تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: رادیو

تاریخ ارسال: شنبه، 12 اردیبهشتماه 1388  

 

سمفونی جهانی صدا در ایران

 
 

گفتگو با عبدالحسین کلانتری درباره‌ جشنواره دهم رادیو و اجلاس جهانی رادیو 

 
 

خبرگزاری ایسنا - امروزه با ظهور و بروز فناوری های جدید، خاموشی صدای رادیو به نقطه ی صفر رسیده است. در هر جایی که انسان به زندگی خود تداوم می بخشد و نیازمند اطلاع و آگاهی است، چراغ رادیو روشن است.

با توجه به نقش رادیو در جهان و با نزدیک شدن به روزهای برگزاری اجلاس جهانی صدا(28 و 29 اردیبهشت) ؛ با دکتر عبدالحسین کلانتری، دبیر علمی دومین اجلاس جهانی صدا گفتگوکردیم تا با اقدامات انجام شده برای برگزاری اجلاس بیشتر آشنا شویم:

استادان رسانه و رادیو که به جشنواره دعوت شده اند چه کسانی هستند؟

خوشبختانه دومین اجلاس جهانی رادیوشاهد حضور اندیشمندان و صاحب نظرانی مطرح از ایران و سایر نقاط جهان است.

اندیشمندان و صاحب نظرانی از ایالات متحده، اتریش، دانمارک و ارمنستان در کنار صاحب نظرانی از آسیای جنوب شرقی، ترکیبی مناسب از اندیشه ها را در دومین اجلاس جهانی رادیو پدید آورده اند. ازجمله حاضران در جلسه: پروفسور داگلاس کلنر، صاحب نظر ارشد ارتباطات سیاسی ، با مقاله‌ی "معرکه ی رسانه ای و انتخابات ریاست جمهوری 2008 ایالات متحده ی امریکا" ؛ دکتر مایکل براون و ویلیام جی دروموند از دیگر صاحب نظران مطرحی هستند که با حضور در اجلاس و ارائه ی مقاله درباره ی قالب های جدید ارایه ی خدمات رادیویی و نوآوری ها در بخش رادیویی به ایراد سخن می پردازند.

همچنین در دیگر بخش ها نیز صاحب نظرانی دیگر ازاروپا و آسیای جنوب شرقی به همراه اندیشمندانی از ایران حضور دارند که به بررسی و تحلیل دیگر کارکردهای رادیو چون :رادیو و ارتباطات توسعه ای ،رادیو و محیط زیست و رادیو، موسیقی و نمایش می پردازند.

کیفیت مقالات ارائه شده چه طور بود؟

شاید بتوان گفت از جمله نقاط تمایز دومین اجلاس جهانی رادیو با دیگر نشست های مشابه در موضوعات گزینش شده و نگاه کاربردی در پرداخت موضوعات است. خوشبختانه با مشارکت مناسب دانشگاهیان و اصحاب رادیو،اجلاس به سمت و سوی اجلاسی نظری و کاربردی به پیش رفته است. نگاه علمی حاصل از همنشینی نگاه کلان و جزئی به مسایل در بیشتر مقالات ارسالی وجود دارد که آینده ای بهتر از گذشته را در شناخت ،پردازش و ارایه ی راه حل درباره ی مسایل رادیو نوید می دهد.

پانل ها و نشست ها و کارگاه های علمی با چه استادانی برگزار می شود؟

نشست های علمی و کارگاه های آموزشی در روزهای برگزاری اجلاس؛ یعنی روزهای دوشنبه و سه شنبه 28 و29 اردیبهشت، برگزار می شود. با تدابیر صورت گرفته به همه ی شرکت کنندگان در نشست ها و کارگاه ها گواهی تأییدیه ی آموزشی معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران داده می شود. البته لازم به ذکر است که فرم ثبت نام نشست ها و کارگاه ها باید تا تاریخ 10 اردیبهشت پر شده، به دبیرخانه ی اجلاس فرستاده شود.

مقالات به چه صورتی به دست شرکت‌کنندگان می‌رسد؟

همه چکیده مقالات پذیرفته شده در کتابی با عنوان" چکیده مقالات دومین اجلاس جهانی رادیو" منتشر می شود و به شرکت کنندگان و علاقمندان داده می شود.

ارزیابی خودتان از حضور صاحب نظران رسانه و سطح علمی ایشان چیست؟

دومین اجلاس جهانی رادیو با حضور صاحب نظران ارشد رسانه می تواند دروازه ای مناسب در درک جایگاه و نقش بی بدیل رادیو و نوزایی آن در عصر چند رسانه ای ها باشد.چنین رخدادی می تواند بر دغدغه های اندیشمندان و صاحب نظران رسانه در داخل و خارج از کشور، برگی به نام "رادیو" را نیز بیفزاید.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed