اولین کتاب درسی و دانشگاهی حوزه مدیریت رسانه در کشور با همین عنوان روانه بازار کتاب شد.
طاهر روشندل اربطانی ـ عضو هیات علمی دانشگاه تهران ـ که ترجمه این کتاب را بر عهده داشته است، در گفتوگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: با وجود آنکه حدود هفت سال از ورود رشته مدیریت رسانه به دانشگاههای کشور میگذرد، اما هنوز منبع درسی مناسبی برای دانشجویان این حوزه در داخل وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه متون درسی دانشگاهی در حوزه مدیریت رسانه در تمام دنیا انگشتشمار است، افزود: از آنجا که کتاب "مدیریت رسانه" یکی از غنیترین متنهای درسی حوزه مدیریت رسانه در جهان است، قطعا ترجمه آن میتواند شروع خوبی برای جبران خلا متون درسی این حوزه در کشور باشد.
به گفته او این متن درسی از سال 1999 تا امروز، چهار بار ویرایش شده که آخرین آن سال 2008 بوده است، اما متن ترجمه شده به ویرایش سوم در سال 2004 مربوط است و ویرایش چهارم پس از زیر چاپ رفتن کتاب روانه بازار شده است.
مترجم کتاب " مدیریت رسانه"، با اشاره به اینکه این کتاب را پنج استاد مطرح این رشته در ایالات متحده نوشتهاند، ادامه داد: کاربردی بودن مطالب و رویکرد مورد کاوی از جمله ویژگیهای مثبت این کتاب است که در 10 فصل تصمیمگیری مدیریتی، رهبری و نیروی کار، انگیزش، ساختار جهانی سازمانهای رسانهیی، تکنولوژی و آینده، مقررات و خودتنظیمی، برنامهریزی، تحلیل بازار، تحقیقات بازاریابی و بودجهبندی و تصمیمگیری منتشر شده است.
روشندل اضافه کرد: کتاب "مدیریت رسانه" که در540 صفحه به صورت مشترک از سوی دفتر پژوهشهای فرهنگی و دفتر پژوهشهای رادیو منتشر شده است، به زودی در نشستی با همکاری فرهنگسرای رسانه و دانشکده صدا و سیما رونمایی خواهد شد.