تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 4 تیرماه 1388  

 

معاون سیما: چندین برنامه نود و مناظره‌گونه طراحی می‌کنیم

 
 

معاون سیما در معرض پرسش‌های خبرنگاران درباره‌ی ادامه‌ی مناظره‌های تلویزیونی و بسط آن به حوزه‌های دیگر از جمله فرهنگی قرار گرفت و درباره برگزاری این مناظره‌ها در حوزه‌های مدیریتی تلویزیون پاسخ مثبت داد و گفت در صورتی که فرد یا افراد متقاضی، اعلام آمادگی کنند، حاضر است در این مناظره‌ها شرکت کند.  

 
 

معاون سیما در معرض پرسش‌های خبرنگاران درباره‌ی ادامه‌ی مناظره‌های تلویزیونی و بسط آن به حوزه‌های دیگر از جمله فرهنگی قرار گرفت و درباره برگزاری این مناظره‌ها در حوزه‌های مدیریتی تلویزیون پاسخ مثبت داد و گفت در صورتی که فرد یا افراد متقاضی، اعلام آمادگی کنند، حاضر است در این مناظره‌ها شرکت کند.

دکتر مرتضی میرباقری در پاسخ به ایسنا که در ادامه تولید و پخش مناظره‌های سیاسی که همزمان با انتخابات به روی آنتن رفت، آیا بحث تولید «نود فرهنگی» و ادامه مناظره‌ها در دستور کار قرار گرفته‌است؟ گفت: به حول و قوه‌ی الهی بعد از استقبال جدی افکار عمومی از مناظره‌هایی که در ایام انتخابات برگزار شد، درصدد طراحی چندین برنامه نود و مناظره‌گونه هستیم.

او از تولید و پخش چند برنامه مناظره گونه خصوصا در مسایل فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها طراحی شده‌اند و پخش آن‌ها از نیمه تابستان امسال آغاز می‌شود.

میرباقری در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره‌ی این که چرا تلویزیون در زمینه آرامش‌بخشی پس از انتخابات و پاسخ به پرسش‌ها و احساسات مردمی، پخش برنامه‌ای را در دستور کار قرار نداد؟ گفت: سیاست صداوسیما از تولید و پخش مناظره‌ها و دیگر برنامه‌های تبلیغاتی این بود که کاندیداها از ساختارهای مختلف ما برای تبلیغ و معرفی خود استفاده ‌کنند؛ بر این اساس علاوه بر مناظره، ساختارهای دیگری چون مستند و برنامه‌های گفت‌وگو محور نیز در اختیار آنان قرار گرفت. همچنین تعداد برنامه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی در این مدت بسیار زیاد بود و کاندیداها به اندازه کافی خودشان از این فرصت استفاده کردند؛ بنابراین لازم نبود نیرویی از خارج وارد این حوزه شود.

معاون سیما به این پرسش که آیا اتخاذ چنین سیاستی به معنای فراموشی مخاطب نیست؟ پاسخ منفی داد و گفت: مخاطب ما در آن ایام با حجم زیادی از مطالب درباره کاندیداها مواجه بود و از طرفی آن زمان باید در اختیار نامزدها قرار می‌گرفت؛ بنابراین ما کارشناسان را وارد مباحث نمی‌کردیم. چراکه طبیعت انتخابات ایجاب می‌کرد که این آرامش برقرار شود.

میرباقری در ادامه مدعی شد: بعد از مجموعه اتفاقاتی که پس از انتخابات رخ داد، مجموعه فعالیت‌هایی که صدا و سیما صورت گرفت که مردم در نهایت صداوسیما را به عنوان حوزه‌ای که فضا را معقول و آرام می‌کرد، تشخیص دادند.

وی در پاسخ به این پرسش که نظرات مردمی مبنی بر فعالیت‌های معقول و منتهی به آرامش صدا و سیما را چگونه بدست آورده‌است؟ ادعا کرد: ما معمولا هر روز از مردم نظرسنجی انجام می‌دهیم؛ چه قبل و چه بعد از انتخابات، دهها نظرسنجی حاکی از این بود که تلویزیون مسیر قابل قبولی را در این دوره طی کرد.

میرباقری سپس متذکر شد: ایجاد فضای معقول و آرام از طریق برنامه‌های تلویزیونی در مورد تمام برنامه‌ها است و شامل حال اخبار نمی‌شود. چه سریال‌ها و چه برنامه‌های نمایشی‌ما و چه سایر ساختارها این فضا را القاء می‌کردند. در حقیقت تمامی ساختارها اعم از سریال، مستند و یا انیمیشن معابری برای صدا و سیما هستند که از طریق آنها با مردم صحبت کنیم.

معاون سیما ادامه داد: شاید در مناسبت‌ها این قضیه قابل ذکر باشد که تلویزیون در تمام مناسبت‌ها با تمام ساختارها وارد می‌شود و تمام ساختارهای ما به عرصه می‌آیند. ما انتخابات را هم یک مناسبت تلقی می‌کردیم و در نتیجه تمام ساختارهای ما ناظر بر این قضیه بود.

در این نشست که با حضور معاون سیما و اغلب مدیران شبکه‌ها برگزار شد، محمد ساری، مدیر رادیو قرآن درباره‌ برگزاری مناظره‌های دینی در این شبکه به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سیاست مناظره سیاست کلانی است که حدود آن توسط رئیس سازمان صدا و سیما تعیین می‌شود؛ اما در حال حاضر در حوزه اندیشه همین برنامه‌ی «مشکات» که برای تابستان طراحی شده، بحث‌های جدی را مطرح می‌کند و برخی شبهات دینی را به بحث می‌گذارد.

معاون سیما هم چنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره‌ی تولید و پخش نود فرهنگی و این که چقدر تلاش می‌شود این برنامه‌ها به معنای واقعی و بدور از فشارهای خارجی چالشی باشند و مسائل مد نظر را بیان کنند و تعطیلی نشوند، گفت: تلاش‌هایی در این خصوص انجام می‌شود و برنامه‌هایی در زمان خود تولید شدند که آثار خودشان را هم داشتند؛ البته ممکن است فشارهایی از بیرون و درون وجود داشته باشد و تحلیل‌هایی هم انجام شود که ما با ملاحظه‌ی تمام این موارد تصمیم می‌گیریم که برنامه را تداوم بدهیم، چگونگی برنامه را تعیین کنیم ومباحث فرهنگی و اجتماعی را شناسایی کرده به بحث بگذاریم و تحلیل کنیم.

او ادامه داد: تا جایی که سعه صدر در جامعه ما وجود داشته باشد، صداوسیما به عنوان بستر می‌تواند این مورد را دنبال کند.

معاون سیما در پاسخ به پرسشی درباره‌ی ابقاء احتمالی سیدعزت‌الله ضرغامی در مقام ریاست سازمان صدا و سیما و این که آیا او با همین گروه به کار خود ادامه می‌دهد؟ گفت: در مورد ابقاء آقای ضرغامی معظم رهبری حکم می‌دهند؛ ایشان 5 سال ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشتند، تیمی را انتخاب کردند و برنامه‌هایی را طراحی کردند؛ چنان‌چه تصمیمی گرفته شود خودشان باید در خصوص تیم و برنامه‌هایی که طراحی می‌کنند تصمیم بگیرند.

در این نشست هم چنین معاون سیما درباره‌ی ممنوع التصویر بودن برخی مجریان و گزارشگران ورزشی صدا و سیما به دلیل فعالیت‌های انتخاباتی، گفت:‌ ممنوع‌التصویر بودن آقایان فردوسی‌پور و خیابانی دروغ است؛ تا همکاران ما دو هفته سفر بروند شایعات شروع می‌شود.

هاشم رضایت، قائم مقام مدیر شبکه سه سیما نیز در پاسخ به این پرسش توضیح داد: هر سال که لیگ فوتبال شروع می‌شود، آقای فردوسی پور هیچ کجا نمی‌تواند برود و در طول هفته باید مدام فیلم بازی‌ها را جمع‌آوری و بررسی کند. بنابراین تنها فرصتی که ایشان برای استراحت دارند، تعطیلی لیگ است. ما تنها در یک بازی ملی از ایشان دعوت کردیم که با اکراه آمدند؛ بنابراین ترجیح می‌دهند در تعطیلات به سفر بروند و به کارهای دانشگاهی خود برسند. آقای خیابانی هم تعهد دادند که برای برنامه‌ی ضبطی به شهرستان بروند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed