تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: رادیو

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 30 اردیبهشتماه 1388  

 

هزار روز‌ مدیریت «رادیو گفت‌وگو» در گفتگو با مدیر سابق این شبکه

 
 

مدیر سابق رادیو گفت‌وگو در سالگرد راه‌اندازی این شبکه‌ی رادیویی خاطرنشان کرد: رادیو گفت‌وگو 28 اردیبهشت‌ماه 85 پس از شش ماه طرح و بررسی راه‌اندازی شد؛ در آن زمان تضارب آراء و تحقق سیاست چند صدایی در رسانه، مهمترین هدفی بود که این شبکه دنبال می‌کرد. 

 
 

مدیر سابق رادیو گفت‌وگو در سالگرد راه‌اندازی این شبکه‌ی رادیویی خاطرنشان کرد: رادیو گفت‌وگو 28 اردیبهشت‌ماه 85 پس از شش ماه طرح و بررسی راه‌اندازی شد؛ در آن زمان تضارب آراء و تحقق سیاست چند صدایی در رسانه، مهمترین هدفی بود که این شبکه دنبال می‌کرد.

حسن محمدیان که پس از رفتن از رادیو گفت‌وگو به سمت مدیریت کل طرح و ارزیابی صدا منصوب شده است، در سالگرد تاسیس این شبکه در گفت‌وگویی با ایسنا شرکت کرد و در پاسخ به این پرسش که این شبکه رادیویی در بدو امر چه سیاستی را دنبال می‌کرد و با چه هدفی تاسیس شد؟ گفت: سال‌ها بود که سازمان صدا و سیما تصمیم داشت چنین شبکه‌ای تأسیس کند، اما در سال 84 بحث جدی آن مطرح شد؛ مهندس ضرغامی در همایش چهره‌های ماندگار قولش را به جامعه فرهیختگان داد و دکتر خجسته هم در جشنواره‌ی رادیو این خبر را اعلام کرد.

وی ادامه داد:‌ نهایتا از آذرماه 84 کار طراحی رادیو گفت‌وگو را شروع کردیم. این شبکه یک ویژگی داشت و آن اینکه برخلاف بسیاری از شبکه‌ها ابتدا طراحی و بعد راه‌اندازی شد. 28 اردیبهشت ماه اولین پخش صورت گرفت؛ این اتفاق شش ماه بعد از این که شورای عالی کارشناسان رادیو طراحی شبکه و موضوعات برنامه‌ها را بر عهده گرفتند، افتاد.

حسن محمدیان یادآور شد: برای تولید و پخش برنامه‌های رادیو گفت‌وگو، با طیف‌های مختلف جامعه جلسات کارشناسی برگزار کردیم. هدفمان این بود که متوجه شویم جامعه‌ای که برای آن برنامه‌سازی می‌کنیم چه خواسته‌هایی دارد.

او ادامه داد: به هرحال آن زمان اهداف و اولویت‌های کاری مختلفی برای رادیو گفت‌وگو مطرح بود و سعی کردیم این شبکه تریبونی برای افرادی باشد که تا به حال تریبون نداشتند و راغب بودند در جایی صحبت کنند.

به گفته‌ی حسن محمدیان در بدو امر این گونه برنامه‌ریزی و طراحی شده بود که رادیو گفت‌وگو در تمام زمینه‌ها برنامه داشته باشد؛ این رادیو ویژگی‌هایی چون همه‌جانبه‌نگر بودن، وجود تضارب آراء و چندصدایی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ملی کشور و تمام گروه‌های سیاسی و فکری را در دستور کار قرار داده بود.

این مدیر رادیویی یادآور شد: ممکن است بعضی از شبکه‌ها در تعریف توصیفی باشند وعمیق‌تر به مسأله بپردازد. رادیو گفت‌وگو رادیویی روزآمد است و این ویژگی باعث می‌شود، از اتفاقی که در جامعه می‌افتد سریع نگذرد و به سرعت نسبت به مسایلی که در جامعه اتفاق می‌افتد واکنش نشان دهد؛ این اتفاق با راه‌اندازی برنامه «گفت‌وگوی روز» رادیو گفت‌وگو افتاد؛ این شبکه سعی کرد از تمامی اندیشه‌ها، افکار و ایده‌ها استفاده کرده و به اقتدار و همگرایی ملی و وحدت و امنیت ملی کمک کند. ضمن این که در بخش معارفی نیز ما تمام تلاش‌مان را کردیم تا به ارتقای معرفت و ایمان مخاطب کمک کنیم.

محمدیان در پاسخ به این پرسش ایسنا که رادیو گفت‌وگو پس از گذشت سه سال از راه‌اندازی، تا اندازه به اهداف اولیه‌ای که در بدو تاسیس داشت رسیده‌است؟ این گونه اظهارکرد: رادیو گفت‌وگو در حوزه مخاطب توانست اعتماد را جلب کند؛ بسیاری از کارشناسان در بدو امر چنین استراتژی را برای رادیو باور نمی‌کردند، اما بعدها خودشان به عنوان مهمان در برنامه‌ها حاضر می‌شدند.

وی ادامه داد: ما تقریبا فردی که رادیو گفت‌وگو به سراغش برود و در برنامه‌های ما حاضر نشود را نداشتیم؛ این در حالی است که در ابتدا کارشناسان و اساتید باور نداشتند که چنین شبکه‌ای در رسانه ملی راه‌اندازی شود؛ آنها راه‌اندازی رادیو گفت وگو را مقطعی می‌دیدند و فکر می‌کردند برای انتخابات خبرگان راه‌اندازی شده‌است.

او با اشاره به این که به مدت هزار روز در رادیو گفت‌وگو بوده است، درباره‌ی این شبکه‌ی رادیویی گفت: در این رادیو یک تیم خوب برنامه‌سازی دور هم جمع شدند؛ رادیو گفت‌وگو سیستم کوچک و چابکی داشت که کمک می‌کرد به روز باشد. این سیستم در رادیو منحصر‌به فرد بود و از آن‌جا که اغلب برنامه‌ها زنده بودند، فرصت حذف نبود و در نتیجه کارشناسان به رادیو گفت وگو اعتماد می‌کردند.

مدیر طرح و ارزیابی صدا با بیان این که حرفی خلاف منافع ملی در این شبکه مطرح نشد تاکید کرد:‌ تمام افرادی که با گرایش‌های فکری مختلف در رادیو گفت‌وگو شرکت کردند، دلشان برای منافع ملی می‌تپید و حرفی برخلاف منافع ملی مطرح نکردند.

او با بیان این که گفت‌وگو باید واقعی باشد وگرنه پا نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: رسانه‌ای صاحب گفت‌وگو است که فرصت‌های مساوی برای طرفین گفت‌وگو فراهم کند.

محمدیان در پاسخ به پرسش ایسنا درباره‌ی وضعیت حال حاضر رادیو گفت‌وگو پس از رفتن وی، خاطرنشان کرد: نمی‌توان در این باره نظری داد؛ چراکه رادیو گفت‌وگو شش ماهی مدیر نداشت و توسط دکتر خجسته اداره می‌شد؛ ضمن اینکه از زمان مدیریت مدیر جدید نیز مدت کوتاهی گذشته است.

او در پاسخ به این پرسش که چه آینده‌ای را برای برنامه سازان و همکاران خود در رادیو گفت‌وگو تصور می‌کند؟ اظهار کرد: من بارها تاکید داشته‌ام که مدیریت فرهنگی مثل باغبانی است؛ یک باغبان وقتی گیاهی می‌کارد، هر لحظه شاهد رشد و نمو آن است؛ برنامه سازی و اداره‌ی یک شبکه یک کار تیمی است؛ من از صمیم قلبم می‌گویم که هر توفیقی برای رادیو گفت وگو ثبت شد، حاصل یک کار جمعی بود و تعداد زیادی از مدیران خوش‌فکر و عاشق رادیو کار را پیش بردند؛ در این شبکه تیمی وجود دارد که اگر امکان خلاقیت داشته باشند، می‌توانند شبکه‌ای 24 ساعته با کیفیت عالی را مدیریت کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed