تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای

تاریخ ارسال: شنبه، 19 اردیبهشتماه 1388  

 

مدیر دانشکده ارتباطات سوره: اخراجی‌ها نمونه موفقی از تولید رسانه‌ای است، از آن الگوبرداری شود

 
 

مدرس ارتباطات دانشگاه سوره، توصیه کرد از نمونه‌های موفق تولیدات رسانه‌ای الگوبرداری شود. 

 
 

سایت خیمه - مدرس ارتباطات دانشگاه سوره، توصیه کرد از نمونه‌های موفق تولیدات رسانه‌ای الگوبرداری شود.

مدیر دانشکده ارتباطات دانشگاه سوره در گفتگویی با خیمه، از کتاب «دا» و فیلم «اخراجی‌ها۲» به عنوان نمونه‌های موفق تولیدات رسانه‌ای یاد و توصیه کرد که از این مجموعه‌ها برای الگوسازی استفاده شود. دکتر امید مسعودی، معتقد است که قبل از بحث راجع به اینکه رسانه‌ آیا قالب سکولار دارد، باید بحث کلان‌تر ارتباطات دینی را مطرح کرد.

ارتباطات دینی بر مبانی دین

او میان دینداری و ارتباطات دینی تمایز قائل شد و ارتباطات دینی را بر مبنای دین و نه دینداری تعریف کرد.

این مدرس ارتباطات و تبلیغات دینی گفت: «صرف از نظر از احساسات دینی باید باورهای دینی داشته‌باشیم. ارتباطات، فرهنگ است و فرهنگ ارتباطات است و ارتباطات دینی در فرهنگ دینی اتفاق می‌افتد.»

وی حوزه تبلیغات در ارتباط دینی را ارتباطات مردمی بیان کرد و مفهوم تبلیغات در حوزه دین را با تبلیغات تجاری و پروپاگاندا متمایز دانست و گفت:« برای مثال در هیات‌های مذهبی، یک بانی داریم که در هیچ فرهنگ دیگری نظیر این مفهوم وجود ندارد. نوع شکل‌گیری آن نیز منبعث از باورهای دینی است. وقتی یک بانی با یک قانون نانوشته‌ پولی برای هیات بدون چشم‌داشت جمع می‌کند با مفهوم دینی فی‌سبیل‌الله هم‌خوانی دارد.»

لزوم توجه به نمونه‌های موفق

مسعودی بر این باور است که به جای آنکه تنها به برنامه‌های شکست خورده خود نگاه کنیم تولیدات رسانه‌ای موفق و علل موفقیت ‌آنها را بررسی کنیم.

وی از کتاب «دا» به عنوان یک نمونه موفق تولید رسانه‌ای در حوزه دفاع مقدس و «اخراجی‌ها۲» به عنوان فیلم تکان‌دهنده سینمای ایران یاد کرد و با ارزیابی نمونه‌هایی از این قبیل، رسیدن به فرضیه‌های موفق آنها را خواستار شد.

هم‌چنین در پاسخ به سوالی دلیل عدم دست‌یابی برخی سریال‌های دینی تولید ایران را مسئله زمان، زبان و صنعت فیلم‌سازی عنوان کرد.

وی به ذائقه هالیوودی شده مخاطبان جهان، ترجمه زبان فارسی به انگلیسی که از ظرافت‌های زبان فارسی می‌کاهد اشاره کرد و گفت که بهتر است آثار رسانه‌ای فارسی به زبان دیگری نزدیک به قالب زبان فارسی، نظیر زبان فرانسه، ترجمه شوند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed