تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جشنواره

تاریخ ارسال: دوشنبه، 11 خردادماه 1388  

 

برگزیدگان جشنواره ICT و رسانه معرفی شدند

 
 

مراسم معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ICT و رسانه‌ با حضور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در محل سالن شهید قندی این وزارتخانه برگزار و از منتخبان در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تقدیر شد.  

 
 

مراسم معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ICT و رسانه‌ با حضور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در محل سالن شهید قندی این وزارتخانه برگزار و از منتخبان در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، محمد سلیمانی ـ وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - در این مراسم با تشکر از برگزارکنندگان جشنواره با بیان این که این‌گونه جلسات فضای ترغیب و تشویق را برای همه‌ فعالان و علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند، ابراز کرد: موضوع ICT بسترساز و پیشرانه در همه حوزه‌ها است، بنابراین هرچه این حوزه را بیش‌تر توسعه دهیم و امکان دسترسی به شبکه را فراهم کنیم نتیجه آن تعالی کشور و وحدت ملی است و با این کار بستری برای تبادل نظر و اندیشه فراهم می‌شود.

او با بیان اینکه باید موضوعات با نگاه تحلیلی و درست بیان شوند، گفت: کشور با فشارها و مطرح‌ کردن مطالبات مردمی پیشرفت می‌کند، به ویژه مدیریت‌های اجرایی و قانونگذار که در این زمینه مورد خطاب قرار می‌گیرند.

سلیمانی ادامه داد: مطالباتی که در شان یک جامعه و ملت است باید به زبان مناسب خود و جایگاهش مطرح شود زیرا بیان درست مطالب و نارسائی‌ها باعث پیشرفت می‌شود.

وزیر ارتباطات با تاکید بر این که اثرگذاری قلم و بیان می‌تواند مجموعه و یا کشوری را نجات داده و پیشرفت آن را موجب شود اظهار کرد: ضعف‌هایی که در این حوزه داریم کم نبوده و در حال رشد است و مهم‌ترین موضوع چگونه بیان کردن مسائل و مباحث است.

وزیر ICT در بخشی از سخنان خود عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق را مورد انتقاد قرار داد و منحل شدن آن را جزو افتخارآمیزترین اقدامات دولت در تاریخ کشور برشمرد و گفت: بسیاری از مشکلات با منحل شدن آن حل و مرتفع شد.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه بیش از 5/99 درصد روستاهای کشور دارای تلفن خانگی است گفت: بیش از 86 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور نیز دارای تلفن خانگی روستایی هستند، بنابراین با مقایسه‌ای ساده می‌توانیم میزان پیشرفت کشورمان را در این حوزه در سال‌های اخیر شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: باید همه نیازها و تقاضاها گوشزد، مطرح و مطالبات عنوان شود، زیرا با وجود تقاضا تلاش‌ها بیشتر شده و پیشرفت خواهیم داشت.

سلیمانی با تاکید بر اینکه در حوزه ارتباطات گلوگاه عمده‌ای وجود ندارد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود اگر با این سرعت پیش برویم چهار تا پنج سال آینده نیز گلوگاهی نداشته باشیم اما اگر دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی تقاضا دهند، آنگاه وضعیت فرق کرده و ما نیز باید سرعت خود را بیش‌تر کنیم.

وی تصریح کرد: لغزش یک خبرنگار می‌تواند خسارات فراوانی به همراه داشته باشد و از طرفی قلم زیبا و هر چند تند اما درست یک خبرنگار که مسائل را به خوبی بیان کند می‌تواند منجر به پیشرفت یک کشور شود.

سلیمانی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی‌ها و با بیان این که چرا با پیشرفت کشور بعضی‌ها ناراحت می‌شوند و انسانیت و اخلاقیات کجاست؟ اظهار کرد: در یک برنامه‌ریزی شبانه‌روزی دولت نهم موفق به ساخت و پرتاب ماهواره امید شد و این کار بزرگ و عظیمی است و حالا اگر کسی بگوید، کشورمان پیشرفت نکرده، حرف عجیبی است و باید به آن‌ها گفت به نظر شما پیشرفت چیست؟

او ادامه داد: ما بسترهای ارتباطی را فراهم کردیم و امیدواریم موانع، نارسایی‌ها و کمبودها در زمان کوتاه و با تلاش عزیزان برطرف شود تا روز به روز شاهد شکوفایی و نوآوری بیش‌تر در این حوزه باشیم.

احسان جهاندیده - دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت - نیز در این مراسم با بیان اینکه این‌گونه جشنواره‌ها زمینه‌ای به وجود می‌آورد که آثار در این حوزه نسبت به هم سنجیده و کیفیت آن‌ها افزایش یابد گفت: وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به دلیل اینکه در حوزه جدیدی از تکنولوژی فعالیت می‌کند، بهتر است از اسامی و اصطلاحات بیگانه کمتر استفاده کرده و معادل فارسی آن را به کار ببرد و رسانه‌ها که وظیفه فرهنگ‌سازی را به عهده دارند هم بهتر است از واژه‌های فارسی استفاده کنند و بهتر است این موضوع برای رسانه‌ها جا بیفتد.

وی گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی مسوول رسانه‌های دیجیتالی وجود دارد اما هنوز شکل درستی به خود نگرفته و بهتر است حالا که وزارت ارتباطات در حوزه محتوایی و بررسی آثار مرتبط وارد شده برای شکل و قالب این حوزه نیز فکری بکنیم.

او پیشنهاد کرد: وزارت ارتباطات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه وبلاگ‌ها، رسانه‌های نوین و پیامک‌ها هم وارد شود و در جشنواره‌های بعدی بخشی را برای این‌گونه موضوعات ایجاد کنیم.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی در این حوزه را کار مفید و موثری دانست و تصریح کرد: قرار دادن اطلاعات تخصصی و به روز این حوزه و انتقال آن خود موجب پیشرفت این حوزه در کشور می‌شود.

گفتنی است بنا بر اعلام 245 اثر به نخستین جشنواره ICT و رسانه ارسال شده و از این تعداد، 13 اثر در بخش‌های مختلف از جمله مصاحبه، گزارش، ترجمه، مقاله و خبر برگزیده و از رتبه‌های نخست تقدیر شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed