‌ رسانه‌های دیجیتالی برروی پایگاه‌های اینترنتی فرهنگی و هنری است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed