تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: شنبه، 30 خردادماه 1388  

 

توضیحات عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران درباره محدودیت‌های اینترنتی

 
 

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ضمن تماس با ایتنا، آخرین وضعیت اختلالات اینترنتی کشور را توضیح داد. 

 
 

ایتنا - عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ضمن تماس با ایتنا، آخرین وضعیت اختلالات اینترنتی کشور را توضیح داد.

پیام کرباسی با بیان این نکته که خواهشمند است رسانه‌ها از انتشار اخبار غیرمستند و توزیع شایعات خودداری کنند ادامه داد: آنچه برای ما فعالان اینترنتی به عنوان تامین کنندگان خدمات در بخش خصوصی در اولویت قرار دارد، امنیت ملی است. اگر سیستم‌های امنیتی کشور صلاح بدانند که برخی از خدمات اینترنتی می‌بایست مسدود باشد، این ملاحظه را می‌پذیریم و تنها حمایت ما نیز، پاسخگویی به حجم انبوهی از شکایات به حق کاربران کشور است که ناگزیر جهت کنجکاوی با شرکت‌های اینترنتی تماس داشته و خواهان شفافیت بیشتر می‌باشند. در همین راستا، عدم اطلاع از زمان برقراری مجدد سرویس‌ها و رفع اختلالات، کار را برای نیروهای پشتیبانی فنی ما دشوار نموده است.

به گفته وی آنچه طی 4 روز گذشته و بخصوص از روز گذشته با آن مواجه بوده‌ایم، وجود نوعی «اختلالات نامنظم» در سطح مجموعه خدمات متنوعی وابسته به اینترنت است. به عنوان مثال، برخی از کاربران ضمن تماس با شرکت‌های همکار، از مسدود بودن دسترسی به Yahoo Messenger خبر می‌دادند و برخی دیگر چنین محدودیتی نداشته‌اند و یا برخی از اختلالات متعدد در ارسال و دریافت ایمیل شکایت داشته‌اند، حال آنکه این موضوع بصورت یکنواخت مشاهده نمی‌شود.

نایب رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه متاسفانه خدمات تلفن اینترنتی به منظور برقراری مکالمات بین‌المللی از داخل به خارج از کشور تاکنون طی سه نوبت دچار قطعی وسیع شده است، اظهار داشت: این خدمات توسط مخابرات از صبح دوشنبه هفته جاری منتهی به ظهر روز پنجشنبه، در یک نوبت 10 ساعت، باری دیگر 7 ساعت و در آخرین مورد 18 ساعت دچار قطعی سرویس شده است.

وی خاطر نشان کرد که اختلالات نامنظم در قطعی مکالمات بین‌المللی نیز وجود دارد. به عبارتی دیگر برخی فعالان غیرمجاز تلفن اینترنتی در ساعات قطعی سرویس به فعالیت خود ادامه می‌دهند و یا شرکت‌های پیمانکار زیرساخت نیز در اکثر مواقع فعال می‌باشند.

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی کمیسیون اینترنت خاطر نشان کرد که سؤالی که مطرح است آنست که اگر ملاحظات امنیتی در کشور مطرح است، چرا باید 114 شرکت مجاز و دارای پروانه فعالیت از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) که تنها متولی قانونی کشور برای ارائه پروانه فعالیت در حوزه فناوری ارتباطات می‌باشد، با انسداد سرویس مواجه شوند ولی برخی دیگر به فعالیت خود ادامه دهند؟ اینگونه فیلترینگ انتخابی می‌تواند به دلیل عدم توانایی‌های فنی و محدودیت‌های اجرایی باشد و یا سوءاستفاده‌هایی از شرایط جاری کشور در جریان است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: به دلیل بحران اقتصادی بوجود آمده برای کلیه شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درصدد است نسبت به جلب حمایت برخی سازمان‌ها و شرکت‌های مسئول اقدام نماید. به عنوان مثال، وقتی میزان پهنای باند اینترنتی قابل استفاده به کمتر از 20% تقلیل می‌یابد، شرکت‌های تامین کننده خدمات اینترنتی نیز از تامین هزینه‌های گزاف کل پهنای باند برای بازه‌های زمانی دارای اختلالات معاف باشند.

وی در ادامه افزود بیش از 1500 شرکت اینترنتی در معرض خطر ورشکستگی قرار گرفته‌اند و در دغدغه نحوه تامین حقوق پرسنل خود هستند. شاید تامین وام‌هایی مختصر و موقت بتواند مسکنی برای شرایط اخیر بشمار آید که از طریق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای پیگیری‌های لازم به عمل خواهد آمد.

این کارشناس اینترنت در پایان از تمامی کاربران اینترنت کشور خواست تا با درک شرایط موجود کشور، از تکرار در تماس‌های خود با شرکت‌های اینترنتی جدا بپرهیزند و صرفه‌جویی در کاربرد اینترنت را در اولویت داشته باشند.

وی همچنین افزود: توصیه اکید می‌شود در این مدت از ارسال ایمیل‌های طنز، تکراری، فاقد اطلاعات به روز و غیرضروری به یکدیگر جدا خودداری نمایند.

منبع: ایتنا

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed