بر اساس مطالعه اخیر مدرسه ارتباطات آننبرگ دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، حدود یک چهارم (22 درصد) از کاربران اینترنت اشتراک روزنامههای چاپی را پس از گرفتن اشتراک آنلاین لغو میکنند.
به گزارش ایسنا، به گفته رییس مرکز آینده دیجیتال مدرسه آننبرگ، پایان روزنامههای چاپی سریعتر از آنچه که انتظار میرفت، سرعت گرفته است.
بر اساس این گزارش، خوانندگی روزنامههای آنلاین همچنان رو به افزایش است. کاربران اینترنت روزنامههای آنلاین را 53 دقیقه در هفته میخوانند در حالی که سال گذشته این میزان 41 دقیقه بود.
به گفته مسوولان این مطالعه، از دست دادن تبلیغات طبقهبندی شده در برابر کانالهای دیجیتالی، نگرانی در مورد تاثیر محیط زیستی روزنامهها، محیط اقتصادی و نبود چشمانداز برای خوانندگان جدید از جمله چهار دلیل اصلی نزول سریع روزنامههای چاپی هستند.
با این حال بر اساس یافتههای این مطالعه، درصد زیادی از کاربران اینترنت به نسخههای چاپی وفادار مانده و 61 درصد آنها اظهار کردهاند در صورتی که دیگر نسخه چاپی روزنامهشان موجود نباشد، دلشان برای آن تنگ میشود در حالی که در سال 2007 تعداد 56 درصد این عقیده را داشتند.