تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: سه شنبه، 22 اردیبهشتماه 1388  

 

در کشورهای عربی، سریال‌های ماه رمضان دو برابر سریال‌های دیگر سال مخاطب دارند

 
 

براساس تحقیقات انجام‌شده تعداد مخاطبان سریال‌های ماه رمضان در کشورهای عربی دوبرابر تعداد بینندگان سریال‌هایی است که در ایام دیگر سال از تلویزیون پخش می‌شود.  

 
 

براساس تحقیقات انجام‌شده تعداد مخاطبان سریال‌های ماه رمضان در کشورهای عربی دوبرابر تعداد بینندگان سریال‌هایی است که در ایام دیگر سال از تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش ایسنا، براساس تحقیقات اخیر انجام‌شده توسط یکی از رسانه‌های امارات متحده عربی، 62 درصد از بینندگان تلویزیونی در این کشور در ایام ماه مبارک رمضان عادات خود در خصوص تماشای برنامه‌های تلویزیونی را تغییر می‌دهند. بر این اساس حدود 20 درصد از بینندگان برنامه‌های تلویزیونی بیش از ایام معمول سال به تماشای تلویزیون می‌نشیند و حدود 3 تا 6 ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند. این مسأله به دلیل کاهش مدت زمان ساعات کار و برنامه‌های متنوعی که از تلویزیون پخش می‌شود اعلام شده است.

این درحالی است که حدود 34 و 2دهم درصد از بینندگان برنامه‌های تلویزیونی در ایام رمضان کم‌تر تلویزیون تماشا می‌کنند؛ چراکه زمان بیشتری را به عبادت و راز و نیاز اختصاص می‌دهند و یا به دیدن خانواده و دوستان خود می‌روند.

این تحقیق هم چنین نشان می‌دهد که بینندگان تلویزیونی در کشورهای عربی به تماشای برنامه‌های خاص و محدودی توجه ویژه نشان می‌دهند که از آن جمله می‌توان به سریال‌های تلویزیونی اشاره کرد. این درحالی است که در ماه رمضان تعداد بیننده سایر برنامه‌های تلویزیونی از جمله برنامه‌های خبری نسبت به مابقی ماه‌های سال کاهش می‌یابد.

به نقل از البوابه، نتایج این تحقیق طی نظرسنجی انجام شده از کاربران اینترنتی ساکن کشور امارات متحده عربی به دست آمده و پرسش‌های نظرسنجی موضوعاتی چون عادات تماشای تلویزیون، عادات تماشای تلویزیون در ماه رمضان، سریال‌های ترکی ترجمه‌شده به عربی، فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، شبکه‌های ماهواره‌ای، کاربران شبکه‌های پولی را شامل می‌شدند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed