حدود 17 هزار و 765 شبکهی تجاری در ژاپن فعالیت میکنند که 60 درصد از آنها چندان مورد استقبال مخاطبان خود قرار نگرفتهاند.
به گزارش ایسنا، یکی از موسسات تحقیقاتی توکیو به تازگی نظرسنجی را در بین سه هزار زن و مردی که بین سنین 6 تا 87 سال هستند، انجام داده و از آنان خواستهاست که نام پنج تبلیغی که در طول ماه به تماشای آن مینشینند و به آن علاقه دارند را ذکر کنند.
شرکتکنندگان در این نظرسنجی نام بیش از 10هزار و 147 تبلیغ از 777 کمپانی را ذکر نکردهاند و تمامی این تبلیغات تنها به دو هزار کانال تجاری تعلق دارد.
به نقل از آسوشیتدپرس، در میان تبلیغاتی که از سوی مخاطبان تلویزیون اصلا نامی از آنها برده نشده، سه شرکت هم هستند که 300 میلیون ین هر ساله برای تولید و پخش تبلیغات خود هزینه میکنند. این در حالی است که تبلیغات برخی از شرکتها تنها 905 بار در یک سال پخش میشود.