تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: نشریه جدید

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 31 اردیبهشتماه 1388  

 

انتشار دو روزنامه جدید در هفته گذشته: «کلمه سبز» و «فرهیختگان»

 
 

شماره نخست روزنامه‌های کلمه سبز و فرهیختگان در هفته گذشته منتشر شد.  

 
 

شماره نخست روزنامه‌های کلمه سبز و فرهیختگان در هفته گذشته منتشر شد.

انتشار روزنامه کلمه‌سبز

به گزارش ایسنا، شماره اول روزنامه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کلمه‌سبز در هفته گذشته در 16 صفحه تمام رنگی، با صاحب امتیازی میرحسین موسوی و مدیر مسوولی سیدعلیرضا حسینی بهشتی منتشر شد.

این روزنامه که به مطالب مختلف در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و هنری، جامعه مجازی، سیاست بین‌الملل، بخش خصوصی و توسعه در شماره امروز خود پرداخته و نام‌های سیدعلیرضا بهشتی شیرازی، محمدرضا جنیدی و اسماعیل علوی را به عنوان سردبیر با خود به همراه دارد، اغلب تیترهای صفحه یک خود را به انتخابات اختصاص داده ‌است.

سیدعلیرضا حسینی بهشتی ـ مدیر مسوول روزنامه کلمه‌سبز ـ در سر مقاله شماره اول این روزنامه با عنوان"کلام اول" آورده‌است : "... ما که در سی سالگی انقلاب قرار داریم که به نام خدا آغاز شد و با داعیه تحقق مطالبات بر حقی که آیینه بیش از یک قرن آرزومندی در اندیشه و دل هر ایرانی بوده، امروزه راه طی شده را می‌کاویم و از خود می‌پرسیم که تا چه اندازه به جامعه‌ای آزادتر، عادلانه‌تر، مستقل‌تر و پیشرفته‌تر نزدیک شده‌ایم و باورها، رفتارها و نهادهای اجتماعی‌مان تا چه حد تجسم‌کننده نگرش توحیدی به عالم است؟

«کلمه سبز» در پی نیاز به این خودکاوی است که پا به عرصه دنیای رسانه گذاشته و هدف آن ایجاد رسانه‌ای است که همچون آینه‌ای تمام‌نما، آنچه هستیم را بنمایاند و همچون چراغی فروزنده، ما را در یافتن راه آینده یاری رساند و بالاتر از همه، کلمه‌سبز باید به ترجمان الگوی زیست مسلمانی در اکنون و اینجا بپردازد.

دست‌اندرکاران کلمه سبز نیک می‌دانند که چه راه دشواری در پیش دارند؛ چرا که انجام این کار نیازمند طرحی نوین در افکندن است: رسانه‌ای که بتواند مخاطبانش را به نگاه به پیرامون خود از دریچه‌ای متفاوت دعوت کند و از آنان بخواهد که در تعیین سرنوشت خویش فعالانه پا به میدان گذاشته و دست همکاری همه کسانی که برای توحیدی اندیشیدن و توحیدی زیستن تلاش می‌کنند را بفشارد. کلمه سبز می‌خواهد رسانه‌ای باشد برای همه کسانی که برای ایران و ایرانی جایگاهی رفیع‌تر قائل هستند و ..."

پاشنا ـ مدیر اجرایی روزنامه کلمه‌سبز ـ نیز در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتشار این روزنامه گفت: روزنامه کلمه‌سبز روزنامه‌ای انتخاباتی نیست و پس از دوران انتخابات نیز با پیروزی هر کاندیدایی به انتشار خود ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه روزنامه کلمه‌سبز به انتشار دیدگاه‌های مهندس موسوی خواهد پرداخت، افزود: در حال حاضر به دلیل شرایط خاص جامعه جهت‌گیری‌های سیاسی در این روزنامه نیز پررنگتر به نظر می‌رسد، اما قطعا با توجه به شرایط موجود در هر زمانی، بخش‌های مختلف دیگر نیز مورد توجه بیشتری خواهند بود.

گفتنی است هیات نظارت بر مطبوعات، 12 اسفندماه سال گذشته با درخواست میرحسین موسوی برای انتشار روزنامه‌ی کلمه‌سبز موافقت کرده بود.

انتشار روزنامـه فرهیختگان

انتشـار روزنامـه فرهیختگان از چهارشنبه آغاز شد که همزمان با انتشار روزنامه فرهیختگان ویژه‌نامه این روزنامه با عنوان فرهیختگان دانشگاه منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شماره اول روزنامـه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی فرهیختگان از 30 اردیبهشت ماه در16 صفحه با صاحب امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

این روزنامه به مطالب مختلف در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در شماره امروز خود پرداخته است.

در یادداشت سردبیر این روزنامه آمده است: " تولد هر جریده‌ای در دیاری که بسیاری آن را سرزمین مردمانی می‌دانند که فرهنگی شفاهی دارند و سرانه خواندن کتاب، مجلات و روزنامه در آن پایین است، با بیم و امید همراه است. بیم از آنکه هر چه برخود سخت بگیری تا رسانه‌ای حرفه‌ای و در قد و قواره‌ای قابل قبول ارائه کنی مقبول درگاه ایرانیان نیفتد و بیش از پیش گرد ناامیدی در جامعه مطبوعاتی کشور گسترده شود. اما آنگونه که قدما می‌گویند آدمی به امید زنده است و ما نیز چاره‌ای جز امیدواری به فردایی بهتر نداریم که شاید فرهیختگان این دیار گوشه چشمی به روزنامه‌مان داشته باشند.

آنگونه که باب است در مطلع کار به دلایل آمدن باید پرداخت. جمع حاضر در روزنامه فرهیختگان قصد دارد از تجربیات گذشته پلی بسازد جهت تمرین شیوه دشواری از روزنامه‌نگاری در این سرزمین.

به دلایل عدیده که در این مقال نمی‌گنجد روزنامه‌نگاری در ایران پیوند عمیقی با فعالیت‌های سیاسی داشته است و پس از رویت هر واقعه و رخدادی هر کسی از ظن خود نگارش‌گر شرح ماوقع بوده که قطعا این رویه با فلسفه روزنامه‌نگاری مستقل در تضاد آشکار است. این مجموعه قصد دارد در حد توان به مقولات مختلف با رویکردی مستقل و مبتنی بر رسالت‌اش که اطلاع‌رسانی صحیح و غیر جهت‌دار است، بپردازد.

نکته دیگر همزمانی انتشار روزنامه فرهیختگان با فعالیت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری است. تفاوتی که شاید برای برخی شائبه‌انگیز و به عزم ما برای ورود به منازعات انتخاباتی تفسیر و تعبیر می‌شود. بی تردید نمی‌توانیم برخی ذهنیت‌های بهانه‌جو را مجاب کنیم که حضورمان در عرصه مطبوعات دلیل و بهانه انتخاباتی له یا علیه هیچ نامزدی را ندارد، اما اهل انصاف با مشاهده مشتی و مرام ما را در خواهند یافت که هرگز چنین نیست و هدفی را دنبال نمی‌کنیم."

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed