تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: میکروبلاگ

تاریخ ارسال: شنبه، 23 خردادماه 1388  

 

مطالعه هاروارد بر روی فعالیت‌های کاربران توییتر

 
 

مطالعات نشان می‌دهد برخلاف بالا بودن تعداد اعضای مایکروبلاگ توییتر، میزان تولیدات کاربران آن بسیار پایین است. 

 
 

همشهری آنلاین - مطالعات نشان می‌دهد برخلاف بالا بودن تعداد اعضای مایکروبلاگ توییتر، میزان تولیدات کاربران آن بسیار پایین است.

به گزارش بی‌بی‌سی، محققان دانشگاه هاروارد (Harvard Business School) در مطالعه‌ای بر روی 300هزار نفر دریافتند که تنها 10 درصد کاربران توییتر(Twitter)، بیش از 90 درصد مطالب و پست‌های این مایکروبلاگ را تولید می‌کنند.

با این حال تعداد کاربران توییتر به 10 میلیون نفر نیز رسیده‌است و سرعت رشد آن بیشتر از هر شبکه اجتماعی اینترنت است.

گفتنی است که توییتر یک شبکه اجتماعی و مایکروبلاگ است که کاربران با وارد کردن 140 حرف، یک پست ایجاد می‌کنند و با اضافه کردن دوستان، دیگران را در جریان پست‌های خود قرار می‌دهند. در یک سال گذشته، رسانه‌ها از موفقیت شگفت‌انگیز توییتر در بین شبکه‌های اجتماعی خبر دادند.

اما مطالعه هاروارد همچنین نشان می‌دهد که بیش از نیمی از کاربران توییتر صفحات خود را کمتر از هر 74 ساعت به‌روز‌رسانی می کنند.

بیل هیل؛ از فارغ‌التحصیلان بیزینس اسکول هاروارد که این مطالعه را انجام داده می‌گوید: "اعداد نشان می‌دهد که توییتر شبکه اجتماعی نیست که هر کس در اولین نگاه به آن علاقه مند شود."

وی می‌افزاید که معمولا در یک شبکه اجتماعی، 10 درصد کاربران فعال، تنها عامل تولید 30 درصد از مطالب هستند.

جدیدترین آمار موسسه نیلسن نشان می‌دهد که تعداد Visitorهای توییتر از ماه فوریه 2008 تا فوریه 2009 با رشد 1.382 درصدی از 475 هزار به 7 میلیون رسیده‌است و گمان می‌رود که در 4 ماه گذشته این تعداد به 10 میلیون نیز رسیده باشد.

در مقابل شبکه اجتماعی فیس‌بوک 200 میلیون Visitor کاملا فعال دارد و از ماه فوریه 2008 تا فوریه 2009، افزایشی 228 درصدی را شاهد بوده‌است.

مشکلی که متوجه توییتر است، عدم بازگشت دوباره کاربران به سایت است. موسسه نیلسن در این مورد دریافته است که بیش از 60 درصد "توییت کننده" های آمریکایی تنها یک بار وارد نمایه خود می‌شوند و در ماه بعد دیگر به توییتر باز نمی‌گردند.

مطالعه هاروارد همچنین نشان می‌دهد که بر خلاف بیشتر بودن تعداد کاربران زن، مرد‌ها، 15 درصد به کاربران بیشتری متصل هستند.

نتایج مطالعه، نشان دهنده این مطلب است که بیشتر کاربران، توییتر را تنها برای خواندن مطالب انتخاب می‌کنند ولی در آن مطلبی تولید نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند که مطالب کاربران دیگر را مطالعه کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed