براساس تحقیقات انجامشده تعداد مخاطبان سریالهای ماه رمضان در کشورهای عربی دوبرابر تعداد بینندگان سریالهایی است که در ایام دیگر سال از تلویزیون پخش میشود.
به گزارش ایسنا، براساس تحقیقات اخیر انجامشده توسط یکی از رسانههای امارات متحده عربی، 62 درصد از بینندگان تلویزیونی در این کشور در ایام ماه مبارک رمضان عادات خود در خصوص تماشای برنامههای تلویزیونی را تغییر میدهند. بر این اساس حدود 20 درصد از بینندگان برنامههای تلویزیونی بیش از ایام معمول سال به تماشای تلویزیون مینشیند و حدود 3 تا 6 ساعت تلویزیون تماشا میکنند. این مسأله به دلیل کاهش مدت زمان ساعات کار و برنامههای متنوعی که از تلویزیون پخش میشود اعلام شده است.
این درحالی است که حدود 34 و 2دهم درصد از بینندگان برنامههای تلویزیونی در ایام رمضان کمتر تلویزیون تماشا میکنند؛ چراکه زمان بیشتری را به عبادت و راز و نیاز اختصاص میدهند و یا به دیدن خانواده و دوستان خود میروند.
این تحقیق هم چنین نشان میدهد که بینندگان تلویزیونی در کشورهای عربی به تماشای برنامههای خاص و محدودی توجه ویژه نشان میدهند که از آن جمله میتوان به سریالهای تلویزیونی اشاره کرد. این درحالی است که در ماه رمضان تعداد بیننده سایر برنامههای تلویزیونی از جمله برنامههای خبری نسبت به مابقی ماههای سال کاهش مییابد.
به نقل از البوابه، نتایج این تحقیق طی نظرسنجی انجام شده از کاربران اینترنتی ساکن کشور امارات متحده عربی به دست آمده و پرسشهای نظرسنجی موضوعاتی چون عادات تماشای تلویزیون، عادات تماشای تلویزیون در ماه رمضان، سریالهای ترکی ترجمهشده به عربی، فیلمها، سریالها و برنامههای تلویزیونی، شبکههای ماهوارهای، کاربران شبکههای پولی را شامل میشدند.