تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 29 اردیبهشتماه 1388  

 

موارد قانونی تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در رسانه‌ها اعلام شد

 
 

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موارد مهم و قانونی تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در رسانه‌ها را به کلیه مدیران مسئول نشریات و خبرگزاری‌ها یادآوری و اعلام کرد. 

 
 

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موارد مهم و قانونی تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در رسانه‌ها را به کلیه مدیران مسئول نشریات و خبرگزاری‌ها یادآوری و اعلام کرد.

یادآوری این موارد قانونی که رعایت آنها ضروری است در آستانه آغاز زمان تبلیغات کاندیداها، به منظور ارتقاء کیفیت فعالیت آزاد مطبوعات در جریان سالم انتخابات و پیشگیری از وقوع تعارضاتی است که احتمال دارد موجب خدشه بر فعالیت رسانه‏ای یا حقوق اشخاص و نامزدهای انتخابات شود. براین اساس مواردی که برگرفته از فصل تبلیغات قانون انتخابات ریاست جمهوری است به شرح زیر به اطلاع می رسد:

ماده 68ـ انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‏ها و ادارات، شرکتهای دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی(به هر مقدار) استفاده می‏کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‏شود.

تبصره 1ـ مؤسسات و نهادهایی که دارایی آنان از اموال عمومی است، همانند بنیاد مستضعفان، مشمول ماده فوق می‏باشد.

تبصره 2ـ ادارات و سازمانها و ارگانهای دولتی و نهادها و اعضای آنها با ذکر سمت خود حق ندارند له و علیه هیچیک از نامزدهای انتخاباتی اعلامیه، اطلاعیه، پلاکارد بدهند.

ماده 74ـ مطبوعات و نشریات حق ندارند از سه روز قبل از اخذ رأی، آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند و یا مطلبی بنویسند که دال بر انصراف گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین باشد و در هر صورت نامزدها حق دارند پاسخ خود را ظرف 18 ساعت پس از انتشار بوسیله وزارت کشور به روزنامه مزبور بدهند و روزنامه مکلف به چاپ فوری آن قبل از زمان ممنوعیت طبق قانون مطبوعات می‏باشد.

در صورتی که آن نشریه قبل از ساعات ممنوعیت تبلیغاتی منتشر نشود مسؤول آن باید با هزینه خود پاسخ نامزد را به روزنامه یا مجله‏ای که در غیرمدت ممنوعیت چاپ می‏شود ارسال دارد و آن نشریه مکلف به درج آن در اولین چاپ نشریه خواهد بود. انتشار اینگونه مطالب در غیر مطبوعات نیز در مدت سه روز قبل از روز اخذ رأی ممنوع است و نامزد معترض حق دارد در زمان قبل از ممنوعیت تبلیغات، نظر خود را منتشر نماید.

ماده 75ـ در صورت درخواست کتبی و رسمی اشخاص حقیقی و حقوقی، چاپخانه آگهی تبلیغاتی انتخاباتی را چاپ خواهد نمود.

ماده 76ـ ذیل آگهی های تبلیغاتی چاپی باید نام و نشانی دقیق چاپخانه و تاریخ چاپ درج شده باشد.

ماده 77ـ مسؤولان چاپخانه‏ها موظف‏اند چهار نسخه از هر یک از اوراق تبلیغات انتخاباتی را بلافاصله پس از چاپ، همراه با یک نسخه از درخواست رسمی تقاضا کنندگان جهت ضبط در پرونده سریعاً به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال دارند.

تبصره (1) قانون اصلاح ماده واحده الحاقی به قانون انتخابات مصوب ششم مرداد 70 مجلس شورای اسلامی مصوب 27 اسفند 70: اعلام نظر شخصیت‏ها در تأیید کاندیداها به شرطی مجاز است که بدون ذکر عنوان و مسؤولیت آنها باشد و مدرک کتبی مربوط به امضای آنان تسلیم هیأت اجرایی انتخابات شده باشد.

همچنین سایر موارد حقوقی و حرفه‏ای (برگرفته از قانون مطبوعات) از قرار زیر است:

1ـ از انتشار اخبار، گزارش‏ها و مطالب محرمانه یا اسناد و مدارک اداری غیرقابل انتشار پرهیز شود.

2ـ انتشار اخبار و مطالبی که به ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه منجر شود، بویژه از طریق طرح مسایل قومی و نژادی ممنوع است.

3ـ هرگونه افترا و توهین به مقامات، نهادها، ارگانها و اشخاص حقیقی و حقوقی اگرچه از طریق انتشار عکس و کاریکاتور باشد ممنوع است.

4 ـ پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و یا تحریف مطالب دیگران ممنوع است.

5ـ استفاده ابزاری از افراد اعم از زن و مرد در تصاویر و محتوا ممنوع است.

6ـ مطبوعات باید در انتشار اخبار و مطالب از منابع معتبر استفاده نمایند و مسؤولیت پاسخگویی استفاده از منابع غیررسمی و یا غیرمعتبر (چاپی یا اینترنتی) بر عهده مدیران مسؤول می‏باشد.

7 ـ توصیه می‏شود مطبوعات پیش از زمان رسمی و قانونی مجاز برای تبلیغات، جهت نقل اخبار و مطالب پیرامون داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری از تعابیری نظیر«کاندیدای احتمالی» و «فعال سیاسی» استفاده نمایند، یا عنوان مسؤولیت و یا دیگر عناوین قابل استناد شخص مورد نظر را ذکر کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed